Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til NADC375 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny herinde, og ny i hifi, så jeg kan godt bruge lidt hjælp til valg af højtalere..

Jeg har bestemt mig for at købe en NAD C375 amp. Men jeg kan ikke bestemme mig for hvilke højtalere jeg skal købe.

PT. hælder jeg mest til Dali ikon 6  (ikke ikon 7 pga. de kræver meget plads).

Jeg har hørt Dali ikon 6 & B&W 683. De lyder begge rigtig godt, men Dali`en bedst i det øvreste og B&W bedst i det miderste og bunden.

Findes der en højtaler der performer rigtig godt fra bunden og helt op i det øvreste, uden den skal koste over 6000kr? 

Vil gerne høre nogle meninger om de to højtalere, og evt. forslag til andre.

Musik genre: Trance, House, R&B, Rock, Metal, og en smule pop til damen.

Pfh. Tak

Michael

Til top Vis michaeldp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaeldp

Hawaiian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Går ud fra du har været i hifi klubben. ;) Jeg ville vælge B&W! de passer os meget godt til NAD.

Til top Vis Hawaiian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hawaiian

michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jep jeg var lige i hifiklubben i dag.

Tak for svar, andre der har meninger om dette.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hawaiian skrev:
Går ud fra du har været i hifi klubben. ;) Jeg ville vælge B&W! de passer os meget godt til NAD.

B&W passer måske godt til NAD.. Men til Techno og Pop, passer B&W bare slet ikke til.. Og til rock / metal er B&W sådan set håbløse..

Nu bliver der ikke nævnt, om de 6000,- er pr. stk. eller et samlet budget, men jeg antager, at det er pr. stk. I så fald, så vil jeg på det kraftigste anbefale, at du overvejer Monitor Audio RX8:

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28& amp;product_number=1045443

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke købe brugt. Der kan du evt. se på Dali Grand Diva som typisk går til 6-8k kr. Der er selvfølgelig også meget andet at komme efter.

På den måde får du et større udvalg at se på, og mere for pengene.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ja budgettet er 6000 pr.stk

Jeg læst lidt om den RX 8, og jeg faldt over dette:  Overblown bass hampers timing and rhythm. Og så droppede jeg det egentlig, men det kunne godt være at man skulle prøve at køre op og høre dem.

Vil gerne lige understrege at jeg ikke hører techno.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Hawaiian skrev:

B&W passer måske godt til NAD.. Men til Techno og Pop, passer B&W bare slet ikke til.. Og til rock / metal er B&W sådan set håbløse..

Nu bliver der ikke nævnt, om de 6000,- er pr. stk. eller et samlet budget, men jeg antager, at det er pr. stk. I så fald, så vil jeg på det kraftigste anbefale, at du overvejer Monitor Audio RX8:

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28& amp; amp;product_number=1045443

Jeg spillede rock på et sæt B&W i sidste uge. Det gik da meget godt

michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hvorfor ikke købe brugt. Der kan du evt. se på Dali Grand Diva som typisk går til 6-8k kr. Der er selvfølgelig også meget andet at komme efter.

På den måde får du et større udvalg at se på, og mere for pengene.

Jeg har kigget lidt efter brugt, men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget.  Jeg er som sagt ny, og kender ikke de modeller man ikke kan høre i Hifiklubben.

Men tak for forslaget jeg prøver at kigge lidt rundt.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

thuekay: Du skal snakke positivt om B&W, fordi du representerer det eneste sted, hvor man kan købe det i DK

Hvis RX8 giver dig for meget bas, så kan du jo overveje RX6: http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX6/

Alternativt kunne du kigge på System Audio Aura 60: http://www.av-connection.dk/?PGr=4101&ML=1217

Som også er rigtigt velspillende.

