| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels.
Jeg har ikke set de specifikke modeller du nævner, men jeg har set en del andre i de samme prisklasser, og jeg er enig med Moviedude på det punkt: de er ikke særligt gode. Der er pt bred enighed blandt entautiaster, at af alle de billedteknologier/fremvisningsmetoder som findes (billedrør/crt/lcd/ dlp/plasma/projektion/alm. tv/fladskærm osv..), er lcd fladskærmstv den ringeste til at reproducere naturtro levende billeder.
Mange modeller har farve og kontrast problemer - grønt bliver brunligt, rødt til orange osv og sort er gråligt. Desuden er de også temmeligt dyre ligenu - specielt når man tænker på hvor relativt små billedstørrelser der er tale om. Man skal gøre sig klart, at køber man fladskærmstv idag, får man ikke topkvalitet på billedesiden - teknologien er simpelthen endnu ikke tilstede, uanset hvad en sælger forsøger at overbevise os om. Plasma- og lcd-fladskærme skal bruge nogle år endnu til at udvikle produktet før det er "modent".
Jeg vil også vove den påstand, at et lcd-fladskærmstv købt idag til 20.000kr, er næsten værdiløst om 3-4 år - til den tid vil udbuddet være langt større, bedre og billigere - det er lidt det samme, som er sket for plasmatv'ene i de sidste par år.
God jagt - hvad du så end vælger at gøre.
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|