Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Verdens bedste høretelefon ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer lidt at gå "næsten" all in på et par høretelefoner, men er noget i trivl hvor jeg skal ligge mine penge.

Af musik høre jeg mest rock, alternativ rock mm. Har haft et par Sennheiser hd650 og dem var jeg ikke vidre imponeret over, skal dog siges jeg nok manglet en bedre forstærker på daværende tidspunkt.
Komforten skal være i top, gider ikke noget der ikke sidder perfekt. (har en smule store øre;))

Sennheiser hd 800

Grado ps 1000

Strax...

Alternativer er velkomne.

Findes der nogen butikker i kbh der har et stort udvalg af highend høretelfoner.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Verdens bedste høretelefon er k1000 

Til rock, rs1, men de er ikke så comfy.

Hvad har du af forstærker osv?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Edition 10 fra Ultrasone skulle være ret gode...
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Kender ikke PS1000, men GS1000 er meget meget meget åben og kæmpe stort lydbillede, men den mister dog en del af kontrollen. Og har hørt flere mene at RS1, er bedre... Jeg er personlig ret glad for mine RS1'ere (selvom de desværre bliver brugt for lidt...) Men de har den kendte Grado åben, luftighed og store lydbillede, men uden at gå på kompromis med kontrollen.

Men eks. de noget billigere SR80, og de andre i bunden af model programmet, har en del mere godav i bas området, selvom dette nok er svulmet til lidt mere end det burde, så kan det også have sin charme ;-)
Dog bør man montere L pads, på dem, da de vist er begyndt at levere med S pads, fra fabrikken? Og S pads, de sumper lige det hele og putter en svamp i diskanten.

Det kan godt være de ikke sidder så godt på techtrino  Men har L pads, er nok noget af det der sidder bedst på mine øre!

Men grado er meget smag og behag, og nogle elsker lyden, andre knap så meget... I hvert fald en helt helt anden boldgade en HD650. Og så skal man selvfølgelig lige være indforstået med, at det ikke er nogen man bruger offentligt, eller ved siden af konen, for de spiller lige så meget ud i rummet, som de spiller ind i hovedet. Og man kan heller ikke udelukke konens knævren...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Bare køb de dyreste du kan finde - de er HELT sikkert også de bedste.....
:-) velkommen til Head-fi

Jeg mener Grado SR-325i er verdens bedste hovedtelefon, Techtrino mener K1000 er de bedste, mange andre siger Beyerdynamic T1 andre igen
HD800. Svaret kan du ikke få i en tråd som denne. Men det er vel noget med at kaste sig ud i noget lytning og så købe det første og det bedste.
Det gode ved denne hobby er, at man relativt let kan sælge hvis man har gjort et fejlkøb uden at sætte for mange penge over styr. Du kan også
deltage i meets hvor de fleste af de bedste hovedtelefoner er tilgængelige for et lyt.

Det var ikke til megen hjælp i din søgen men jeg vil også bare sige god jagt. Glæder mig til at se hvad du ender med at købe.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Nu er grado rs1 modellen nævnt et par gange i denne tråd allerede, jeg har også haft læst om dem og de lyder egenligt som noget der godt kunne være noget for mig, men er noget i trivl om komforten er ok. Sidder de ikke på øret og ikke omkring ? fordi så tror jeg ikke det er noget for mig.

techtrino jeg har stadig ikke rigtig nogen ordenlig forstærker, kun en creek obh 11se, så der skal nok også opgraderes op det område.

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Desværre tror jeg ikke at man sådan uden videre kan købe sig til verdens bedste hovedtelefon. Du er nødt til at lytte dig frem, prøve noget forskelligt. Ellers finder du ikke ud af, hvad der er verdens bedste hovedtelefon for dig...

Men hvis du kan sige lidt om dine lyd præferencer, vil du nok hurtigt få nogle kvalificerede bud på, hvad du kan gå efter til at begynde med.

Et par oplagte valg, der skal tages:

Vil du gå efter et set-up, hvor en rigtig god hovedtelefonforstærker er nødvendig (en god forstærker kan ofte få hovedtelefoner som f.eks. hd650 til at lyde fantastisk)? Eller vil du gå efter en hovedtelefon, der ikke kræver så meget?

Vil du have åbne eller lukkede hovedtelefoner?

Hvad lægger du vægt på, når du lytter til musik?

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Bare køb de dyreste du kan finde - de er HELT sikkert også de bedste.....
:-) velkommen til Head-fi

Jeg mener Grado SR-325i er verdens bedste hovedtelefon, Techtrino mener K1000 er de bedste, mange andre siger Beyerdynamic T1 andre igen
HD800. Svaret kan du ikke få i en tråd som denne. Men det er vel noget med at kaste sig ud i noget lytning og så købe det første og det bedste.
Det gode ved denne hobby er, at man relativt let kan sælge hvis man har gjort et fejlkøb uden at sætte for mange penge over styr. Du kan også
deltage i meets hvor de fleste af de bedste hovedtelefoner er tilgængelige for et lyt.

Det var ikke til megen hjælp i din søgen men jeg vil også bare sige god jagt. Glæder mig til at se hvad du ender med at købe.

Jeg kan udemærket forstå hvad du mener, formålet med denne tråd var egenlig også og se om hvis nu man sagde penge ikke var en hændring ville folk så skrive enstemmigt at fx. Sennheiser hd800 var den bedste høretelfon man kunne få for penge.

Kunne godt være jeg skulle vente på et headfi meet, er der nogen på bedring ?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Et par bud som ikke har været nævnt og som jeg ikke har hørt kunne være

Jerry Harvey Audio JH-3A med en JH13 eller JH16 iem
Den kommende Stax C32 med f.eks. En Blue Hawaii eller Correliano forstærker
Ultrasone Edition10 balanceret med f.eks. en RudiStor RP010-B mkII forstærker
HiFiMan HE6
Audeeze LCD2 (tror jeg den hedder)
Eller gå baglæns i historien til en Sony R10 eller AudioTechnica L3000
Eller,eller, eller .........

De lyder ikke ens men alle vil formentlig med fuld rimelighed kunne kaldes verdens bedste

Butikker med stort udvalg af high-end tror jeg ikke vi har i Danmark

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Men ingen siger HE90 ? Det er vel i hvert falde den dyreste? Ydermere er den vel også ret svær at opstøve!

Det eneste du (muligvis) har mulighed for at prøve i butikker i DK er formentligtvis HD800, PS1000, Stax Omega2 og ultrasone
edition 9, måske 10?
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 03 Januar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Næppe Edition9 da den er ophørt men måske Edition8, jeg ved dog ikke hvor

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Altså jeg er da også super glad for mit setup og HD800 er (måske) noget af det mest komfortable du kan opleve indenfor
hovedtelefoner. Men ikke nødvendigvis de kønneste, eller de dyreste. De kan spille det meste, men jeg mener egentlig heller
ikke HD800 har sin styrke indenfor de genrer du mest lytter til.
Librarian var så 'kedelig' at stille dig spørgsmål, men det er nu en stor udfordring du bringer på banen.
De dyreste kan vi sikkert godt finde til dig, men de bedste ???
Jeg mener det er rent subjektivt, når det kommer dertil at de bedste sammenlignes, derfor vil jeg anbefale dig at komme til
head-fi meet og se hvad der dukker op der.
En meget dyr hovedtelefon uden en ordentlig og matchende hovedtelefonsforstærker vil være spildte penge (ved godt
burning777 helst ser du indkøber samtlige eksklusive modeller og tager dem med til det næste meet ;-)
Men omvendt hvis penge ikke er spørgsmålet, så....

Du skal se på hele dit setup: En ordentlig kilde og forstærker og hovedtelefon som passer til hinanden og hvor det samlede
setup giver en god lyd som passer din smag og dine ører.
Det kan du kun finde ved at prøve dig frem og prøve dig frem og prøve dig frem.......velkommen til næste meet og
velkommen i jagten på det sublime ;-)
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er det minimalt hvad du får ekstra, fra en god hovedtelefon til de allerbedste..

Har selv et par Stax 4040 sæt - koster ca. 11.000 kr...Lyden for de bedste Stax sæt pris er 30-40.000 kr - synes de kun de sidste 5-10% bedre.

Så de sidste flere gange 10.000 - giver kun lidt ekstra...

Men de dyre telefoner > 40.000 kr - kan flytte grænser for mere alm telefoner, så vi alm kan få bedre ydelse/pr kr...

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes