| Forfatter |
|
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: Jeg håber at det er okay at jeg lige ændrer denne tråds titel, men jeg har endt op med at få rodet to tråde sammen, som i bund og grund handler om det samme. Har forsøgt at køre trådene sammen til en tråd, denne her ved at copy-paste lidt fra den anden tråd. Hejsa, Jeg har anskaffet mig en BeoMaster 6500 tuner/forstærker (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=359). Planen var egentlig at sælge den, men har tjekket nettet og det har vist sig at det jo egentlig er en ganske kompetent forstærker, så jeg vil egentlig gerne bruge den selv sammen med mine B&W M1 højtalere. Jeg købte for et par år siden et Minijack til Phono stik for at sætte det sammen med en gammel Yamaha forstærker, men kan se at der på bagsiden af BeoMaster bruges de såkaldte DIN stik. Kan jeg istedet købe sådan et stik her http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D5B-XXX&ML=306 for at få lyden fra min bærbar igennem forstærkeren? Det førnævnte DIN -> Minijack koster 250,- og jeg vil jo gerne spare hvor jeg kan. Giver det mening at købe et DIN->phono HUN adapter stik som det her (http://www.av-connection.dk/? PGr=2127&ML=421) og så bruge det med det allerede indkøbte minijack til phonostik, eller er de mange forbindelser for stort et problem? __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en Beomaster 6500 er ganske kompetent for den kan bruges til en hel del.
Jeg har selv 2 stk. 1 bruges på daglig basis sammen med resten cd,beogram og 2 beocords.
Sålænge DIN adapter passer i AUX udgangen og højtalere til sluttes speaker pair 1 eller 2 for passive højtalere så er det bare at tænde for AUX på fjernbetjening. Her er det kun visse typer Beolink 1000 der har AUX. Beo4, MCP6500, Beolink 7000 osv. har det.
DIN stik skal bare passe i AUX på Beomasteren og så omform det til hvad du ønsker at tilslutte fks RCA eller andet.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
|
Ja en Beomaster 6500 er ganske kompetent for den kan bruges til en hel del.
Jeg har selv 2 stk. 1 bruges på daglig basis sammen med resten cd,beogram og 2 beocords.
Sålænge DIN adapter passer i AUX udgangen og højtalere til sluttes speaker pair 1 eller 2 for passive højtalere så er det bare at tænde for AUX på fjernbetjening. Her er det kun visse typer Beolink 1000 der har AUX. Beo4, MCP6500, Beolink 7000 osv. har det.
DIN stik skal bare passe i AUX på Beomasteren og så omform det til hvad du ønsker at tilslutte fks RCA eller andet.
|
|
|
Hej Anderz, Tak for svaret... Jeg har faktisk også en MCP6500, så det var da en glædelig nyhed. Har i øjeblikket sendt hele anlægget (har også BeoGram CD7000) til et tjek hos min lokale Hi-Fi mand så han lige kan få det set igennem. Eftersom du selv ejer hele to af disse fantastiske forstærkere, kan du måske fortælle mig om det er muligt at styre forstærkeren uden fjernbetjeningen? __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget lidt.
Du kan bruge step funktionen til at skifte radio kanaler som er til venstre på frontpanel eller mute til højre.
Det er alt. Du skal bare havde din MCP6500 indenfor række vide.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Meget lidt.
Du kan bruge step funktionen til at skifte radio kanaler som er til venstre på frontpanel eller mute til højre.
Det er alt. Du skal bare havde din MCP6500 indenfor række vide.
|
|
|
Det er nu heller ikke fordi man ville
komme til at smide den væk, stor det er
den da ;-)
Måske kan du så hjælpe mig med t andet
spørgsmål. Da jeg fik sat batterier i
MCP'en og ville skrue op og ned for
lyden, måtte jeg dreje flere omgange for
at skrue bare lidt ned for lyden. Måske er
jeg lidt for vant til iPod og den slags
nymodens djævelskab, men det tager jo
en krig at komme bare lidt ned i lyd
niveau.
Er det normalt?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt lige testet gør små ryk en justering på 2 på volume skalaen på en BM6500.
En halv omdrejning sænker volumen rimelig meget.
Hvis den siger no contact sker der intet.
Den skal kunne opfange IR øjet fra BM6500.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Normalt lige testet gør små ryk en justering på 2 på volume skalaen på en BM6500.
En halv omdrejning sænker volumen rimelig meget.
Hvis den siger no contact sker der intet.
Den skal kunne opfange IR øjet fra BM6500.
|
|
|
Okay så har jeg et problem med min MCP, for der kræver det som sagt flere omgange på hjulet for at få den til at skrue
ned,
eller op for den sags skyld.
Det hele er, som skrevet andet steds, afleveret hos JEC Service i Slagelse, efter råd fra Hi-Fi Klubben, så må vi se hvad han
siger til det.
Det hele skal så sættes sammen med mit NAD 32A1 fjernsyn og dele de eksterne B&W M1højtalere med fjernsynet via en
dertil
designet Argon switchbox:
http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/tillbehor/argon _argon_switchbox1_svart.htm
Så skulle jeg meget gerne kunne få det som jeg vil ha' det, håber jeg da.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Copy Paste fra en anden tråd
Anderz skrev:
Tak ingen problem.
B&O gjorde deres arbejde ganske fint med CD6500/7000 og på Beoworld er der positiv stemning. Faktisk er der måske
flere med små problemer grundet kold lodninger og kapistorer der gør lazeren svag.
En lazer er meget sjældent problemet hvis den nægter at læse en dag og hvis et Hifi service center siger lazeren er død
så er det 99% af tiden ikke rigtigt.
Jeg tvivler på at Sony har gjort ret meget ud af at få en god cd lyd ud af deres harddisk optagere overhovedet. B&O's mål
var en cd afspiller.
Ja Beosystem 6500/7000 koster kassen. Sådan er det bare. Jeg fik mit Beosystem 6500 som vist i mit Avatar billed hvor
jeg lige havde fået det med Beomaster, CD6500 og Beocord 6500 + Beo4 MKII fra en lauritz aktion. Beomaster 6500 havde
bare en dårlig højre kanal og endnu flere problemer som stadig kræver en del tid at redde.
Da jeg købte en ekstra Beocord 6500 fik jeg en BM6500 til med som var defekt. Begge BM6500 og BC6500 blev så sendt
til service men BM6500 nr.1 fra aktionen spillede kun 1 uges tid før den brændte noget af. Hvorfor vides ikke endnu.
Det er ikke fordi det er billigere på den måde. |
|
|
Puha, nu håber jeg ikke at jeg har kastet mig ud i et dyrt bekendskab ved at "falde for" de her gamle og flotte B&O anlæg.
Håber da lidt på at jeg ikke er nødt til at skulle have anlægget til service regelmæssigt.
Så vil det jo økonomisk give mere mening at sælge det, de er jo tilsyneladende ret kostbare, og så købe en NAD forstærker
af en eller anden slags.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål til... mener at have læst at CD 7000 var forberedt til digitalt udstyr. Der
er tilsyneladende en udgang bag på til digital lyd, er der også sådan indgang på BM6500?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt at CD6500 og CD7000 har digital udgang.
B&O var forud på det område men det kom aldrig videre så det er kun på de nævnte CD afspillere at der er digital out.
Alt andet på et Beosystem 6500/7000 har en funktion men digital out på CD? Hvad B&O's tanke gik på her er uvis.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BM6500 har tilfældigvis ikke mulighed for pre-out?
Mine B&W M1 har ikke nogen bass enhed så jeg har brugt
min aktive Yamaha YST-45 subwoofer i stedet for.
Har den ikke pre-out har jeg jo ikke rigtig nogen bass
medmindre jeg kører lyden fra anlægget igennem
subwooferens delefilter og derfra ud i mine M1'er...
Findes der en løsning?
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm...
Snakkede med HiFi-Klubben og han foreslog at jeg fik lavet en pre-out i min BeoMaster 6500... Han fortalte at de havde gjort
det på nogle Denon anlæg, kan det samme laves af en dygtig B&O mand?
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coach-Z skrev:
hmmm...
Snakkede med HiFi-Klubben og han foreslog at jeg fik lavet en pre-out i min BeoMaster 6500... Han fortalte at de havde gjort det på nogle Denon anlæg, kan det samme laves af en dygtig B&O mand? |
|
|
Ja så fik jeg løst problemet selv.
Ifølge min HiFi mand, så kan jeg bruge TAPE udgangen i min BeoMaster 6500 til at tilslutte min aktive subwoofer.
Jævnfør ham så kommer al lyden fra anlægget jo også ud i TAPE udgangen så man kan optage lyden på sin BeoCord båndoptager.
Jeg skal så bare have endnu et af de DIN -> phono stik og så tilslutte min subwoofer til dette stik. eneste problem er så at jeg ikke kan regulere volumen på subwooferen med fjernbetjeningen som man kan med højtalerne, det skal man gøre direkte på subwooferen.
Det kan jeg dog sagtens leve med.
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|