Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos - Hvad skal jeg købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marineflyver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har forelsket mig lidt på Sonos systemet, efter at jeg har set det hos en bekendt. Jeg har efterfølgende læst om det på Nettet, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal købe.

Jeg vil bruge systemet i 3 rum. I det ene rum vil jeg sætte det til mit anlæg og i de andre rum vil jeg blot opsætte nogle passive eller aktive højtalere. Jeg har en iPhone 4, som jeg forventer at fjernbetjene systemet med, såfremt man ikke behøver at benytte Sonos remote.

Er der nogen, der kan foreslå, hvad jeg har brug for og hvad I foreslår at jeg køber, såfremt jeg ikke vil formøble en hel formue (>8000 kr.)?

Mvh.

Marineflyver

Til top Vis marineflyver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marineflyver

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

marineflyver skrev:

Hej!

Jeg har forelsket mig lidt på Sonos systemet, efter at jeg har set det hos en bekendt. Jeg har efterfølgende læst om det på Nettet, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal købe.

Jeg vil bruge systemet i 3 rum. I det ene rum vil jeg sætte det til mit anlæg og i de andre rum vil jeg blot opsætte nogle passive eller aktive højtalere. Jeg har en iPhone 4, som jeg forventer at fjernbetjene systemet med, såfremt man ikke behøver at benytte Sonos remote.

Er der nogen, der kan foreslå, hvad jeg har brug for og hvad I foreslår at jeg køber, såfremt jeg ikke vil formøble en hel formue (>8000 kr.)?

Mvh.

Marineflyver

hvad har du tænk på af Højttaler størelse i rummet skal det være baggrunds musik eller skal der også fyres til den..for det er også vigtig at der er sammenhæng mellem HT og forstærker

har du HT eller skal de være med i de 8000- 

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

sota748
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

marineflyver skrev:
men kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal købe.

Denne video forklarer meget godt hvad du skal bruge

http://www.sonos.com/demo/demo.aspx

- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
Til top Vis sota748's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sota748 Besøg sota748's Websted

marineflyver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, indtil nu. :-) Nej, jeg har endnu ikke anskaffet højtalere til de andre rum end der, hvor mit anlæg står. Højtalerne skal ikke være monster store, men må godt være en mellemklasse.

Jeg har set videoen og den gave en ide om, hvad jeg skal bruge:

- ZonePlayer 90 skal sættes til anlægget og til eventuelle aktive højtalere i andre rum.
- ZonePlayer 120 skal sættes til passive højtalere i andre rum.

Men jeg har dog lige et par spørgsmål:

1) Behøver jeg en ZoneBridge eller kan jeg sætte en ZonePlayer til routeren, hvis jeg alligevel vil have musik, der hvor routeren står?-Eller skal jeg bruge en ZoneBridge for at systemet virker i alle rum?
2) Skal der ikke bruges en netværks-harddisk?

;-) Marineflyver
Til top Vis marineflyver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marineflyver

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

1) Nej! Du behøver ikke en bridge hvis du allerede har forbundet en ZP  med din router!

2) Nej! Ikke nødvendigvis Men det er en god ide hvis du ikke gider tænde for din PC hver gang du vil bruge dit Sonos. Og så følger der jo en del mere diskplads med i en netværkshardisk (NAS)

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

marineflyver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, Mage :-)

Kan I anbefale en NAS, som er nem at sætte op og som er god til brug med Sonos?

Mr. Myx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Mej Marine

Med hensyn til NAS mener jeg det er ligemeget. Har selv en Synology. Det eneste Sonos skal bruge, er jo sti til musik f.eks
//192.168.1.22/music. Jeg ville lade andre behov som f.eks behov for Photo album, DLNA eller andet afgøre hvilken NAS du
skal købe, da sonos intet speciel kræver af en NAS.

Jeg er utrolig overrasket over hvor nemt det var at sætte op, forstår sq godt hvorfor det er så populært.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at købe en Sonos Z90 og sætte den op i dit primære "lytterum" f.eks stuen og så lade
erfaringer/behov afgøre dine følgende køb. Tvivler på du får mængde rabat i Hifiklubben :O)

Personlig har jeg selv købt Z90 og tilsluttet aktive højtaler. Går selv og overvejer endnu en sonos. Den næste skal monteres
i køkkenet, det bliver også med aktive højtaler.

Ang. remote alle skriver at de bruger iphone mm. Det gør jeg også selv, men min primære "fjernbetjening" er min Mac. Jeg
syntes man har et super overblik på den store skærm, men det er da klart at når man har fået oprettet queue´s og
spillelister så er det dejligt nemt med iPhone remoten.

En sidste ting, når du skal ud og handle? Hvis du ligesom mig, vælger at kører lyden via en ekstern DAC så køb et SPDIF
Koaxial Digital Audio Kabel istedet for Toslink, har ikke testet længer nok til at kan fortælle alle detaljer, men ingen tvivl og
at musikken bliver mere fyldig og bas/mellemtone blive mere dynamisk.

Held og lykkes med Sonos

Hilsen Myx
Til top Vis Mr. Myx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Myx

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Det virker dæleme smart! Det er vist også lige det jeg er ude
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

andebio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

vil lige fraråde dig at købe Netgear Stora. Kører den selv med mit system. Men skulle jeg købe igen ville jeg give de 300 mere
og få en ReadyNAS - Det skulle køre godt og nemt med Sonos. Der er dog ikke nogle problemer med det i mit hjem, men har
læst om andre som havde problemer med "lack" hvis man overførte filer samtidig.

Du kan godt glæde dig til at få gang i det. Det er super fedt og nemt. Husk dine at rippe dine filer til lossless format hvis ikke
allerede det er gjort.

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige rippet 8-10 cder i flac.....det er en drøm at lytte til det nu men de ligger stadig på min computer..

så det bliver spænden når jeg får sat NAS drevet op....

De sidste små ændringer som skal lavet når jeg kommer hjem fra arbejde bliver at koble sonos trådløse sender fra i min sonos zp90 Cullen mod 24/94

monterer en skille trafo 220/110V så sonos køre helt isoleret....

det skulle lige løfte det en tand mere

Henrik

anders br
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2008
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

hvis man kun har en zoneplayer skal den så forbindes med netværkskabel til den pc hvor musikken ligger på? hilsen ham som ikke har forstand på trådløs netværk på nogen måde..

mortensendk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det er kun en af sonos enhederne der skal have kablet monteret alle de andre trækker selv trådløst fra den med kabel
Til top Vis mortensendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortensendk

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Fed tråd.

Tænker også på at købe Sonos, da jeg i dag bruger min bærbare PC og kører via DacMagic til anlægget.

Det jeg læser mig til er at en Z 90 til anlægget, med en controller og en Zonebridge ude i garagen ved netværket og dertil kobler jeg en NAS server til at lagre musikken. Så skulle det kunne spille trådløst i stuen med ZP 90, right?

Når det nu er trådløst, er der så problemer med overførslen af musikken til anlægget, tænker på udfald mv. og sdst men ikke mindst kan man overføre musik i 24 bit til anlægget trådløst, eller er det "kun" 16 bit? Ved at Squizeebox kan, men det er med kabling hvis det skal være 24 bit.

øhh nu er det ikke lige på dette område jeg har den store erfaring, så grin ikke...

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Sonos klare bare 16 bit ;-(   men med en mod version an zp90 så spiller det super og til en billig penge og bruger venligheden får ikke bedre

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Det jeg læser mig til er at en Z 90 til anlægget, med en controller og en Zonebridge ude i garagen ved netværket og dertil kobler jeg en NAS server til at lagre musikken. Så skulle det kunne spille trådløst i stuen med ZP 90, right?

I princippet kan det, men det er aldrig nemt at vide med wifi og rækkevidder. Løsningen må være at købe ZoneBridge og ZP90 på nettet så du kan sætte det op, teste om det fungerer og returnere det hvis afstanden er for lang eller der er for mange mursten og håndvaske i vejen for signalet.

P Sikjær skrev:
Når det nu er trådløst, er der så problemer med overførslen af musikken til anlægget, tænker på udfald mv. og sdst men ikke mindst kan man overføre musik i 24 bit til anlægget trådløst, eller er det "kun" 16 bit? Ved at Squizeebox kan, men det er med kabling hvis det skal være 24 bit.

Det er kun 16 bit, men det er din pladesamling vel også?
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
P Sikjær skrev:

I princippet kan det, men det er aldrig nemt at vide med wifi og rækkevidder. Løsningen må være at købe ZoneBridge og ZP90 på nettet så du kan sætte det op, teste om det fungerer og returnere det hvis afstanden er for lang eller der er for mange mursten og håndvaske i vejen for signalet. 
 Jeg kan sagtens komme på nettet fra stuen, uagtet at min router(eller hvad den nu hedder) står i den anden ende af huset, så mon ikke det går.
P Sikjær skrev:

Det er kun 16 bit, men det er din pladesamling vel også?
Jo det har du ret i, men kan se at du en del steder på nettet kan købe i 24 bit, men der er ikke meget at vælge imellem endnu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes