| Sendt: 13 December 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med andre ord... du mener at i teorien har kilden mere betydning for lydens dannelse? Dvs. fx. afspilleren? Og holder det osse i praksis?
Det jeg fisker efter er hvor det er vigtigst at kaste sine penge?
- og pt har jeg ca. vægtet højttalere 50%, Forstærker 30%, lydkilde 18%, kabler de sidste 2% - sådan rundt regnet.
Jeg har gjort det ud fra hvor jeg syns det har været nemmest at høre en forskel/upgrade, og hånden på hjertet ... jeg har en Arcam DVD som blev rost i skyerne for sin lyd, men jeg har meget svært ved umiddelbart at skelne dens lyd fra en billig Denon CD afspiller jeg har stående. ... rent faktisk har jeg nemmere ved at skelne mellem lyden på mine højttalerkabler.
Forstærker mæssigt har det dog været nemt at høre forskel, og self. osse højttaler mæssigt, hvis man skifter disse helt ud.... men! når jeg har skiftet mellem diverse effektblokke sat til min arcam, syns jeg stadig jeg har bevaret arcam lyden, og det selvom effektblokken der var sat til har været af andet mærke... og derudaf mit spørgmål i dette emne... for jeg føler min arcam forforstærker former lyden. (hvilket jeg dog kun er glad for)
|