Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Exposure 2010 - ny indgangsvælger eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kære forum

Jeg har en Exposure 2010 integreret forstærker som jeg faktisk er ret glad for. Den har dog det sidste års tid haft problemer med indgangsvælgeren på nogle af indgangene. Der er knas og nogle gange mangler den ene kanal. Dette er kun på nogle af indgangene (dem som er blevet brugt flittigt). Jeg har forsøgt at rense det og haft den nede i Lydbutikken hvor de også har renset den, men problemet kommer tilbage. Jeg har idag været nede og høre hvad det evt. ville koste at få en ny indgangsvælger, men ved ikke helt om det er de måske ca. 1.500,- værd. Er det evt nogle af jer der har prøvet at skifte sådan en, og evt. ved hvor man får fat i delen og hvordan den skiftes?

Et alternativ jeg har tænkt over, er om man evt. kunne bypasse forforstærkeren og bruge den som effekt og så købe en ny forforstærker, også som en upgrade. Nogle der har erfaring med dette?

Ellers er alternative forstærker forslag velkomne. Jeg kan egentlig meget godt lide den lidt fremme i skoene spillestil som min 2010'er har.

Mvh
Kasper
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med muligheden for bygge en separat indgangsvælger, noget helt udenfor Din Exposure 2010, hvor signalet så føres ind i en af de indgange som "Virker". Når signalerne ligger i området 0,1 til 0,7 V burde det ikke være så kritisk.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en mulighed. Vil det også virke med en "rigtig" forforstærker foran, eller er der problemer, når der potentielt er 2 indgangstrin?
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Anyone? Det kunne være en interessant tanke at front-ende med en anden pre. Har kigget lidt rundt og blevet lidt fristet af måske at kigge på en Surround-processor som pre-amp, så kunne jeg jo principielt putte alle de digitale kilder ind i den og bruge den indbyggede D/A, og endda få noget HDMI switching med. Er der nogen der har erfaring med dette?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes