| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil råde dig til at sætte den på et værksted, som ved hvad de laver, Den klikkende lyd stammer næsten helt sikkert fra relæet, som slår højttalerne til og fra og som fungerer som beskyttelse af dine højttalere - og når den gør det, er det et tegn på, at relæet virker, som det skal. Men det gør forstærkeren bestemt ikke. Den har fejl, som gør den ukampdygtig - og du bør IKKE tænde den, før den er repareret. Det er desværre umuligt at sige nøjagtigt hvad der er galt, men det kan være rigtig mange ting -
Når du er så glad for den - og når det er så fin en forstærker, så er det da bare med at få den lavet - så du kan bruge den i mange år igen. En forstærker fra 1996 er IKKE en gammel forstærker. Den er 14 år gammel. Jeg har forstærkere, som nærmer sig de 50 år - og de spiller stadig super, men de har altså skullet gennemgå lidt service for at kunne det - undtaget én, som er fra 1964 - den har aldrig været repareret, men højst løseligt rengjort - det er nu godt gået.
Uden at kende dine evner udi elektronik, vil jeg ikke anbefale dig selv at gå i gang med den.
Jeg kender desværre ingen Hifi-reparatører i Ålborg området, men jeg ved da, at der ude i Svenstrup et eller andet sted sidder en fyr, ved navn Nis Graversen, som er dygtig til reparation af musikelektronik elektronik, men om han vil/kan lave sådan en, ved jeg jo så ikke.
Vh
Freddy
|