| Forfatter |
|
Peter Sloth Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
For at stille min problemstilling hurtigt op;
- Jeg aner stortset intet om hi-fi
- Jeg er en fattig studerende (og udøvende musiker)
- Jeg er vild med god lyd
- Jeg har ingen hi-fi speakers
Disse fire facts komplimenterer ikke hinanden og derfor er jeg kommet til jer. Jeg leder nu efter de bedst mulige brugte hi-fi højtalere til under 3.000 kr. Gerne MEGET under - da hver en krone brugt er en krone for meget, da jeg vitterligt ingen penge har.
Jeg bor i en lejlighed og højtalerne skal stå i ca. 1.25 meters højde ovenpå et skab. Værelset er på ca. 25 kvm, med trægulv, gipsloft (med stuk :D ), mursternsvægge med tapet og en loftshøjde på ca. 3,5 meter.
Højtalerne behøver ikke være små - men skabet er ikke kanonstort, hvilket sætter begrænsninger for hvor dyb højtaleren kan være.
Det eneste jeg har er en studieforstærker (RCF MFA200) som er en rentspillende SLAVEforstærker på 2x100 W i 4 ohm, som på trads af sin størrelse på bare 1U vejer ca. 20 kg!
Jeg tænker mig at jeg skal have nogle højtalere som er rentspillende dog uden at være sterile da forstærkeren er meget rentspillende. Anlægget skal stå i min stue. Jeg vil gerne have at jeg kan høre detaljen i musikken men det skal heller ikke "skære" i ørene som når man bruger dyre og præcise studiemonitors. En mellemting ville være dejligt.
Jeg havde forestillet mig at skrue forstærkeren ned på ca. 5-10% spillestyrke og så sætte mit lydkort til direkte via jackindgangen på bagsiden uden brug af forforstærkere mv, da jeg simpelthen ikke har råd til en god preamp endnu.
Jeg havde forestillet mig noget lignende sådan en højtaler: http://www.dba.dk/dynaudio-audience-52-lys-boeg/id-71163596/
Hvad synes i?
Peace! Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Sloth Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|