Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Vigtigheden af DAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Polloloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!
Har en MacBook Pro som jeg har forbundet (optisk digitalt) til en Yamaha rx-467 forstærker, der trækker et par Dali højttalere. Er ret glad for det,
men ville høre om en ekstern DAC kunne forbedre lydoplevelsen?
Og mest af alt om det er værd at spendere 1500-2000 på?
Mvh
Til top Vis Polloloco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Polloloco

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Læs evt denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80407&P N=1&TPN=1

Flere mener at optisk ikke er så godt. Og med denne lille m2tech kan du benytte coaxialt i stedet, hvilket skulle give et løft i lyden. Dimsen er også galvanisk adskilt. så det svævende stelpunkt i den switchmode strømforsyning på din computer, kommer ikke til at riste din indgang på anlægget. MEN! Problemet er nok størst i din surrround forstærker. Surround og godt hifi lyd, er bare ikke gode venner. Selv da jeg hørte NAD's master serie, så var det bestemt den integrede version, som lød bedst til stereo. Surround delen er simpelthen kedelig og sammenklappet i lyden.

Hvis du skulle rykke nogle trin op. Så ville jeg måske hellere spare ca 4.000 sammen. Købe en DAC magic brugt til ca en tusse. og så finde en god brugt, gedign og solid integreret stereo forstærker til musik lytning. og så ellers koble din surround ind over når du skal se film, via den pre-outs til front højttalerne. Det lyder måske lidt tricky. Men det er sån jeg selv har gjort. og det er sån jeg kan se at fleste herinde på forum opnår det bedste fra begge verdner

evt. den her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=171743

Jeg har den samme selv, blot den udgave, som er en dedikeret forforstærker(A3cr). Og den spiller lige godt, både højt og lavt, samt lækkert og lige ud af landevejen

Men pas på! for køber du først denne her. Så får du lyst til at opgradere dine højttalere næsten gang... og så kører det ellers derudaf med hifi-feberen

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 11 December 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er het enig med Digital_Thor på dette område, SS og musik spiller ikke rigtigt sammen...
Dertil skal det også nævnes at hvis du fodrer en SS receiver med et analogt signal, har mange af dem en tendens til at
konvertere dette til digitalt og konvertere tilbage igen til analogt, og så hjælper en ekstern DAC intet, når du så alligevel bruger
den interne i receiveren.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Polloloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005
Sendt: 11 December 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for interessant læsning og gode råd!!!
Til top Vis Polloloco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Polloloco

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes