Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Diy newclass D forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle

jeg er ved at bygge en newclass d forstærker eller det er i hverttilfælde de moduler jeg bygger op omkring...det er en effekt blok som udgangspunkt

men har i mit gamle setup haft en effektforstærker med direkte indgang som jeg kørte min (CDtransport) vias converter ind i

det tiltalte mig at gå uden om kontrolforstærleren som havde alle mulige indstillingsmuligheder.

Der kommer en passiv kontrol del i den nye også der  kommer en Dact attenuator i til volumen
og den som jeg linker til som omskifter mellem forstærkerern som Effekt og som effekt med passiv kontrol

http://www.dact.com/CT3_data_sheet.PDF

det jeg så søger lidt her er en god ide til i mit lille (meget dårlitg huskende hoved) at holde overblikket på alle kabler så jeg ikke på nogen måde får bytet om på kanalerne.....håber det giver mening hvad jeg tænker

Håber at der er nogen som har nogle vise ord til mig

>Hilsen Kenneth 

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Den omskifter du linker til hos DACT, er ikke nogen DACT-opfindelse. Hvis du piller klistermærket af med DACT-
typebetegnelsen, vil du opdage at der står ELMA inde under.
Du kan købe den hos ELFA for under 500 kroner mener jeg. Men hvis det er vigtigt at få et skævt monteret klistermærke med
betegnelsen "DACT CT3-5-4, er du nok nødt til at købe igennem DACT
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt at det er en elma og jeg har også fået den til den rette pris.....men det var det diagram jeg kunne finde.... og så padssede det på kontakten

men det var ikke lige det info jeg spurgte til, så prøv om du ved at læse indlægget igen måske kan hjælpe mig med mit spørgsmål

Iøvrigt må de have fået en ny klistermærke montør for det sad ikke skævt på

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo sætte et lille stykke malertape på hver enkelt leder, hvorpå du skriver hvad hver enkelt leder er. OMG det er nogle
store problemer folk slås med i dag!

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

ja det kunne jo være en løsning...

Resten gider jeg ikke kommentere på, det vil der alligevel ikke komme noget konstruktivt ud af

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

du kan få numre at smide på hver ledning både med forskellige farver og numre ...ved ikke om det er overskueligt nok ss
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

ps er selv ved at bygge højttalere der bliver aktive med zappulse 2.3 se ...3 styk pr side så jeg kører også aktivt filter ss....er dog kun ved fasen med at købe dele hjem til projektet ...og kæft hvor løber småting hurtigt op
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Det er en rigtig dårlig ide med omskiftere inde i Classe D . Omskifterne virker som antenne så støj fra kredsløbet sendes ind på
indgangen og kan nemt være årsag til en afbrændt forstærker/højttaler . Dette er et problem der kan opstå blot indgangs og
udgangs kabler er i nærheden af hinanden. Men ok enhver skal gøre sine egne erfaringer Go for it .
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

ja problemet er vel faktisk heller ikke så stort, jeg syntes bare at jeg havde stirret mig lidt blind på problemet om jeg ko til at bytte om fra volumen til modulerne, så tænkte jeg der er sikket en der har en smart løsning, men i virkeligheden er det jo et spørgsmål om bare at tænke sig om og dobbelt tjekke det man laver...

men jeg tænker at det nok skal virke.....lyder osm et spændende projekt glæder mig til at se lidt af det, vores er gået hen og blevet lidt nørd DIY jeg har fået min svoger til at lave kabinetter ( vi er 2 bygge venner) en anden på NKT tog noget ledning med hjem til kabelføring osm han "selv" havde lavet, han stod ved maskinen

men ja det løber hurtigt op specielt når man så vælger ikke at spare, har købt phonobøsninger i ren kobber med en blanding af trodium og platin og den anden af sølv for at se hvad jeg synes bedst om, spændende om mine ører kan høre forskel længere....men det er vel også friheden ved at bygge selv

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

jeg bestilte kabler skruer muffer krympeflex osv osv alt til den interne kabling og forbindelse af forstærkertrinene ...3500 at betale ...og jeg mener endda at ha fundet delene billigt he he

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

hmm...det lyder da som noget som jeg skal tage med i mine overvejelser....det er bare lidt ærgeligt at jeg er nået dertil at der er lavet huller i frontpladen

men mange tak for advarslen Diamagnetic

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Det er en rigtig dårlig ide med omskiftere inde i Classe D . Omskifterne virker som antenne så støj fra
kredsløbet sendes ind på
indgangen og kan nemt være årsag til en afbrændt forstærker/højttaler . Dette er et problem der kan opstå blot indgangs og
udgangs kabler er i nærheden af hinanden. Men ok enhver skal gøre sine egne erfaringer Go for it .

Jeg tror altså ikke en omskifter er en ret god antenne. Men de lange ledninger er til gengæld.

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

der kommer ikke lange ledninger i.

jeg har monteret attuneator og omskifter bag i forstærkeren og laver forlængere i 6mm messing op til frontpladen tror maks de bliver noget det linger 3 måske 4 cm lange

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg ikke det er der du får problemer. Selve omskifteren er ihvertfald ikke specielt følsom.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

På indgangen af mine Coldamps var der gjort plads til potentiometer. På trods af korte ledninger har en proffessionel bruger
erkendt at det ikke duer. Det samler støj op. Der skal ingenting til. Jeg lavede en indgangsvælger på en dac . Det måtte
droppes.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jeg prøver det, virker det ikke får frontpladen noget flot ædeltræ på sig og så flytter jeg det over i et eksternt kabinet hvis det bliver nødvendigt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes