Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til komplet lydsystem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg siddet og læst op og ned på dette forum de sidste 2 uger, og nu det nok min tur til at oprette mit første emne....

Jeg har anskaffet mig en projektor (epson emp 52) og den er jeg fuldt ud tilfreds med.

Men synes der mangler lidt lyd når man nu fyre en film af i 100" og der ikke kommer andet end lidt skrat skrat fra sine gamle infinity højtalere....

Skal havde ny forstærker og havde kigget lidt på H/k avr 3550 , avr 4500, avr 4550

Men ved ærligt talt ikke hvad jeg får for de penge jeg poster sådan en, og om jeg får tilsvarende bedre lyd for de ekstra penge jeg giver for en model højere.

Mht til højtalere har jeg kigget lidt på dali trio sættet fra Hifiklubben http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|221|221|1695|pdetail

men her ved jeg hellere ikke om jeg virklig får for 4000 kr lyd... eller om det kan gøres bedere (evt. et andet mærke)

Som i kan se har jeg ca. et budget på 7-8000 kr i alt..

Hvad vil i anbefale ??

På forhånd tak.

Jonas

Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ohøj Jonas

Jeg kender ikke lige til de dali højtalere, så dem vil jeg ikke udtale mig om, men gennerelt vil jeg sige - vælg dine højtalere før du bestemmer dig for en forstærker´- så ved du nemlig havd der kræves af den. Jeg købte selv forstærker før ht'er, og den er lige i underkanten af hvad der er mine ht'er værdigt.

Nu jeg er ved forstærkeren, så er det jo en H/K, ikke en af den du har kik på, men en H/K. Har aldrig haft probelmer med den, og den spiller helt efter mine forventninger, og selvom den er en anelse for lille til mine ht'er, regner jeg nu med at beholde den et godt stykke tid alligevel. H/K er lidt mørk i klangen (ikke noget negativt). Som sagt kender jeg ikke til dali højtalere, men jeg menes at have læst at de også er lidt mørke i klagnen (er dog lang fra sikker), men hvis det forholder sig således, vil der nok være nogle detaljer der ikke kommer frem. Har selv kombineret H/K med B&W som er lidt lyse i klangen, og det lyder fortrinligt.

Håber det kunne bruges til noget 

-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Ved du noget om forstærkeren ???

er der nogen grund til at give lidt flere penge for at få en fx. 4550 end en 3550 ???

ved 4500 er lidt ældre, men kan få den billigt... (NY 4500)

Har også kigget lidt på B/W DM303

Da der er en der har næsten samme spørgsmål som jeg...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8733&PN =1

Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes