Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Problem med AVI ADM 9.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 09 December 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et sæt AVI ADM 9.1, som jeg er meget glad for.
Jeg har dog lige opdaget, at diskantenheden i den ene højttaler ikke spiller. Jeg åbnede, og så at den ene af de to ledninger,
der går op til diskantenheden, simpelthen er knækket af (hvordan det så ellers kan ske). Selve den lille dims, som sidder på
enheden, hvor der så sidder en sølvdims på (som ledningen er sat fast på) er knækket af. Dvs. det er altså ikke bare
lodningen eller ledningen, men en del af selve enheden er knækket. Der stikker så en lille bitte tynd ledning ud, og hvis jeg
sætter ledningen på den, spiller diskanten fint.

Mit spørgsmål er så, hvad jeg skal gøre? Kan de mon ordnes? Det kan jo nok ikke loddes, da den som sagt er knækket, og
det er ikke metal, der er knækket. Skal jeg have en helt ny enhed? Er der eventuelt nogen, som kender en, der kan ordne
sådan noget i Århus mod betaling?

Jeg er vildt glad for højttalerne, så jeg vil meget gerne have dem ordnet.

På forhånd tak.

Vh
Magnus
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at skriv til Ashley fra AVI - megaflink og meget hurtig til at svare på mails

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Her er et billede:

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ja god ide, jeg har lige skrevet til ham. Men jeg kan ikke rigtigt forestille mig, at han kan gøre noget - andet end at sælge mig
en ny diskantenhed.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hvis den er under to år gl. er der vel garanti på? Det er i så fald forhandleren, du skal henvende dig til.
Er den over to år gl., er det nemmeste en ny enhed, men det burde også kunne lade sig gøre at lodde det sammen igen med lidt kabelaflastning og andet trylleri .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

De er mere end to år gamle - desuden tror jeg ikke, garantien dækker, når noget er direkte knækket.
Hvis det kan lade sig gøre at lodde, vil det være at foretrække. Jeg har nemlig ikke rigtigt råd til en ny enhed lige nu, og jeg
savner allerede mine højttalere

Totoronto; kender du eventuelt et sted eller en person i Århus, som kan fikse sådan noget? Jeg kan ikke lodde - jeg aner ikke
hvad kabelaflastning er.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
Totoronto; kender du eventuelt et sted eller en person i Århus, som kan fikse sådan noget? Jeg kan ikke lodde - jeg aner ikke
hvad kabelaflastning er.

Desværre ikke, men mon ikke der er en anden der kan hjælpe dig?

En kabelaflastning skal bare forhindre kablet i at bevæge sig, og derved overbelaste en kabelsamling (f.eks en lodning).
Loddefligen på din enhed er knækket, og derved er der kommet så meget belastning på den lille tynde ledning ind til spolen, at den også er knækket.
Hvis ledningen f.eks bliver fastgjort til enheden ved hjælp af nogle kabelbindere eller silikone, og derefter loddet sammen med den knækkede spoleledning, så har du lyd i stuen igen.

Evt. kan du spørge René hos Vassago Hifi, hvad en ny enhed koster. Måske er den ikke så dyr.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg tror måske, jeg kan fikse det selv. Problemet er, at den lille tynde ledning, som også er knækket, er meget
kort. kan jeg sætte et ekstra stykke på, eller sådan noget? For så kan jeg ved bare sætte den fast til den gule ledning, på en
eller anden måde? Det er nemlig når den gule ledning rammer den, at der kommer lyd.

Her er et andet billede:

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ja.. Bare lod skidtet sammen igen. Hvis det spiller fint når de får kontakt, så skal der vel bare loddes ;)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver. Mener I bare, at jeg skal lodde den lille ledning fast på, hvor den oprindeligt sad med almindeligt loddetin?

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Sendt: 09 December 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej Magnus. Godt du har supleret med billeder. Hvis jeg var dig ville jeg gøre det over 2 tempo. den tråd skal tilbage i den lile rille ( brug noget godt lim , læg en bane i rillen , når limen er ved at hærde presser du lige så forsigtig den lille tråd ned i rillen , uden at overbelaste den . når det er hærdet , ville jeg lime den restrerende knækkede del tilbage igen  efter samme procedure som før . lad det endelig hærde og når det er hærdet , ville jeg forlodde  med en god klat loddetin , og når klatten er lagt på plads , lægger du tråden hen over "klatten og varmer loddeklatten op, så skulle tråden gerne synke ned i klatten . best regards Space
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej Spaceman - jeg har fulgt din procedure, og nu virker højttaleren igen

Tusind tak for hjælpen alle sammen

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Sendt: 12 December 2010 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej Magnus. Fint at patienten blev rask igen. Du kunne evt supplere med et stykke vinkel plast , som du understøtter den knækkede del med under den, da den ikke kan undgå at vibrere en smule. hvis du gør det, er det med garanti ikke der den knækker igen. At understøtte med et lille stykke plast, skader ikke din diskant på nogen måde. God fornøjelse. mvh Space

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes