Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Harddisk om kæmpe iPod? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ok her er en lidt større omgang af spørgsmål, men jeg håber i kan hjælpe.

Jeg har en harddisk som jeg pillede ud af min MacBook da jeg skulle have en større i. Nu er min tanke så at smide den hardisk
i bilen som musiklager.

1. Problem. Min bilradio tager USB, men harddisken køre SATA 3G/Bit. Findes der en måde hvorpå jeg kan få harddisken til at
køre USB? og køre på 12V? jeg ved ikke om den kørte på 12V eller 5V da den sad i Macen.

2. Problem. Findes der en måde hvor på jeg kan få min harddisk til at virke som en stor iPod, altså at jeg kan sætte den til min
MacBook, og så via noget software synkronisere den med min musikmappe, og så efterhånden tilføje ny musik som det bliver
smidt i biblioteket, som vi kender det fra iTunes? Kan jeg eventuelt få det til at virke sammen med iTunes?

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Problem 1:

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-t il-sataide-adapter.asp

Så kan du sætte enhver type harddisk til USB.
Men du får et problem med spændingen.
En SATA disk skal bruge 3 spændinger: 3.3Volt. 5Volt og 12Volt. Du kan selvfølgelig selv bygge en strømforsyningen som laver de manglende spændinger, ud fra bilens 12 Volt. I den forbindelse skal du være opmærksom på, at spændingen i en bil kan være både højere og lavere end 12 Volt, hvilket vil give problemer for harddisken, hvis ikke du får styr på det.

Et alternativ kan være, at købe en 12 -230V adapter, som man kan få i biludstyrsforretninger, og så bruge den strømforsyning, som  følger med USB /SATA adapteren.

Om din autoradio så kan finde ud af, at styre en stor harddisk, er ikke sikkert. Det er ikke alle der kan det.

Problem 2:

Med USB/SATA adapteren, kan du sætte din harddisk til en USB port på din MAC, og så kan du da bare smide alle de musik filer på du vil på harddisken. 
Hvis du vil bruge Itunes, så kan du bare ligge dit Itunes bibliotek på den.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Problem 2, så var mit ønske lidt at kunne synkronisere de to biblioteker, det kan jeg ikke rigtigt hvis jeg bare
kopiere mit itunes bibliotek over på den anden disk, så skal jeg jo selv holde styr på hvilke numre der mangler, det var lidt mit
håb at der fandtes noget som kunne se hvad der ligger på disken i forvejen, og så bare tilføje det der mangler.

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
Med hensyn til Problem 2, så var mit ønske lidt at kunne synkronisere de to biblioteker, det kan jeg ikke rigtigt hvis jeg bare
kopiere mit itunes bibliotek over på den anden disk, så skal jeg jo selv holde styr på hvilke numre der mangler, det var lidt mit
håb at der fandtes noget som kunne se hvad der ligger på disken i forvejen, og så bare tilføje det der mangler.

Nåå - ok. Så misforstod jeg lidt dit spørgsmål. Ja - der kan du få problemer med itunes.
Du kan istedet finde software, som kan synkronisere mapper. Det er der masser af. Også gratis
Se f.eks: http://www.apple.com/downloads/macosx/automator/syncfolders. html

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Er harddisken i en MacBook ikke bare en 2½" SATA harddisk? For så burde den bare kunne smides i en "kasse" ligesom denne. Desuden kan en 2½" harddisk normale køre udelukkende på strømmen fra en USB-port.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid= 717842
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes