Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Valg af hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jeg håber det går at jeg stiller et spørgsmål om valg af hovedtelefoner, jeg kan se i får mange af dem :-).

Jeg står og skal have en par nye hovedtelefoner. Jeg regner med at de skal være åbne (da dette som regel er en fordel?)
Jeg skal kun bruge høretelefonerne hjemme til musik, de skal være af en ok kvalitet (både lyd og høretelefoner).
Jeg lytter stort set til alt musik, dog primært rock, pop og klassisk. Men som sagt jeg hører "alle" genrer.

Jeg er villig til at give op til ca. 800 kroner, evt. lidt mere hvis der findes noget helt fantastisk. Jeg ser helst at de koster
omkring 400-600kr, men lidt mere er også en mulighed.

Jeg har kigget lidt på sennheiser HD555 og AKG K 242 HD. Denon plejer også at være et godt mærke, og dem sælger hifi-
klubben jo.

Håber I gider hjælpe.

God jul.
MVH,
Mads.
Til top Vis mace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mace

mace
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kan det virkelig passe at der ikke er nogen som har noget at skulle have sagt ifm mit spørgsmål?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 27 December 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Velkommen til mace

Prøv at søg herinde, der er en del der spør om præcis det samme som dig ;)

Senn 555 er ikke pengene værd IMO, k242 har jeg så ikke hørt, men prøv at kig i superluxtråden først
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

mace
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Synes jeg læser og læser i diverse indlæg men kan ikke finde det jeg leder efter. Du mener jeg skal vælge et par superlux, er
HD660 de bedste til mit behov af dem?
Kan de kun købes ved thomann.de?

Det er noget med at hvis man piller det stykke skum ud som sidder inde i "skålen" i HD555 så er de identiske med HD595, dvs.
det er præcis de samme enheder som sidder i dem. Nogen kommentarer? For de er altså pænere end superlux, og det har da
lidt at sige..

EDIT: Det skal måske lige siges at min kilde er enten macbook pro MC371, ipod touch eller Iphone 3GS. Jeg har også en Denon
forstærker, men synes ikke jeg har lyst til at skubbe den ind i min lille lejlighed..

EDIT2: Var det en idé at købe et sæt superlux HD681 og så et sæt Sennheiser CX500 som er på tilbud hos CDON til 419kr?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 27 December 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Altså om superlux er det bedste valg ved jeg ikke, du hører en bred vifte af genre, umiddelbart kunne du også overveje et par allesandro ms-1, men de er kun til hjemmebrug og ikke så behagelige som e.g. senn. Jrg har altid været super glad for grado sr225 og ms-1 og umiddelbart kan det godt være de vil passe godt, men de er bare knap så universelle og nogen ville ikke kunne lide deres "øreklapperi"
Men der er meget at vælge imellem, og derfor er det svært lige at skyde ind, hvis ikke du hører eks. mest rock.

Jeg har også læst det med at modde senn 555, men jeg ved ikke om det er rigtigt, i mine ører har 555 og 595 altid været langt fra hinanden, så jeg har svært ved at tro på det, men hvem ved.

Cx500 ved jeg ikke om er så godt, specielt ikke idag hvor der er så mange super gode IEMs til få penge, og ja FrederikS har et par ie8 tilsalg til 700kr herinde, så bare pga det ville jeg springe cx500 over og punge de ekstra 300kr ud

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Kig evt. efter en brugt Grado SR125, de fås nogle gange til småpenge...:o)
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

mace
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bare under alle omstændigheder jeg er mest til en som går over hele øret. Om de så er åbne eller lukkede er for
mig
et fedt..

Hvis lysten er til at læse om moddet så se her: http://www.head-fi.org/forum/thread/403963/sennheiser-hd555- and-hd595-
internal-comparison-shots
Længere fremme i tråden er der en som skriver at han har kontaktet en sennheiser reperatør/forhandler og han kan se at
selve enheden har samme partnr. hvad enten det er 555 eller 595.
Midt på siden her er billede med bevis, se hvad enheden passer til: http://www.head-fi.org/forum/thread/403963/sennheiser-
hd555-and-hd595-internal-comparison-shots/90
   Sagt på en anden måde - hvis man får det samme i en moddet 555 som i en 595, er det så en fair pris, og er det så en fair
lyd (i 555)?

Jeg vil i øvrigt ikke have brugte, selvom jeg godt kan se jeg får mere der (og så er de spillet til )

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par moddet 555, men de virker lidt triste over for Superlux 681..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

mace
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det endte med at jeg bestilte et sæt superlux 681. Så må vi se om de er bedre end mine gamle senn, ellers må jeg jo bare
købe noget andet.

Hvis I skal sammenligne dem med et andet sæt, sådan på lydkvalitet og "temperament", hvad skulle det så være? Også
indenfor forskellige mærker, hvilke modeller placerer de sig tæt på?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes