| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle derude, der kan komme med forslag, til nogle godt optagede blues skiver. Har et par med John Lee Hooker og Buddy Guy, som er gode. Men særlig en skive som Muddy Waters´ "Folk singer", er jeg helt syg med. Hvis der er nogle der kan komme med andre eksempler, på flere i den kaliber, så ville jeg blive glad...
Mvh. & god jul
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop 'Folk Singer' er undtagelsen blandt bluesindspilninger af ældre dato (før 1970). Man gjorde sig aldrig så umage med indspilningerne i bluesgenren, som man gjorde i jazz'en, så du kommer nok til at lede forgæves. Alt, jeg har med Howlin' Wolf, Sonny Boy Williamson, B. B. King, Muddy Waters og mange andre fra 50'erne og 60'erne, er ikke synderlig godt indspillet. Mange mener, der er en så stor charme ved den måde, de lyder, så moderne bluesindspilninger tilstræber at lyde, som om de er blevet til i Chess-studierne i 50'erne og 60'erne.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske ikke helt det samme, men jeg bliver nødt til at nævne disse to:
Mighty Sam McClain: Joy & Pain
Luther Allison: Live in Chicago
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Paul Rodgers er en god skive. Men man finder nok ikke samme dynamik som på Folk singer i ret mange andre indspilninger. Det er en optagelse i særklasse. Jeg har desværre ikke Electric Mud for tiden, men der er måske lidt af det samme, en anden husker nok bedre eller har skiven. Mange indspilninger som var fede engang, er blevet lidt slappe, f.eks. også Lucille med BB King. Men hvad med American Blues Festival, er skiverne i den serie ikke remasterede?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et absolut "must", hvis du er til blues, er den sidste (kan ikk´ huske hvad den hedder) med Hans Theessink og Terry Evans, intet mere en rigtig fed   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Hans Theessink kender jeg godt. Den du plade du omtaler med Terry Evans, hedder "Visions", og den har jeg. Den er dog ikke helt efter min smag. Hans plader er godt optaget, men svinger meget i stil, synes jeg. Derimod kan pladen, "Songs from Southland", varmt anbefales...!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til den gode lyd er der 3 perler her, du skal have og som med garanti opfylder det, du efterlyser:

Kan ikke helt se, om du efterlyser sagerne på vinyl eller cd. Den nederste her er en live i studiet indspilning, der er så autentisk, at du hører forstærkeren stå og brumme i baggrunden + du mærker nærværet af de 2 musikere i lytterummet. Kan ikke beskrive det nærmere, men det skal absolut høres. Crosscut og iMusic har dem. De 2 øverste er også særdeles fremragende indspillet efter min ydmyge mening. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da foreslå denne - afdæmpet, overvejende akkustisk og fremragende indspillet:

|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, hans musik varierer meget. Har dog også en vinyl "Solo", Hans og hans guitar + "foodstomp", synes den er fremragende og som altid fremragende produceret  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Mht. til den gode lyd er der 3 perler her, du skal have og som med garanti opfylder det, du efterlyser:

Kan ikke helt se, om du efterlyser sagerne på vinyl eller cd. Den nederste her er en live i studiet indspilning, der er så autentisk, at du hører forstærkeren stå og brumme i baggrunden + du mærker nærværet af de 2 musikere i lytterummet. Kan ikke beskrive det nærmere, men det skal absolut høres. Crosscut og iMusic har dem. De 2 øverste er også særdeles fremragende indspillet efter min ydmyge mening.
|
|
|
Er fuldt ud enig med "hrmand" hvad angår de to første. Den sidste kender jeg ikke. Må jeg på jagt efter. På "Howling mercy" er der en super version af Led Zeppelin's "When the levee breaks ". Kan også anbefale Little Axe, Keb Mo', Stevie Ray Vaughan, Johnny Lang, Jimmy D. Lane, Kenny Wayne Shepherd. Bare for at nævne nogle. God fornøjelse. 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terry Evans - Puttin it Down og et par andre jeg ikke kan huske titlen på
Keb Mo - flere af hans er super indspillet.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang Luther Allison: Live in Chicago rigtig fed plade. Oplevede ham til en forrygende koncert i frederikshavn, hvor han spillede til klokken 3nat , altså 5 timers koncert, Aldrig har der så stor en blues kunstner forbi, men han var den første , siden har mange store blues mestre lagt vejen forbi frederikshavn, da det er rygtes i det store udland, at vi er et godt publikum. bare lige et indspark
mvh Space
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt ved siden af men Walter Trout og Stevie Ray Vaughan er nu heller ikke dårlige.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Er der nogle derude, der kan komme med forslag, til nogle godt optagede blues skiver. Har et par med John Lee Hooker og Buddy Guy, som er gode. Men særlig en skive som Muddy Waters´ "Folk singer", er jeg helt syg med. Hvis der er nogle der kan komme med andre eksempler, på flere i den kaliber, så ville jeg blive glad...
Mvh. & god jul
|
|
|
Doug MacLeod især Whose truth whose lies og The Utrecht Sessions
Ledfoot / Damned
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også 2 mere med Sam mcClain, der er Keep on movin' og Give it up to love, begge på Audioquest. Virkeligt lækkert optaget. Så er der Terry Evans Blues for thougt på Pointblack også godt optaget. Så er der Delbert Mclinton med Plain' from the heart også godt optaget. Denne har jeg dog på lp. De øvrige der er nævnt i tråden, har jeg også de fleste af. Der er også Doug MacLeod med You can't take my blues også på Audioquest.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|