Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: "low budget" headphoneamp til pc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Vil først og fremmest indrømme at jeg absolut intet kender til hifi, dog har jeg for nyligt anskaffet mig et par Sennheiser HD558 til en fornuftig pris, jeg har altid været glad for den kvalitet jeg har fået ud af mine ikke særligt dyre sennheiser hovedtelefoner (HD457) desværre så gik de i stykker for en uges tid siden, jeg valgte derfor at anskaffe mig et par lidt .. tja hvad skal man sige "større" høretelefoner, de sidder utroligt godt og lyden vil jeg heller ikke klage over, dog kan de godt lyde lidt flade eller kedelige når jeg bare smider dem direkte på mit onboard lydkort.

Jeg kan godt forstille mig at lyden fra et onboard lydkort ikke er den bedste, men med mine mindre billigere høretelefoner har jeg sgu aldrig kunne høre forskel, jeg har dog fået fortalt at der findes USB headphone amps der skulle kunne bringe niveauet en tand op, dog har jeg heller ikke lyst til at kaste mig ud i de helt større beløb.

Ville så sådan set bare høre herinde om der skulle være noget værd at købe i 1500 til 2000 kr klassen, ville fortrække en usb forstærker da det så ville være muligt at slutte den til en af de 3 PCer jeg har stående når der enten skal høres musik, ses film eller spilles en smule.

På forhånd tak
Til top Vis Manse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manse

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Manse!

Der er faktisk et overraskende stort udvalg af amps med indbygget DAC i den prisklasse. For at køre via USB skal ampen
have indbygget DAC, medmindre du vil køre med to seperate kasser - en amp og en DAC. Nå, nok vrøvleri.

NuForce uDac-2
MP-302
iBasso D2+
Aune DAC http://cgi.ebay.co.uk/AUNE-HIFIDIY-NET-Mini-USB-DAC-Headphon e-Amp-MK2-SE-Ver-/160428245601?
%3Cbr%20/%20target=#ht_6904wt_1141
Det er dog værd at bemærke, at alle bortset fra den første er fra udlandet, og dermed kan du risikere at den bliver nuppet i
tolden, og så hedder det betaling ved kasse 1. Det skal dog også siges, at på trods af det, tror jeg ikke at prisen ville komme
over 1500,- alligevel.

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

udac x2
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

+1 stemme til uDac-2.

Det er super value for the money. Især med Gradoer er der rigtig god synergi! Den har dog vejrtrækningsproblemer med de
lidt tungere hovedtelefoner. Selvom den er helt ok til mine HD650 er der ingen tvivl om at Gradoerne spiller rigtigt godt på den.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

mange tak for svaret, den behøves dog ikke være portable, men regner med i den pris klasse vile de fleste dog nok være det :) uDac-2 ser da lovende ud og den får da en masse ros på de fleste sider jeg kan finde om den.

Udfra hvad jeg kan læse så virker den simpelthen som et seperat lydkort, så jeg kan undgå den "dårlige" lyd fra mit onbard lydkort?

Og så lige en sidste lille ting, nu vil jeg ikke kun bruge mine høretelefoner til høre musik med, de skal også bruges til at se en masse film og spille lidt, vil en uDac-2 f.eks give noget ekstra på det område? vil det enlig også være muligt at smide en forstærker som uDac på en ps3?

Det var så lidt mere end en lille ting men håber på nogle flere gode svar.

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
+1 stemme til uDac-2.

Det er super value for the money. Især med Gradoer er der rigtig god synergi! Den har dog vejrtrækningsproblemer med de
lidt tungere hovedtelefoner. Selvom den er helt ok til mine HD650 er der ingen tvivl om at Gradoerne spiller rigtigt godt på den.

Nu har jeg så allerede et par HD558 men regner med hvis de kan trække et par 650 uden problemer så skulle der slet ikke være nogle problemer med mine 558 ;)

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Der vil ikke være deciderede problemer med at trække hd650 med udac, men det kan blive meget bedre (det ved jeg også, at burning er enig med mig i). Men udac vil kunne trække de fleste hovedtelefoner ganske udmærket. Når du så oven i får en god dac med rca udgang, og det hele til under 1000,- i Danmark, så er det et godt køb :-)

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

nu leder jeg dog heller ikke efter det bedste af det bedste, leder efter noget der forbedre lyden og udfra hvad jeg kan læse mig til virker udac 2 som den rigtige løsning.

ville dog stadig gerne vide om det er noget der kan tilsluttes usb stikke i f.eks et tv eller en spillekonsol, hvis der skulle være nogen der har erfaring med.

edit: forresten så er det heller ikke 650 modellen af sennheiser jeg har, det er 558, hvad forskellen så præcis er det ved jeg ikke :)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Et tv kan den formentlig ikke tilsluttes, i den udstrækning at de har usb stik er det så vidt jeg ved til at kunne vise film/billeder lagret på et usb lager medie.

Et spilkonsol er jeg heller ikke sikker på, det operativsystem som driver konsollen skal i så tilfælde have drivere der understøtter et sådant usb device og det tvivler jeg på at de har.

Dog har PS3 så vidt jeg ved en optisk digital udgang (toslink) og der vil jeg tro at man kan tilslutte f.eks. en iBasso D10 eller D12 som begge har optisk indgang (eller andre dacs med optisk indgang).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

okay, tak informationen, tror jeg køber mig en uDac-2 og ser om det ikke var hvad jeg ledte efter.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bekræfte nc's teori om at spillekonsoller ikke kan smide lyd ud via USB. uDac-2 har dog coaxial indgang, så men en
omformer burde du kunne køre eksempelvis:

PS3->Optisk->omformer->Coaxial->uDac2. Jeg ved dog ikke hvordan eller om det ville påvirke lyden, men det er da en
mulighed.

Må jeg spørge hvad det primært skal bruges til?

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

hvad selve forstærkeren primært skal bruges til eller hvorfor jeg vil smide den på en ps3? hvis det er hvorfor jeg vil smide den på en ps3 så er det sådan set ikke så vigtigt, det vigtigste er at jeg har mulighed for at skifte den rundt mellem mine 3 pc'ere

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Jeg kan bekræfte nc's teori om at spillekonsoller ikke kan smide lyd ud via USB. uDac-2 har dog coaxial
indgang, så men en
omformer burde du kunne køre eksempelvis:

PS3->Optisk->omformer->Coaxial->uDac2. Jeg ved dog ikke hvordan eller om det ville påvirke lyden, men det er da en
mulighed.

Må jeg spørge hvad det primært skal bruges til?

Det er en coax udgang så vidt jeg ved.
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Ahh - my bad then :-)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

OK, troede kun PS3 havde optisk ud

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for alt den gode information, jeg TROR det bliver en uDac-2 dog jo mere man læser rundt jo mere forvirret bliver man  men det generele billede jeg får af uDac er positivt, dog er der også et par brugere der klager over "hiss" lyde, dog kan der selvfølgelig altid være fejl med alt slags elektronik.

Manse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

Må også lige have den her med nu jeg er igang,

som sagt så har jeg købt mig et par:
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/privat e_headphones_hifi_audiophile-headphones_504631

inden da brugte jeg de her:
http://www.play.com/Electronics/Electronics/4-/11912234/Senn heiser-HD-407-Open-Headphones/Product.html

HD407 var sådan set nogle jeg bare købte da mine gamle dengang var gået i stykke, jeg har dog lidt svært ved at vænne mig til lyden i HD558, måske er det fordi jeg bare er vant til dårlig kvalitet og har vænnet mig til det efter så mange år.

De sidder direkte på mit onboard lydkort hvilket nok heller ikke gør det hele så meget bedre, HD558 lyder meget jeg vil ikke sige hult men åbent, nok derfor de hedder åbne høretelefoner :)

Vil så stadig lige høre om et par som dem har gavn af at blive spillet til og hvordan det bedst gøres? er den "rummende" lyd normalt? kan den flade lyd have noget med onboard lydkortet at gøre? og kan jeg forvente en forbedring med f.eks en uDac tilsluttet?

Puha det var en del spørgsmål men håber på lidt svar

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
OK, troede kun PS3 havde optisk ud

Det har den også. Sådan som jeg forstod det, så var det Coax ud på uDac'en, der blev ment.. Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

udac har usb input og rca og coaxial output. Og så selvfølgelig headphone out:-)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror i øvrigt aldrig jeg har set en optisk til coax converter, findes en sådan overhovedet ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes