| Forfatter |
|
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige lyttet til ovennævnte album. Både på lp og cd udgaven er Ritchie Blackmore's guitar i venstre side og Jon Lord's orgel i højre side. Så findes der også en 3-cd udgave af koncerterne fra Japan (Live in Japan). Her er Blackmore i højre side, Lord i venstre side og det er også det rigtige. Sådan var det, da jeg så dem i 1972 og sådan er det også på coveret. Lp'en er fra 1972. 3-cd udgaven er fra 1993 og 1-cd udgaven er den remastered fra 1998. Det vil sige i 1993 rettede de fejlen, men i 1998 lavede de så samme fejl igen . Ikke at det ændre på at det er et super livealbum, men hvis man har et billede oppe i hovedet, hvordan de skal stå på scenen, kan det godt være irriterende, at lyd og det indre billede ikke stemmer overens.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhha ja - fantastisk album.
Jeg fik CD'en af min mor da jeg var 10 år gammel, og her 17 år senere, er der stadig ikke noget bedre end Deep Purple 
Har sidenhen også erhvervet mig både LP'en og den remasterede CD.
Jeg er dog desværre for ung til at jeg nåede at høre Blackmore live. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Uhha ja - fantastisk album.
Jeg fik CD'en af min mor da jeg var 10 år gammel, og her 17 år senere, er der stadig ikke noget bedre end Deep Purple 
Har sidenhen også erhvervet mig både LP'en og den remasterede CD.
Jeg er dog desværre for ung til at jeg nåede at høre Blackmore live.
|
|
|
Mig bekendt er Blackmore da stadig i live. Når han spiller med sit "Blackmores Night" live kan han godt finde på at liste et par Deep Purple riff's ind. Dog næppe det snart udpinte fra Smoke on the Water. Men f.eks den ligeså heftige intro fra "Burn"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har heller aldrig hørt ham i Blackmores Night. Men hvis der bliver spillet Burn, vil jeg da gøre det næste gang muligheden byder sig  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sker åbenbart en gang imellem at de kommer til at bytte om på højre og venstre kanal, under mixningen/produktionen, og det er da noget juks, med mindre man holder af at høre musikken, som stod man bag bandet og lyttede, altså en form for backstage sound.
Til rune-nielsen.
Ritchie Blackmore lever, så du kan stadig nå at opleve ham live ( i live ).
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackmore's Night (Ritchie Blackmore og Candice Night) spiller bl.a. "soldier of fortune", "child in time" og "smoke on the water" live (eller har gjort det).
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Har heller aldrig hørt ham i Blackmores Night. Men hvis der bliver spillet Burn, vil jeg da gøre det næste gang muligheden byder sig 
|
|
|
Blackmore's Night er meget forskelligt fra Deep Purple. Det er nærmere folke og Renæssancemusik blandet med lidt rock . Læs mere på http://www.allmusic.com/ . En rigtig gode side.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du lægger en af de nævnte skiver i spillen, bytter du om på signalkablernes højre og venstre kanal...og vupti, så står de der, hvor du vil have dem, og svarer til det, du hører, i dit indre billede af opstillingen på cover, og hvad du i sin tid oplevede. Jeg smider den s'gu bare i og skruer op til 11.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Post skrev:
rune-nielsen skrev:
|
Har heller aldrig hørt ham i Blackmores Night. Men hvis der bliver spillet Burn, vil jeg da gøre det næste gang muligheden byder sig 
|
|
|
Blackmore's Night er meget forskelligt fra Deep Purple. Det er nærmere folke og Renæssancemusik blandet med lidt rock . Læs mere på http://www.allmusic.com/ . En rigtig gode side.
|
|
|
Ja. Jeg købte et album på et tidspunkt for mange år siden, for at høre hvad det var for noget, og det faldt ikke lige i min smag.
Af samme grund har jeg aldrig siden interesseret mig for bandet. Men hvis det er den eneste mulighed jeg får for at høre Blackmore spille DP numre, så vil jeg da give det et forsøg.  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |