Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Magnepan i Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
auhald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Er blevet lun på et sæt Magnepan MG 12. Er der en butik, der har disse stående til et prøvelyt ?? Har prøvet "Frederiksberg butikkerne" uden held.

Michael 
Til top Vis auhald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af auhald

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Har du også været i Audio Consult? Ellers er du velkommen til her i Casa Bittermand.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

der er nok ikke mange i danmark der har dem....for tiden ingen dansk importør så vidt jeg ved....men www.audionord.se burde være den svenske, så du bor tæt på malmø, så du må nok en tur over sundet for at lytte.....har for øvrigt selv et sæt magnepan 3.6se

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

auhald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Har fået arrangeret en privat demo, super.

Så må vi se om jeg ender med et par MG 12'ere :)

Michael

auhald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Har du også været i Audio Consult? Ellers er du velkommen til her i Casa Bittermand.

Mange tak for demoen til Bittermand - er nu helt klar til at finde et par MG 12 - fantastisk højttaler!!!!!

Ser frem til at blive "medlem" af Magnepan klubben :)

Michael

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Det var en fornøjelse - og igen, undskyld den manglende kaffe, te, vand o.lign. Giv lyd fra fra dig, når du har fået dem.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg sneg mig også til en privat demo hos Bitterman og fik hilst måde på maggierne og på katten i hans avatar.

Allerførst vil jeg sige tak for et par hyggelige timer, der var glød og entusiasme og røverhistorier og hygge, det var helt perfekt.

Højttalerne var overraskende. Sangstemmer og lydbillede var imponerende, til gengæld savnede jeg noget punch i bassen. Alle bassistens toner var med i lydbilledet, men der manglede smækket.

Det mest overraskende var dog hvor retningsbestemte de var. Der var ET sweetspot hvor tingene gik op i en højere enhed. Konventionelle højttalere har selvfølgelig også et bestemt punkt hvor stereoperspektivet er bedst, men med magnepan'erne var det ikke kun det. Hvis jeg sad præcis det rigtige sted i sofaen var tingene optimale. Hvis jeg reste mig op forsvandt diskanten. Hvis jeg rykkede en plads til højre forsvandt diskanten. Alle andre steder end lige præcis sweetspot lød det som om man holdt en pude foran højttalerne, det har jeg aldrig oplevet så kritisk før. Totalt egoisthøjttaler der forkæler personen i sweetspot og ingen andre.

Jeg var dødnysgerrig og jeg takker for oplevelsen, men jeg tror ikke jeg ryger på et sæt selv. Dels ynder jeg at trisse lidt rundt i lejligheden mens jeg hører musik og dels er der for lidt punch til min smag for funk.

Jeg vil dog varmt anbefale oplevelsen, Søren er et usædvanligt hyggeligt sludrechartol og er man heldig kan man også blive siddet på af en kat..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Jeg sneg mig også til en privat demo hos Bitterman og fik hilst måde på maggierne og på katten i hans avatar.

Allerførst vil jeg sige tak for et par hyggelige timer, der var glød og entusiasme og røverhistorier og hygge, det var helt perfekt.

Højttalerne var overraskende. Sangstemmer og lydbillede var imponerende, til gengæld savnede jeg noget punch i bassen. Alle bassistens toner var med i lydbilledet, men der manglede smækket.

Det mest overraskende var dog hvor retningsbestemte de var. Der var ET sweetspot hvor tingene gik op i en højere enhed. Konventionelle højttalere har selvfølgelig også et bestemt punkt hvor stereoperspektivet er bedst, men med magnepan'erne var det ikke kun det. Hvis jeg sad præcis det rigtige sted i sofaen var tingene optimale. Hvis jeg reste mig op forsvandt diskanten. Hvis jeg rykkede en plads til højre forsvandt diskanten. Alle andre steder end lige præcis sweetspot lød det som om man holdt en pude foran højttalerne, det har jeg aldrig oplevet så kritisk før. Totalt egoisthøjttaler der forkæler personen i sweetspot og ingen andre.

Jeg var dødnysgerrig og jeg takker for oplevelsen, men jeg tror ikke jeg ryger på et sæt selv. Dels ynder jeg at trisse lidt rundt i lejligheden mens jeg hører musik og dels er der for lidt punch til min smag for funk.

Jeg vil dog varmt anbefale oplevelsen, Søren er et usædvanligt hyggeligt sludrechartol og er man heldig kan man også blive siddet på af en kat..

hvis du ellers kan lide lyden, så kan de altså godt forenes med en sub, jeg har et sæt 3,6se hvor jeg kører med aktiv deling med en naka pa7II på hver side, deler ved 69hz og en jamo sub 650 på nedefter......det hænger faktisk rigtig godt sammen med god punch i bunden.....

mvh velkommen

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver helt misundelig, jeg har kun hørt et par meget gamle og delvis skrattende Maggies. Måske det er muligt en dag at høre dem. Hvor langt fra bagvæggen kan de mindst klare.

Mvh og god weekend
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

i manualen på mine står der 3fod....svarer hvis til en 90-100cm til bagvæg....men finder du en sub til dem, er du ikke så afhængig af det.....

mvh velkommen

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
hvis du ellers kan lide lyden, så kan de altså godt forenes med en sub, jeg har et sæt 3,6se hvor jeg kører med aktiv deling med en naka pa7II på hver side, deler ved 69hz og en jamo sub 650 på nedefter......det hænger faktisk rigtig godt sammen med god punch i bunden.....

Jeg kunne godt forestille mig der var god synergi med en sub.

Det var en speciel oplevelse, forstået på den måde at jeg havde ingen anelse om hvad det var jeg skulle høre idag. Jeg havde læst en masse om båndhøjttalere og den slags, læst folk snakke om at de er utrolige åbne og mangler "det indelukkede" fra traditionelle højttalere og den slags, men uden at have hørt dem havde jeg bare ingen ide om hvad det betød. Jeg tror mine forventninger var at høre noget der var markant anderledes end noget jeg havde hørt før, men det synes jeg ikke jeg oplevede, tværtimod synes jeg den lød som en helt normalt, virkelig velspillende højttaler.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Køb disse her og gå en skøn lyd imøde :O)

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=2127875&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemL ist%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d6%26I Sz%3d2%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d154 %26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3d%26LL an%3dFalse%26New%3d0%232127875EndTagRU

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=2127875&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemL ist%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d6%26I Sz%3d2%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d154 %26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3d%26LL an%3dFalse%26New%3d0%232127875EndTagRU

mvh. M

Link'et virker bare slet ikke - hvor mange af procenterne skal man fjerne 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

mvh. M

Det må være disse: http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=2127875&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemL ist%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26I Sz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26TTyp%3d0%2 6TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3dh%25c3%25b8jttaler %26LLan%3dFalse%26New%3d0%232127875EndTagRU

Use MS Internet Explorer, and you're happy

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

Jeg var dødnysgerrig og jeg takker for oplevelsen...snip

Jamen selv tak, det var nemlig hyggeligt - dog fik jeg endnu engang svigtet min værtsrolle m.h.t. kaffe, te, øl, cola...D'OH!!! auhald gik også vansmægtende herfra. Nå men vi fik da hørt en lille smule musik og snakket en masse (ammestue)snak...

velkommen skrev:

Øh, jeg er lidt af en teknikmongol, så det er måske et dumt spørgsmål, men hvad menes der med aktiv deling? Det er jo nok endnu mere aktuelt for mig med en sub til mine MG12'er, end det er til et sæt 3.6'ere (som jo er væsentlig større)...specielt når de kun har ganske få rør-watt i røven. Og hvordan med fase-tilpasning? Nogen råd? Jeg er egentlig lydmæssigt i mål bortset lige fra fraværet af lidt bund. 

hepov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

jeg har et par mg12 som jeg er meget glad for - selvom om jeg drømmer om at opgradere til et sæt 3.6. Jeg bruger en audio
pro ace bass 3 subwoofer til at dække bunden, og syntes det er nogenlunde, men den bas som magnepan'erne trods alt selv
leverer er helt uovertruffen, og vil ønske jeg kunne slippe for sub'en.
Til top Vis hepov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hepov

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Strandvaskeren skrev:

Jeg var dødnysgerrig og jeg takker for oplevelsen...snip

Jamen selv tak, det var nemlig hyggeligt - dog fik jeg endnu engang svigtet min værtsrolle m.h.t. kaffe, te, øl, cola...D'OH!!! auhald gik også vansmægtende herfra. Nå men vi fik da hørt en lille smule musik og snakket en masse (ammestue)snak...

velkommen skrev:

Øh, jeg er lidt af en teknikmongol, så det er måske et dumt spørgsmål, men hvad menes der med aktiv deling? Det er jo nok endnu mere aktuelt for mig med en sub til mine MG12'er, end det er til et sæt 3.6'ere (som jo er væsentlig større)...specielt når de kun har ganske få rør-watt i røven. Og hvordan med fase-tilpasning? Nogen råd? Jeg er egentlig lydmæssigt i mål bortset lige fra fraværet af lidt bund. 

elektronisk deling vil sige du kører pre out ud i et aktiv delefilter, deler frekvensen der, og den har så flere udgange, hvor du kører ud til en forstærker til sub, og den anden udgang ud til en forstærker til dine magnepan.....

mvh velkommen

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

hepov skrev:
jeg har et par mg12 som jeg er meget glad for - selvom om jeg drømmer om at opgradere til et sæt 3.6.

3.6'erne er endnu tungere drevne, end 12'erne, så den vej er lukket for mig p.gr.a. de få watt jeg har at gøre med.

hepov skrev:
Jeg bruger en audio
pro ace bass 3 subwoofer til at dække bunden, og syntes det er nogenlunde, men den bas som magnepan'erne trods alt selv
leverer er helt uovertruffen, og vil ønske jeg kunne slippe for sub'en.

Ja, homogeniteten er jo deres force, så måske skal jeg bare lade mig "nøje" med, hvad der er af bas.

velkommen skrev:
elektronisk deling vil sige du kører pre out ud i et aktiv delefilter, deler frekvensen der, og den har så flere udgange, hvor du kører ud til en forstærker til sub, og den anden udgang ud til en forstærker til dine magnepan...

En blindgyde mere... Min forstærker er en integreret rørslæde uden pre-out, så der ville kun kunne blive tale om high level input i en aktiv sub. Delefrekvens, fasejustering, niveau på sub'en og placering af den er vel så de parametre, der kan fifles med...aaaaargh!!! Man går s'gu hen og bliver lidt ærgerlig...

auhald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Så er MG12'erne bestilt - regner med levering i løbet af ugen. Rejsen fra surroundlyd tilbage til stereo er hermed sat i gang 

Så går en ca. 25 år gammel drøm om et par Maggies endelig hen og bliver virkelighed

Til Bittermand: har købt min første John Hiatt CD.......det lyder jo top nice.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Der er vist noget , der hedder 1/3 regel når vi taler om magnepaner og deres lige. Derfor kræver de et tilpas stor stue. Stiller man dem een meter fra bagvæggen og alt efter hvor stor afstand de har indbyrdes, så skal man huske en ret stor lytte afstand. Så burde det ende med et stor lydbillede og ikke mindst, en flot veldefineret bas. Slagkraften er meget afhængig af forstærkeren, der er i brug. Jo større afstand, jo mere af membranen lytter man til i det lodrette plan.  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes