| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten og velkommen til.
Hold da fast du får spurgt om meget  Men lad os tage det fra en ende af os se hvad vi ender med.
Din Pioneer er jo en gammel hest efterhånden, men den er fra da Pioneer lavede gode forstærkere (efter min mening). Da det er noget kram du allerede har, så kan du jo overveje at udvidede det eksisterende i stedet for at skifte det ud. Nyere er selvfølgelig lidt sejere. HDMI switching kan være praktisk (men det finder du alligevel ikke i en stereoforstærker). Så en mulighed kan være at kigge efter en ren effektforstærker.
Det er typisk for B&W at de gerne vil have en kraftig forstærker spændt foran sig. Og her snakker jeg ikke kun om Watt men om hele forstærkeren. Jeg har selv et sæt B&W med en NAD M25 effektforstærker (7x surround) og det fungerer rigtig godt. Derfor er jeg også sikker på at en M3 vil kunne levere varen hos dig. Men så er der jo tale om en udskiftning og noget af en afskrivning. Hvis du f.eks. kigger på en Cambridge 840W, så får du en stereo effektblok der ligger inden for dit budget. Dén bør kunne gøre en forskel, da den er noget kraftigere end de andre ting du har kigget på.
Den NAD C315BEE du har haft lånt er for lille, og jeg tror det er derfor du ikke blev videre imponeret. Den er angivet til 2x 40W hvor din Pioneer levere 2x 100W i stereo.
Dit rum kan sagtens være en del af problemet. Men som du beskriver det (det er kun noget af musikken der ikke bliver afspillet helt godt), så tror jeg en bedre forstærker kan være en stor del af løsningen.
Uanset hvad, skal du ikke købe noget før du har prøvet det hjemme. Skide være med hvad andre siger... det er et spørgsmål om hvad du kan høre med dine egne ører derhjemme.
Kort opsummeret:
NAD C315BEE: Simpelthen for bette. NAD 375bee: BØR efter min umiddelbare indtryk, kunne gøre det bedre end hvad du har. Denon pma 2010ae: Uden tvivl en god løsning NAD M3: Bedre løsning en Denon (efter min mening). Til prisen har jeg ikke selv oplevet forstærkere der leverer varen som NAD.
Alternativ løsning: Tilslut ekstern effektforstærker (evt. 2x monoblok). Det kan aldrig blive for stort 
Håber det kan hjælpe dig lidt videre
/Stefan
|