Du burde desuden skrotte alle reviews, og stole på dine ører. Selvom et review udtaler, at en given højtaler er noget crap, så kan den være lige netop det, du søger ;-)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Pas på med Nad c375 og lyse højttalere som dali ikon og mentor serien, jeg ved ikke
Nad har tænkt på da de lavede den, men den ligger i
hvertfald langt fra deres andre forstærkere, i min verden har den en trættende og
skinger top. Hvis du kan lide lyden af Ikon serien så prøv at hør
dem på noget cambridge audio, det fungere bare

Prøv at få dem til at spille noget andet musik end deres super indspillede demo jeg
skal sælge plade de tit disker op med, så kan du bedre høre hvad det er jeg mener
med at det bliver skingert i toppen, tag evt dit eget musik med
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

thuekay: Du skal snakke positivt om B&W, fordi du representerer det eneste sted, hvor man kan købe det i DK

Hvis RX8 giver dig for meget bas, så kan du jo overveje RX6: http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX6/

Alternativt kunne du kigge på System Audio Aura 60: http://www.av-connection.dk/?PGr=4101&ML=1217

Som også er rigtigt velspillende.

Du burde desuden skrotte alle reviews, og stole på dine ører. Selvom et review udtaler, at en given højtaler er noget crap, så kan den være lige netop det, du søger ;-)

Nej, det skal jeg faktisk ikke. Jeg taler kun for mig selv herinde.

Men at sige at de (B&W 683) er håbløse til rock synes jeg er forkert. Du skal vist ind og høre dem igen med en strømstærk forstærker begved.

michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:
Pas på med Nad c375 og lyse højttalere som dali ikon og mentor serien, jeg ved ikke
Nad har tænkt på da de lavede den, men den ligger i
hvertfald langt fra deres andre forstærkere, i min verden har den en trættende og
skinger top. Hvis du kan lide lyden af Ikon serien så prøv at hør
dem på noget cambridge audio, det fungere bare

Prøv at få drm til at spille noget andet musik end deres super indspillede demo jeg
skal sælge plade de tot disker op med, så kan du bedte høre hbad det er jeg mener
med at det bliver skingert i toppen

Jeg har fundet en brugt C372, så den går jeg efter. Men måske skulle jeg prøve at tage til århus og høre de RX8, prisen er også rimlig attraktiv.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

c372 er klart bedre i mine øjne, den har den rigtige Nad lyd. Hvis du har milighed for det så prøv at tag et lyt til JBL Ls-60, den er super
underholdende, og egner sig perfekt til den musik type du nævner, de koster god nok lidt mere men nu har du jo sparet på forstærkeren

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

michaeldp skrev:

Hej

Findes der en højtaler der performer rigtig godt fra bunden og helt op i det øvreste, uden den skal koste over 6000kr? 

Michael

Ja audiovector M3, Mi3 og S3. Det er i mine ører en langt bedre højttaler end både Dali og B&W bortset fra deres dyrere
modeller og ikke mindst til din musiksmag. Super let drevet højttaler med massere af punch og attack.

Livet er sgu for kort til Dali Og på forhånd undskyld hvis jeg støder nogen. B&W er kvali, synes blot ikke så voldsomt
om deres billige modeller.

Lyder umiddelbart som om du kun har været i hifiklubben ?

Til Trance, House, R&B, Rock, Metal, og en smule pop til damen ville jeg købe en brugt Naim 5i + det bedste sæt
audiovector du kan finde til prisen måske et sæt Mi3 Signature. Det ville give dig langt mere vellyd indenfor dit budget

michaeldp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
michaeldp skrev:

Hej

Michael

Ja audiovector M3, Mi3 og S3. Det er i mine ører en langt bedre højttaler end både Dali og B&W bortset fra deres dyrere
modeller og ikke mindst til din musiksmag. Super let drevet højttaler med massere af punch og attack.

Livet er sgu for kort til Dali Og på forhånd undskyld hvis jeg støder nogen. B&W er kvali, synes blot ikke så voldsomt
om deres billige modeller.

Lyder umiddelbart som om du kun har været i hifiklubben ?

Til Trance, House, R&B, Rock, Metal, og en smule pop til damen ville jeg købe en brugt Naim 5i + det bedste sæt
audiovector du kan finde til prisen måske et sæt Mi3 Signature. Det ville give dig langt mere vellyd indenfor dit budget

Ja jeg har kun været i HIFI Klubben :-)

Jeg har fundet et sæt Audiovector M3 Signature fra 2004 og en NAD C372 fra 2006, er det noget jeg bør gå efter?

Højtalere 7000kr, forstærker 3200kr.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Der har lige været et sæt Audiovector M3 Signature mk2 til salg herinde for 6000, så 7000 lyder umiddelbart lidt dyrt. Men udover det så tror jeg
at nad'en kommer til at være det svage led her, signature serien kan godt lide noget mere high end, som densen eller nad m3

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

M3 signature vil være en glimrende løsning, men forstærkeren er nok en flaskehals i så fald ja. Men så er der jo mulighed for at opgradere denne
på sigt. Hvilken lydkilde bruger du?
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

michaeldp skrev:
NightRhyme skrev:
michaeldp skrev:

Hej

Findes der en højtaler der performer rigtig godt fra bunden og helt op i det øvreste, uden den skal koste over
6000kr? 

Michael

Ja audiovector M3, Mi3 og S3. Det er i mine ører en langt bedre højttaler end både Dali og B&W
bortset fra deres dyrere modeller og ikke mindst til din musiksmag. Super let drevet højttaler med massere af
punch og attack. Livet er sgu for kort til Dali Og på forhånd undskyld
hvis jeg støder nogen. B&W er kvali, synes blot ikke så voldsomt om deres billige modeller. Lyder umiddelbart som
om du kun har været i hifiklubben ? Til Trance, House, R&B, Rock, Metal, og en smule pop til damen ville jeg købe
en brugt Naim 5i + det bedste sæt audiovector du kan finde til prisen måske et sæt Mi3 Signature. Det ville give
dig langt mere vellyd indenfor dit budget

Ja jeg har kun været i HIFI Klubben :-)

Jeg har fundet et sæt Audiovector M3 Signature fra 2004 og en NAD C372 fra 2006, er det noget jeg bør gå
efter?

Højtalere 7000kr, forstærker 3200kr.

Hej Mikael

Ja du brude jo lige tage dig tid til at kigge forbi lidt forskellige hifi forretninger og lytte lidt forskelligt. Men
fornemmer et vist hastemoment?

Uanset hvad folk fortæller dig herinde skal du jo kun bruge det som forslag og derefter kun stole på dine egne øre.
smag og behag er jo forskellig. Men den M3 Sig er bestemt en fed højttaler og du burde kunne presse ham en del i
prisen. Har selv ejet et sæt i fordoms tid. Det
er dog en ældre model. Men giv den et lyt. Havde du tid og vente lidt så drysser det konstant med Audiovector
modeller herinde og ligeledes Naim amps. Kan dog godt se det er lidt tyndt pt. Det gælder også de små Naim
forstærkere. Har set flere 5I'ere gå til omkring 3500kr og jeg garanterer dig med din musiksmag for øje vil du blive
chokket over hvad sådan en kan i forhold til en NAD. Efter at have have hørt en sådan vil du være solgt.

Til dit budget (2 x 6000kr til højt) burde du ultimativt kunne ende op med en Naim 5i + Mi3 Signature eller S3
super/signature.

Nad ampen ville da på ingen måde blive en flaskehals. AV er enormt let drevne. Har drevet dem i fordoms tid for
sjov på en 2 x 20 watt NAD 3020 og en C372 er meget strømstærk

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte ikke på effekt da jeg sagde at NAD'en ville være en flaskehals. Det var mere møntet på lydkvaliteten i den..
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Jeg tænkte ikke på effekt da jeg sagde at NAD'en ville være en flaskehals. Det var mere møntet på
lydkvaliteten i den..

Ja sandt nok M3 Sig vil helt sikkert kunne vokse med opgave med lidt dyrere kilde og amp bag

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes