| Forfatter |
|
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Head Fi'ers,
Jeg er efterhånden ved at være rigtig træt af min nuværende kombination af headset og lydkort (gammelt Audigy SE) til min computer. Lyden er mildest talt elendig og man får ondt i ørerne ved længere brug. Derfor mener jeg, at det er tid til at stige et skridt op af lyd-stigen.
Jeg har selv lavet lidt research og på diverse fora anbefales Beyerdynamic's DT-770 PRO i 80 Ohm udgaven. Mit forbrug må være omkring 50/50 spil og musik, hvorfor jeg planlægger at købe en clip on mic eller lave et mic mod.
Nu er spørgsmålet så, hvordan får man den bedste lydkvalitet fra computer til hovedtelefoner, uden at det skal koste en bondegård?
Jeg har ikke tilstrækkelig indsigt i lyddelen, og jeg er forvirret over junglen af lydkort, DAC's, headphone amps, samt evt. kombinationer af disse. Det gør det ikke nemmere at hovedtelefonere skal bruges til såvel spil som musik.
Indtil videre har jeg kigget på lidt forskelligt, bl.a. denne her dims fra Creative:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4317091
Men er den noget værd?
Jeg er helt åben for andre forslag også, da jeg er ret uvidende på området. Det kunne være interessant at høre, hvilke kombinationer af apparater, der giver jer det ønskede resultat til såvel musik som spil.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og velkommen til forummet.
jeg ville vælge en god stor hovedtelefon, som ikke presser for meget på ørene, og som selvfølgelig har en god lyd. og så ville jeg vælge en dac, som den du selv har linket til. der er mange herinde på forummet, som har rost prodigy cube http://www.audiotrack.net/products/PDCUBE/ og aune dac/headphone amp http://www.hllyaudio.com/dac/aune-dac.html
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske dette (har dog aldrig hørt det da jeg aldrig bruger hovedtelefoner i forbindelse med computeren) __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet. Jeg kigger lige på lækkerierne :). Nogen der ved hvor lang tid der typisk går fra bestilling til man har produktet i hænderne. Kan se at de sendes langt vejs fra.
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Måske dette (har dog aldrig hørt det da jeg aldrig bruger hovedtelefoner i forbindelse med computeren) |
|
|
Dem havde jeg også kigget på. Men har læst at de skulle lægge sig meget op af DT 770, på trods af det, koster de dog lige det dobbelte.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til gengæld får du så også eksternt lydkort/dac dims og mikrofon med i prisen
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er budgettet?
Jeg ville ikke være bange for Creative-løsningen, især ikke hvis du sætter en hovedtelefonforstærker efter og så et par gode "bøffer", men det løber jo hurtigt op.  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådene gutter.
Jeg hoppede ud i discount-løsningen og bestilte et Creative X-FI usb. Så kan man altid diksutere lydkvaliteten af interne vs. eksterne usb lydkort, men håber det bliver godt.
Mht. headsettet, så bestilte jeg 2 stk. Suplerlux 681 på Thomann i henholdsvis standard udgaven og B-versionen. Til mikrofon delen har jeg bestilt 2 mics i løsvægt, henholdsvis én Zalman og én Steelseries.
Hvis det ikke holder, så kan jeg altid vende grusomt tilbage med en rigtig amp og de Beyerdynamic jeg snakkede om i første omgang, man bliver jo ikke fattigt af at prøve de Superlux phones.
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke du bliver skuffet over Superlux'erne, men jeg ville anbefale at købe et par velour puder til dem. Jeg har
aldrig fået det gjort, og de er ikke det mest komfortable i verden, men dog meget acceptabelt.
Selvfølgelig er de ikke i samme klasse som Beyerne, men prisen er altså også en lidt anden ;-)
__________________ Audiophile in training
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aquila skrev:
Jeg tror bestemt ikke du bliver skuffet over Superlux'erne, men jeg ville anbefale at købe et par velour puder til dem. Jeg har aldrig fået det gjort, og de er ikke det mest komfortable i verden, men dog meget acceptabelt.
Selvfølgelig er de ikke i samme klasse som Beyerne, men prisen er altså også en lidt anden ;-) |
|
|
Ja, tænkte også det ikke kunne gå helt galt til den pris og nu var de jo omtalt en del herinde. Har bestilt et par AGK velour pads med til dem, da det var en af de ændringer der blev anbefalet i en anden tråd herinde.
|
| Til top |
|
| |