|
Hej!
Jeg har længe haft en gammel dårligt (!) minianlæg, men eftersom min CD samling efterhånden har vokset sig noget større, har jeg besluttet at jeg vil have noget bedre. Et fornuftigt anlæg, men dog også til at betale for en SU. En af mine venner som har lidt forstand på tingene, anbefalede mig at købe en Harman Kardon DVD 21 (som samtidig skulle fungere som CD-afspiller) og en AVR 2550. Er klar over at det ikke er jordens mest massive anlæg, men har sgu heller ikke brug for så meget endnu, da de næste år af mit liv bliver de første på helt egen hånd - så det er sgu nok begrænset hvad jeg får af plads 
Jeg fik DVD'en i gave i tirsdags, og fandt hurtigt ud af at det design så småt er ved at forsvinde fra markedet. Den AVR 2550 som jeg havde haft kig på (til ca 3200,- på www.hifishoppen.dk) blev så meldt udsolgt idag. Har dog forhørt mig, og der er nogle tilbage nogle steder, men der vil de have næsten 4000,-!
Er der nogen som kender til et sted den kan fås til en lidt billigere pris?
Jeg har også set lidt på en AVR 1550, men blev lidt skræmt af at den var 4,5 CM dybere. Så bliver den sgu lidt for stor til mig... Men kan den ellers anbefales?
Jeg har også overvejet at bytte min DVD 21 og købe en DVD506 Limited Edition, og i stedet for en 2550'er så købe en AVR 130. Det vil dog køste mig lidt mere:
DVD 21(1800,-) + AVR 2550 (Evt op til 4000) = 5800,-
DVD506(2300,-) +AVR 130 (4000,- tror jeg da nok!?) =6300
AVR 2550 kan jeg jo måske få lidt billigere, men kan det overhovedet betale sig at købe det nyere? Er der nogle store fordele andet end designet? Eller skal jeg bare gå efter at anskaffe mig en AVR 2550'er? (Hvilket er det jeg selv hælder mest til...)
Jeg må nok erkender at jeg ikke aner NOGETSOMHELST om det her. Eller i hvert fald meget lidt. Bliver for det meste vejledt af min ven 
Jeg regner med at jeg med min ven og hans bror (som har bygget selv i 10 år) skal lave nogle højttalere til det hele, en gang i sommerferien når jeg får tid og råd. Jeg må erkende at jeg ikke helt ved hvordan de bliver, og jeg kan heller smide nogle specs i hovedet på jer, men jeg regner med at bruge ca. 2500,- på enheder...
Som I måske kan fornemme er jeg lidt i vildrede. Specielt efter den AVR 2550 blev udsolgt! Kan den skaffes billigere...? Og kan I hjælpe en komplet begynder med at finde lidt hoved og hale i det hele...? Hvad vil i anbefale?
På forhånd mange tak for hjælpen! Vh Søren
|