| Forfatter |
|
Unmack Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har besluttet mig for at købe højttalerne avi 9.1 + den tilhørende sub og en Sonos ZP90 og en controller til at styre de Flac-filer, der ligger på min NAS.
Nu har jeg så læst en del om Sonos Cullen mod - den modificerede Sonos ZP90, der efter sigende skulle give bedre lydkvalitet.
Er avi 9.1 for billige højttalere til, at jeg får noget ud af at købe den modificerede udgave af Sonos? Den koster jo nærmest det samme som de aktive højttalere uden sub.
Der skulle desuden være en ret god indbygget DAC i avi'erne - den burde vel fjerne en del af den jitter, som det er formålet med Sonos-modifikationen at fjerne. Bliver Cullen mod dermed ikke overflødig?
Mit spørgsmål er ganske enkelt: Bør jeg købe alm. Sonos eller Cullen mod til avi'erne?
Mvh Unmack
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er sver at give svar på det om sonos cullen er noget for dig... hvis du har beslutet dig at købe AVI-s højtelere så skal du måske prøve og ser om du kan låne ZP90 og teste den med dine højtelere ... og hvis der viser sig at du er tilfreds med lyden så er den ingen grund til cullen...
jeg har selv ZP90 med Dac fra PS audio og er fin filfreds med lyden...
PS: hvike musik /filer har du tænkt dig at du skal afspile med sonos ???
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unmack skrev:
|
Hej med jer
Jeg har besluttet mig for at købe højttalerne avi 9.1 + den tilhørende sub og en Sonos ZP90 og en controller til at styre de Flac-filer, der ligger på min NAS.
Nu har jeg så læst en del om Sonos Cullen mod - den modificerede Sonos ZP90, der efter sigende skulle give bedre lydkvalitet.
Er avi 9.1 for billige højttalere til, at jeg får noget ud af at købe den modificerede udgave af Sonos? Den koster jo nærmest det samme som de aktive højttalere uden sub.
Der skulle desuden være en ret god indbygget DAC i avi'erne - den burde vel fjerne en del af den jitter, som det er formålet med Sonos-modifikationen at fjerne. Bliver Cullen mod dermed ikke overflødig?
Mit spørgsmål er ganske enkelt: Bør jeg købe alm. Sonos eller Cullen mod til avi'erne?
Mvh Unmack
|
|
|
jeg kender ikke dine HT men for at udnytte Cullen skal du op i et anlæg og højttaler som forsvare det også skal du bruge coax digital udgangen
som jeg læser dit indlæg så vil du bruge audioudgangen fra sonos zp90 ik
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ADM9.1 med en standard ZP90 og FLAC-filer og jeg synes, at det spiller fremragende. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at bruge de ekstra knaster, som Cullen-modificeringen koster  Jeg bruger toslink mellem Sonos og ADM9.1, da jeg ikke var opmærksom på, at man kan bestille dem med både en coax- og en toslink-indgang i stedet for med to toslink. Nogle vil påstå, at coax er bedre, men i så fald vil de nok også mene, at man skal bruge mange penge på sit coax-kabel - det er du ude over med toslink  Sidenote: burde du ikke købe 9T fremfor 9.1 (den opgraderede/nye model)?!
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unmack skrev:
|
Hej med jer
Mvh Unmack
|
|
|
jeg har lige set på dine HT det virker til at være en fornuftig løsning uden cullen
|
| Til top |
|
| |
Mr. Myx Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Jeg har ADM9.1 med en standard ZP90 og FLAC-filer og jeg synes, at det spiller fremragende. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at bruge de ekstra knaster, som Cullen-modificeringen koster 
Jeg bruger toslink mellem Sonos og ADM9.1, da jeg ikke var opmærksom på, at man kan bestille dem med både en coax- og en toslink-indgang i stedet for med to toslink. Nogle vil påstå, at coax er bedre, men i så fald vil de nok også mene, at man skal bruge mange penge på sit coax-kabel - det er du ude over med toslink 
Sidenote: burde du ikke købe 9T fremfor 9.1 (den opgraderede/nye model)?!
|
|
|
Jeg er en af dem som "påstår" at man skal bruge et coax kabel. Jeg mener musikken bliver mere fyldig og dynamisk med et Coax kabel. og nej mit kable er ikke dyrt, det er det standart kable som følger med Beolab 5.
Hilsen Myx
|
| Til top |
|
| |
Unmack Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
| jeg har lige set på dine HT det virker til at være en fornuftig løsning uden cullen |
|
|
Er det, fordi du vil vurdere, at de er for billige til, at det giver mening med Cullen mod, eller fordi den indbyggede DAC vil gøre den overflødig?
Thomas Bidstrup skrev:
| Sidenote: burde du ikke købe 9T fremfor 9.1 (den opgraderede/nye model)? |
|
|
Jeg var slet ikke klar over, at der var kommet en opdatering. Men det er da klart den, jeg skal have fat i så. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan den er forbedret - ved du det?
Jeg aner ikke, om jeg skal ruge coax eller toslink. Der må jeg vist prøve mig frem.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unmack skrev:
Darwin skrev:
| jeg har lige set på dine HT det virker til at være en fornuftig løsning uden cullen |
|
|
Er det, fordi du vil vurdere, at de er for billige til, at det giver mening med Cullen mod, eller fordi den indbyggede DAC vil gøre den overflødig?
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
Jeg var slet ikke klar over, at der var kommet en opdatering. Men det er da klart den, jeg skal have fat i så. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan den er forbedret - ved du det?
Jeg aner ikke, om jeg skal ruge coax eller toslink. Der må jeg vist prøve mig frem.
|
|
|
AVI hævder, at deres DAC er immun overfor jitter, men Ifølge High Fidelitys test af Cullens modificering LINK kan selv "immune" DAC'er have gavn af opgraderingen. At tale om at AVI'erne er for billige til at modificeringen giver mening, virker på mig lidt som en skæv tænkemåde... Ifølge AVI's nyhedsbrev, er der en anden DAC-chip og bedre strømforsyning i 9T-udgaven. Den koster vist "kun" 1000,- mere end ADM9.1, som ikke laves længere. LINKStod jeg i din situation, så bestilte jeg 9T med både en toslink- og en coax-indgang, så der er mulighed for at prøve sig frem!
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unmack skrev:
Darwin skrev:
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
|
|
|
Jeg synes bare at der skrives at at D/A i HT var jitter imum......så jeg vil gå ud fra at en normal sonos zp90 vil gøre det godt...men jeg er blevet fortalt at coax digital er langt det bedste til overførelser
|
| Til top |
|
| |