Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til analog tv-signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skipperbent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Hepps derude,

jeg har et spørgsmål angåënde min yousee antenneboks. Det forholder sig sådan, at jeg ikke har abonnement på noget tv, men
stadigvæk kan se visse kanaler - dog med lidt støj, for eksempel tv3, discovery, tv2 zulu, news og sådan. Billedkvaliteten er
faktisk overraskende god- måske 3/10 dele af den oprindelige kvalitet, så det er ikke perfekt, men man kan se hvad det
forestiller. Jeg går udfra, at Yousee blot har "dæmpet" signalet til min bolig?

Kan man lure sig udenom dette ved foreksempel at købe en antenneforstærker og smide på tv-udgangen i væggen eller lignende?

Kunne være lidt lex... :-)

- Simon
Til top Vis skipperbent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skipperbent Besøg skipperbent's Websted

Geert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Yousee dæmper ikke bare et signal.. for den digitale kommer igennem sammen vej, og den er meget følsom i forhold til det
analoge, så hvis den bliver dæmpet, kan man ikke se digitalt. har du sørget for nye kabler og stik, dobbelt skærmet? hvis
du har, kan det være noget galt med det nedgravet kabel der går ind til din bolig.. evt. ring til din antenneforening og hør om
de kan se om der skulle være noget galt på din linje..

Der er selfølgelig lige en anden ting du kan gører først. jeg ved at Yousee lige har ændret signal og nogle frequenser. så prøv
lige først at lave en ny indstilling af dit tv, hvis det er analog skal du lave en manuel indstilling, du skulle gerne kunne få en
frequens liste fra din antenneforening eller lokale radio/tv forretning :)
Til top Vis Geert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geert

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

skipperbent skrev:
Kan man lure sig udenom dette ved foreksempel at købe en antenneforstærker og smide på tv-udgangen i væggen eller lignende?

- Simon

man kan vel også bare få et abb. og nyde varen i ordentlig kvalitet ? - eller sætte en stueantenne op

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Geert skrev:
Yousee dæmper ikke bare et signal..

De plejer at pille kablet fra, når et abbonnement ophører

Megaton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

skipperbent skrev:
Det forholder sig sådan, at jeg ikke har abonnement på noget tv, men stadigvæk kan se visse kanaler - dog med lidt støj, for eksempel tv3, discovery, tv2 zulu, news og sådan. Billedkvaliteten er faktisk overraskende god- måske 3/10 dele af den oprindelige kvalitet, så det er ikke perfekt, men man kan se hvad det forestiller. Jeg går udfra, at Yousee blot har "dæmpet" signalet til min bolig?

Ja, kanalerne ligger nok sådan, at grundpakken ligger på de laveste frekvenser, den næste ved højere frekvenser osv. Hvis man ikke køber pakken, sættes der et lavpasfilter på, som filtrerer den (og højere pakker) væk. Det er et analogt filter med lille flankestejlhed, så nogle kanaler dæmpes mere end andre.

skipperbent skrev:

Det kan du godt, men du skal kun forstærke det frekvensbånd, der er blevet dæmpet, så du skal vide hvor meget og hvordan signalet faktisk er blevet filtreret.

skipperbent skrev:

Hvad er lex?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Megaton skrev:
skipperbent skrev:

Hvad er lex?

Tror der menes lækkert :)

Med rette udstyr, kan man jo blot gennemgå kanaloversigten og sidde med en feltstyrkemåler og finde ud af hvor filteret begynder at skære,  men det er tænkeligt vis ren og skær overhøring i kablerne der gør der overhovedet er )omend amputeret) signal ud af stikket -  montøren har nok i skyndingen glemt at muffe abbonnentledningen korrekt af.

Nogen har foreslået han retter henvendelse til antenneforening / yousee -  det er vist en dårlig ide :)

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

brug af en antene forstærker dur ikke for du forstærker bar alt det dårlige med, vis du bor i et egendom hvor man har ført separet kabel op til dig og nogle af de andre så kobler man dit signal fra i en bok nede på trappen ved hoved døren der om kring der plejer der side en boks, fordig du kan se noget er afsmitning fra de andre kabler der løber ved siden af dit så en anteneforstærker gør det bare være

prøv at købe en digital antene til ind dørs og se om du ikke skulle få bedre signal den vej

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes