Det du kalder for en ½ løsning er jo ikke så langt fra noget der kunne fungere næsten optimalt. Jeg har
lavet noget lignende med et rum der ligger op ad et rum hvor nogle børn skulle sove. Hvis du f.eks. holder afstand mellem
den isolering du vil tilføje og de eksisterende vægge og evt. også afkobler de nye vægge mod gulvet ved at stille dem på en
siliconefuge undgår du at vibrationer overføres. Siliconefugen skal lige hærde før du bygger væggene op. Du bør også vælge
en terrenbat som isolering da massefylden i denne er stor og derfor er bedre til at absorbere lyd. Hvis du har mulighed for
det kan du evt. lave et nedhængt loft, alternativt kan du gøre på samme måde som væggene altså lidt luft mellem isolering
og loft. Husk at der skal to lag gips på væhhe og loft. Når du nu er i gang skulle du måske overveje at sætte vægge og loft
skævt så du undgår parallelle flader.
Betonplader og SD-fødder evt. i flere lag samt et kraftigt gulvtæppe kan afkoble dine højttalere fra gulvet. Din sub kan du
selvfølgelig afkoble på samme måde men de dybe frekvenser vil nok alligevel give dig problemer. I det rum jeg byggede
kom jeg et lag på 5-10 cm tørret sand og oven på dette 50mm terrenbat/gulvspån, men det er nok ikke en mulighed ;o)
|