Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner+Amp til 2-3000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jep, it's just one of those days again.

Jeg går og kigger lidt efter nogle hovedtelefoner plus forstærker, gerne med indbygget DAC til omkring 2-3000 kr +/- i alt.

Mht. musiksmag er det lidt af det hele. Der er ingen reelle krav udover prisen, og så at jeg gerne vil have indbygget DAC.
Jeg har kigget lidt på noget FiiO E7+E9, noget Beyerdynamic DT770/600 Manufaktur, som går lidt over budget. Jeg har også
kigget lidt på noget Topping D2 og noget Topping TP30 - begge fra eBay, men jeg kender ikke firmaet. Af hovedtelefoner har
jeg primært været inde og kigge på noget Beyerdynamic, da jeg generelt ikke har hørt noget dårligt om dem.
Jeg ville foretrække IKKE at købe Sennheiser, da de Sennheiser'e jeg har hørt ofte har været et "safe-bet". De gør aldrig
noget HELT forkert, uden at gøre noget helt rigtigt. Jeg har også kigget lidt på at købe nogle Custom IEM's, men jeg synes at
komforten i normale IEMs er dårlig i forhold til full-size dåser.

Jeg håber at der nogle der kan give mig lidt praj.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Har du kigget på noget fra Meier-audio? Han har nogen super dac/amp combo´er

Nu siger du dt770, hvorfor det?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Meiers DAC er lidt for dyr, men jeg har kigget på en af hans Swing amp, og den virker sgu lækker.
Jeg siger DT770 sådan lidt ud fra den blå luft, må jeg desværre indrømme. Jeg er bare helt vild med Beyerdynamics generelle designs, og så er
folk generelt glade for dem. Har du nogle ideer techtrino?
Er en DAC overhovedet nødvendig direkte fra PCs minijack, hvis ens amp er god? Alternativt kan jeg jo opgradere med en ekstern DAC senere?

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Når det angår pc lyd: først dac dernæst amp. Der er ingen grund til at bruge masser af penge på en amp, hvis den bare skal forstærke et i forvejen dårligt signal. Man vil gerne undgå pc'ens interne lydkort, som ofte ikke er meget værd. Desuden er en pc et meget støjfyldt miljø, og det kan høres hvis du bruger pc'ens headphone out.

En billig løsning, som jeg selv har, og som jeg flere gange har anbefalet er udac eller udac2.  har du masser af penge tilbage til hovedtelefoner :-)

Ellers synes jeg også at meiers produkter ser fine ud og får gode ord med på vejen alle steder...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Din pc' lydkort er sikkert ikke særlig godt i forhold til hvad en DAC kan levere...

Du får bedre lyd men en kombination af dac og amp

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Som Libraian siger så er en uDac god value for money uanset model (så vidt jeg ved). Når du siger ud af din laptop er det så via usb?

Uha jeg har mange ideer, men det er altid svært når du ikke har specifikke krav. Høretelefoner er jo meget forskellige og det en kan lide, kan en anden ikke udstå.
Nu bor du jo i "sydjylland" der er jo meet om ca 2 måneder i esbjerg, der kan du høre næsten alt ;)

Der ville jeg hvis jeg var dig, låne dt880, 770, et par grado, senn 580 og ellers nogen af de "kendte" høretelefoner også prøve dem på en eller 2 kilder og se hvad u synes bedst om, evt tag din bærbar med, med dit eget musik

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Eftersom uDacen er drevet af USB porten, har den så mange kræfter?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tja, kræfter nok, der er jo ikke brug for det helt store i princippet, men den kan jo ikke trække helt krævende høretelefoner super godt vil jeg tro

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Det var netop også min tanke :)

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

det er også rigtigt. udac er fin til hovedtelefoner, der ikke er alt for svære at drive. til gengæld kan den bruges som dac alene (altså man kan bypasse hovedtelefonforstærkeren). på den måde er den meget fleksibel...

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i Librarian. Jeg vil bestemt ikke udelukke uDac på nuværende tidspunkt, da dens pris,
tilgængelighed og anmeldelser er yderst attraktive.

Er der andre anbefalinger?

Jeg kan prøve med lidt "krav" til hovedtelefonen:
Den må MEGET gerne have en dyb bas. Med det mener jeg ikke "ødelæg alt omkring dine ører" bas, men en lav frekvens bas.
Den må gerne være musikalsk. Jeg er et eller andet sted glad for Grado-lyden, men komforten er ikke den fedeste i verden, og
det vil jeg meget gerne have noget af. Hvis I har nogle bud så skyd endelig af, jeg har intet imod at søge rundt omkring - og
slet ikke noget imod at købe mærker som jeg ikke nødvendigvis kender så godt.
Jeg vil utroligt gerne til meetet, men jeg ved desværre ikke om jeg har mulighed for det.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på GDs produkter

Fun eller sparrow, synes jeg ligger lige til højrebenet, jeg har selv lige fået en NFB11 fra dem og den er virkelig god, desværre er den gået ud af produktion, så der er ikke mange af dem i verden, mener at have læst at jeg er en af de 40 heldige der har en
Jeg brugte den sammen med mine DX1000 i går og bassen rystede næsten mine plomber ud

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Det tog fandme sin tid - nu er det femte gang jeg er på deres hjemmeside, og jeg har først nu fundet deres priser

Det ser jo MEGET fornuftigt ud prismæssigt. Efter at have læst lidt op på uDAC'en tror jeg pt. det ligger mellem den og en
Audio-GD et eller andet. Så skal jeg bare have noget at lytte til

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

skal hovedtelefonerne være åbne eller lukkede?

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det er fuldstændig ligegyldigt da de skal bruges hjemme derhjemme.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hvis sydjylland er det samme som SDR Jylland er du meget velkommen til at komme og få et lyt, jeg bor tæt på Aabenraa..

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Sydjylland er nærmere betegnet Kolding, så det er alligevel en halv lang tur :-) Jeg vil gøre hvad jeg kan for at komme til
meetet, da det virker som en god løsning. Jeg vil dog stadig meget gerne have input.

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hm. Grado lyd med god dyb bas. Grado er kendt for at have en "in-your-face"-lyd. Meget nærværende og åben, men med meget lidt soundstage. Og efter min erfaring, ikke så meget bas. Det med bassen kan til gengæld afhjælpes af en forstærker. Grado kan godt spille bas, hvis man tvinger dem :-) (det skal tilføjes, at jeg har sr325is - så den er mit udgangspunkt...ved ikke om andre gradoer har mere bas)

Måske skulle du kigge på nogle audio technica modeller. esw9 synes jeg er rigtig god, men den er kun supraaural, dvs. at den omslutter ikke øret, men hviler påd et - et lille minus til komforten. Men de har mange full size bøffer...

Ellers Beyerdynamic. Men mange mener at de fleste modeller er bedst med høj impedans (600 ohm), og det kræver meget af forstærkeren...

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget en hel del på Beyers 600 ohm modeller, og jeg har dermed også kigget lidt på forstærkere som kan trække 600
ohm, og der synes jeg at budgettet blev strukket en lille smule. (Firestone Audio Fubar 4)
Jeg skal dog lige have kigget på om jeg kan finde nogle 600 ohms Beyer andetstedsfra end Beyer selv, da de virker temmelig
interessante. Jeg kan se at man skal købe Audio GD direkte fra deres hjemmeside, da de er alt for dyre i UK.

Den ESW9 er helt vildt lækker at se på, og jeg har hørt meget godt om diverse AT modeller. Den er bestemt også en mulighed.
Kræver sådan en basse en specielt kraftig forstærker? En DAC som eks. FiiO E7 eller uDAC burde vel kunne klare det? Specielt
uDAC siger Nuforce selv kan trække op til 300 ohm, så det burde være muligt da ESW9 er 42 ohm. Dog ville jeg helst have en
billigere DAC hvis jeg skal bruge 200 pund på selve hovedtelefonen..

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2011 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

esw9 er nemme at trække. mange bruger dem direkte fra afspilleren uden problemer. en forstærker som udac gør det rigtig godt. men pas på esw9 fakes, der er MANGE. sørg for at køb hos autoriseret forhandler - ikke ebay. hvis brugt, sørg for at få papirer på den.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes