Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Råd og forslag: forstærker og højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Moose
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle Hifi4All brugere.

Vil for det første som så mange andre, sige, at jeg ikke er den skarpeste-kniv-i-skuffen til det med HiFi. Ved dog hvad jeg kan lide og sætter kvalitet før kvantitet!
Too the point.

Jeg leder efter noget forstærker+cd-afspiller+højttalere og har haft kigget lidt rundt på nettet. Er faldet over Teac - AH-380 og Teac - PDH-380 og har en smule erfaring med dem, da min bror har den tilligere model af dem.
Men ved ikke hvad jeg skal kigge efter når man skal have et par kompakt/reol højttalere der er meget all-around. budget ligger på en 5-10000kr. til det hele.
Håber i kan hjælpe lidt med idéer og sådan.

På forhånd tak til jer alle sammen.
Til top Vis Mr_Moose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Moose

5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det kan jo være en fordel at købe brugt. Men du kan f.eks. og købe et fornuftigt mini anlæg. F.eks. Yamaha MCR-84 til 5.000,- i Fona. Så kan du jo suplere med en subwoofer.
Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted

Mr_Moose
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

5300happiness:
Skal lige prøve at tjekke det ud, selvom jeg nok leder efter noget som man kan bygge videre på, når jeg engang flytter i noget større.
Men tak for forslaget. :)

Og glemte helt at fortælle i mit indlæg, at det ikke skal være til partybrug, men mere til at nyde musikken.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden skrevet det et par gange, så det virker nok som om jeg får procenter (desværre ikke!), men Rega
har/havde et vildt godt bud på forstærker+cd+højttalere til 10.000. Jeg hørte det på hifimessen i kbh og syntes det var klart
det mest vellydende setup HVIS MAN TAGER PRISEN MED SOM EN FAKTOR. Musikalsk, velopløst uden at væretrættende, og
med en super synergi. Synes du snyder dig selv hvis du ikke giver det et lyt! De har vist godt nok ikke tilbuddet officielt mere,
men mon ikke du kan få det til den pris hvis du køber det samlet. Det er Rega Brio forstærker, Rega Apollo cd afspiller og Rega
RS 1 højttaleren jeg snakker om, læs mere på rega.dk, og snak med Medlyd som er forhandler/distributør.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til forummet.

som altid, i de her "mit-første-anlæg" tråde, får du bedst rådgivning, hvis du fortæller lidt om dine lydidealer, krav til lydstyrke og lytterummets størrelse. søger du eksempelvis en blød, afslappet og tilbagelænet lyd eller en stram og hurtig og detaljeret lyd? evt fortæl hvilken slags musik du primært lytter til.

generelt for man meget kvalitet for pengene, når man køber japanske produkter (teac, rotel, onkyo og marantz).

læs evt i denne tråd om fine budget-højttalere:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69221&K W=2000

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Mr_Moose
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Takker for velkomsten.. :)

Vibe: Jeg tjekkede lige dit link ud og kan se jeg er helt galt på den, med mine idéer om hvad prisklasserne er for gode højttalere.. Gik nemlig i den tro om(som så mange andre gør vel), at man skulle ligge både arme og ben på disken, for at få noget ordenligt.. Selvfølge har jeg jo ikke lige lyttet til alle de højttalere inde på linket, men får god inspiration og forståelse for hvad det drejer sig om..
Men i hvert fald tak for det link.. :D

Skal prøve at uddybe min situation og krav:
4.5x2(9km2) 2.6m til loftet: Altså 23.4 kubikmeter. Men der er meget ekko på mit værelse, bare jeg knipser..
kompakt/reol højttalere da pladsen er trang..
Høre utroligt meget instrumentalt rock, men igen også meget med vokal..
Tror jeg må sige at det skal være det der stram, hurtig og detaljeret, da jeg altid lytter til de forskellige instrumenter og nærmest studere dem, hvis man kan kalde det, dét..
En velsignelse og forbandelse jeg har anskaffet mig efter at have boet sammen med min bror i 1-års tid, som er musiker med stort M.

Håber det kan hjælpe jer, ligeså meget som mig selv.

Og igen tak for de svar jeg har fået. Har allerede hjulpet mig en del om den nye interessant verden.. :P
Mvh.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

når pladsen er så trang og du vil have meget detaljerede højttalere, så vil jeg næsten anbefale et par aktive stude-monitore. de er meget neutrale og har en meget liniær frekvenskurve, dvs de spiller alle frekvenser ca lige højt. og fordi de er aktive, dvs har indbygget forstærker, sparer du lidt ekstra plads.

tannoy har ry for at lave rigtig gode højttalere, så jeg tror dette sæt ville være et godt bud: http://www.dba.dk/aktive-studiemonitors-tannoy/id-70921273/

så mangler der kun en cd-afspiller og evt en lille forforstærker, som både kan være aktiv eller passiv.

og spørg ellers bare løs herinde.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Audio Pro Stereo One har et godt ry.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes