Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Benchmark Dac 1 - som forforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Exposure 19 forforstærker, skal jeg bruge Benckmark som forforstærker, hvad siger i nørder til det? 
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hvorfor lytter du dig ikke selv frem når du har begge 2, istedet for at at spørge andre om hvad du skal.

Du ved, det der med at have sin egen mening og ikke behøves andre til at fortælle om du skal gå til højre eller venstre.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Da der er så mange kloge hoveder herinde altid, som har utallige meninger om alting, så spændende at hører, men har som altid taget min egen
beslutning og ved godt hvad jeg gør 
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Nu jeg heller ikke lige den man siger til at jeg ikke har min egen mening , men folk som dig er der jo altid 

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Folk som mig????

Jeg syntes bare at det er børnehave agtigt nu når du har begge produkter, at spørge hvad DU skal bruge.

Lyt dig dog frem, der er alligevel ingen som ved hvordan DIT setup spiller og hvad DU lægger vægt på i lyden. Så alle andres mening er vel 100% værdiløs i denne sammenhæng.

Kunne forstå vist du kun havde fx dacen og gerne ville høre om det kunne batale sig at investerer i en en forforstærker.

Men OK. Vist du har større tillid til en flok forums brugere end dig selv, så lad da endelig dem bestemme hvad DU skal.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet forlængst og har taget en beslutning, men folk kunne komme med andre indput, jeg ikke havde tænkt over, at jeg så gør noget helt
andet end de foreslår er jo mon egen sag.

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Du er bare på tværs som i alle de andre forum debatter du er med i, magen kegle skal man lede længe efter.

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kenneth:

Hellere være en kegle med en mening end en lille forvirret knægt som ikke ved hvilket ben han skal stå på..............

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Sjovt at følge jeres meningsudvekslinger.. Uden at ville rage uklar med nogen, så er det jo oplagt at lytte sig frem når begge produkter haves. Når det så er sagt, ville jeg altid vælge en decideret forforstærker frem for en Dac med forforstærker. Af den simple grund, at ressourcerne kun er brugt på elektronik  der ska bruges i en pre, og ikke så meget andet gejl. Simpelt og godt.

Men Benchmark er dog, så vidt jeg har læst og hørt, en ganske god forforstærker, men tvivler dog på om den er bedre end din Exposure??? Men der er en Exposure pre til salg på sitet. Formoder det er din Kenneth og du derfor vil bruge Benchmark som Dac. Lyder den bedst i dit setup?

Bare min mening, mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Det pudsige er at det spiller næsten ens med og uden min Exposure forforstærker, det er dog ikke min der er til salg men det endte med at jeg
køber en Lyngdorf forstærker 

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 December 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

...det kan være øffe-manden ikke fik de gaver han ønskede sig til jul, eller...

Spøg til side:

Jeg spiller selv med Benchmark DAC-1 i effektforstærkeren og det lyder fremragende. Hvis du kan lide lyden fra DAC-1, er der jo ingen grund til at køre den gennem en ekstra forstærker, med mindre du ønske at farve lyden.

DAC-1 farver ikke lyden, men det er der jo mange som gerne vil have. Det er måske en af grundene til, ar DAC-1 nærmest er i "bad standing" her på sitet. Den bliver ihvertfald aldrig nævnt, når folk i det uendelige stiller spørgsmålet: "hvad for en DAC skal jeg vælge".

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe haft kik på en Lyngdorf Tdai2200 og har lyttet længe på den og med Sonos Cullen synger det, så det endte det med 

Bach4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

beta skrev:
.Jeg spiller selv med Benchmark DAC-1 i effektforstærkeren og det lyder fremragende. Hvis du kan lide lyden fra DAC-1, er der jo ingen grund til at køre den gennem en ekstra forstærker, med mindre du ønske at farve lyden.

DAC-1 farver ikke lyden, men det er der jo mange som gerne vil have. Det er måske en af grundene til, ar DAC-1 nærmest er i "bad standing" her på sitet. Den bliver ihvertfald aldrig nævnt, når folk i det uendelige stiller spørgsmålet: "hvad for en DAC skal jeg vælge".

Med venlig hilsen

Fuldstændig enig. Jeg oplevede en klar forbedring ved at droppe en Densen-forforstærker og køre direkte med DAC 1 alene.
Og så lige en note: Dac 1 lyder ikke godt kold, men skal helst have været tændt i 24 timer inden man lytter kritisk (min erfaring). Her er DAC 1 pre lidt mindre kritisk, tror jeg....

Mvh.

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
Jeg har lyttet forlængst og har taget en beslutning, men folk kunne komme med andre indput, jeg ikke
havde tænkt over, at jeg så gør noget helt
andet end de foreslår er jo mon egen sag.

Jeg forstår egentlig godt "møffe-manden". Tråden har, synes jeg, lidt karakter af, se mig hør mig er jeg ok. Du kunne jo også
have skrevet om sine egne erfaringer først - til andres glæde forstås - og så have fået nogle interessante input.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes