Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye lukkede headphones (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gardenstate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 December 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et par Superlux hd681, som jeg er fantastisk begejstret over. Jeg syntes dog de larmede for
meget til at jeg ville benytte dem udenfor hjemmet. Jeg læste mig så frem til og fik anbefalet Beyerdynamics DT235, som
jeg lige har fået. Jeg satte straks musik på og straks sad hele stuen og kiggede på mig - de lavede jo ikke andet end at
smide lyd ud i lokalet og lyden imponerede mig sådan set heller ikke. At disse lukkede headphones larmer mere end mine
andre, som er semi åbne kommer da lidt bag på mig, men det gør de altså - KLART.

Derfor er jeg nu på jagt efter nogle andre. De må helst ikke koste over 1.000 kr, levere en ok lyd og frem
for alt ikke genere alle der måtte sidde i samme togvogn. En anden ting det også slog mig at jeg ikke kan lide ved disse
DT235 er at de er meget små. Jeg kan godt lide og har intet imod at de har en ordentlig størrelse og dækker ørerne
tilstrækkeligt.

Håber I kan byde ind med nogle gode forslag fordi disse DT235 duer i hvert fald bare slet ikke. Lyden er langt unde mine
Superlux og når de samtidig larmer mere, så ser jeg ikke lige hvad jeg kan bruge dem til...udover at returnere.
Til top Vis gardenstate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gardenstate

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 December 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Velkommen til gardenstate

Superlux er nok heller ikke lige dem jeg ville sige du burde bruge i bussen osv.

Jeg kan se du har ændret dit budget fra 500 til 1000kr, men hvad skal de bruges til? primært ude så de skal være transportable? skal de sidde udenpå øret?
Hvad lyd kan du lide, og hvad musik hører du? Dernæst hvad er din kilde og har du ekstern forstærker?

Men lige et par indspark du kan søge på herinde

Umiddelbart, til bussen osv, såfremt de ikke skal isolere, så kan du kigge på yuin pk2 eller pk1/ok1.

Du kan også kigge på akg k518dj, de sidder så på øret, men er ganske behagelige og er foldbare m.m.

Hvis de godt må isolere, dvs hvis de ikke skal bruges så meget på cyklen, så er phonak super (mener endda der er et par tilsalg herinde).

Dem jeg nævner her, pånær akg, er meget neutrale/korrekte i lyden, så du skal overveje om det er den vej du vil gå
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

gardenstate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 December 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det vigtigste er at de isolerer. Jeg vil ikke høre folk og de skal ikke kunne høre hvad jeg hører. De kommer til at fungere med
min mobil (Nokia N96) som jeg benytter når jeg er med tog, bus osv. Jeg vil gerne have et par ordentlige lukkede hørebøffer -
jeg har allerede et par udemærkede in ear phones, men til denne kolde tid og sådan generelt foretrækker jeg on ear. Havde i
sin tid et par Sennheiser hd200 som jeg var fint tilfreds med indtil de gik i stykker - de isolerede og lød udemærket.

Mht. hvad jeg lytter til så er det ret ret forskelligt - stort set alt pånær techno/trance/house og det hårdere metal. Mest rock af
den ene eller anden art. Overvejer at investere i en mindre forstærker til når jeg er på farten.

Det er kun høretelefoner til når jeg er med offentlig transport osv. Derhjemme benytter jeg mine hd681
Til top Vis gardenstate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gardenstate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes