Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: cerwin vega - en dårlig højttaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle kommentare til om i synes vega er en skidt højttaler.

jeg har nogle venner der en dag kom til at disskutere dette. den ene holdt på at vega var det eneste rigtige pga. dens størrelse og ydeevne, hvorimod den anden mente at vega er noget af det værste pga. detaljegraden og dens klodsede udseende. jeg hørte ikke hvad diskusionen endte ud i, men jeg tror nok at de var blevet temmelig meget uvenner over det.

personligt mener jeg at cerwin vega højttaleren gør det den skal til ug. den er et monster der skal have noget effekt også ellers få taget til at lette. så om det er en skidt højttaler ved jeg ikke? jeg tror det er en smagssag.

Til top Vis Anders W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders W

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Du skriver det selv, det er naturligvis en smagssag.

Nu er Cerwin Vega jo ikke een højttaler, der er ligesom ved andre mærker, meget stor forskel på, hvordan de forskellige modeller lyder. Selv synes jeg, nogle modeller lyder godt og andre forfærdeligt.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Det er fine til prisen.. Men heller ikke mere!

Synes de skuffer når man oplever hvordan almindelige størrelser højtalere kan spille højere og bedre grundet bedre enheder osv.

Minder lidt om amerikaner 4x4 biler.. De er store men elendige i forhold til en helt normal vw golf!

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Når jeg vurderer højttalere tager jeg udgangspunkt i hvad de er skabt til.

Man skal huske på, at Cerwin Vega ikke er lavet til seriøs musiklytning på hifianlæg til en kvart million. De er vel tiltænkt som
en seriøs hjemme-pa-højttaler... Altså til at banke store fester igang, eller til en ekstrem hjemmebio.

Til dette må de vil af mig få 4/5 stjerner, god ydelse til pris, og de kan virkelig banke igennem.

Hvad kvalitet angår, til ren lækker stereo nydelse, ja så daler karakteren raskt!

Det kan man bare ikke sammenligne syntes jeg...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Eth0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2007
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

det er som sagt en smagssag om hvordan man syntes de skal lyde.

jeg gik fx fra deres DC10 til en VE12-f og syntes ve lød bedre og mere detaljeret. da jeg skrev det i et forum blev jeg næsten
bannet fra forumet

men som sagt det er en smags sag og self kan der fåes noget som lyder bedre men til de penge som de nu koster syntes jeg
faktisk de gør det utroligt godt. og selv er Conecpt bedre men prisen er jo også tæt på det dobbelte.

Til top Vis Eth0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eth0

Kim B S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej Anders W.
Jeg mener at Cerwin-vega er gode til det de er lavet til. Jeg har selv brugt Cerwin-vega højtalere til mit tidligere mobile
diskotek, da de kan give store lydtryk, med rimelig lyd, til en overkommelig pris. Og det gjorde de meget fint, samtidig er de
også meget driftsikre. jeg fik aldrig brug for nye enheder, i løbet af de 7 år jeg kørte diskotek. Som flere andre også
skriver kan man få bedre lyd fra flere andre højtalere, hvis man skal bruge dem til kritisk Hi-Fi lytning. Men de andre koster
desvære også tit en del mere end Cerwin-vega.

PS. For øvrigt bruger jeg da også selv et sæt Cerwin-vega AT 100 i mit værksted. Og jeg har da hørt meget som lyder værre.

Mit Hi-Fi
Til top Vis Kim B S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B S

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Eth0 skrev:
det er som sagt en smagssag om hvordan man syntes de skal lyde.

jeg gik fx fra deres DC10 til en VE12-f og syntes ve lød bedre og mere detaljeret. da jeg skrev det i et forum blev jeg næsten
bannet fra forumet

men som sagt det er en smags sag og self kan der fåes noget som lyder bedre men til de penge som de nu koster syntes jeg
faktisk de gør det utroligt godt. og selv er Conecpt bedre men prisen er jo også tæt på det dobbelte.

Smag og behag, er netop meget forskellig. Jeg synes feks DC10 har et langt større og mere detaljeret lydbillede end VE-serien. Jeg ville nok også vælge DC10 over Dali Concept. Man skal aldrig lade andre diktere, hvad man skal mene.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hvis man betragter CV ud for de parametre de er skabt til, så er der ikke meget der slår dem. Deres koncept er jo at bygge
højttalere som sparker seriøs røv, til en overkommelig pris, så alle har råd til dem. Dem der har bygget dem har aldrig tænkt
på at de skulle spille Chris Jones eller Katie Melua. De skal bare spille Rock for fuld smadder, og det gør de til gengæld også
godt. Men heller ikke meget mere end det.

Jeg har selv haft CLSC15 da jeg var yngre, men solgte dem igen fordi de ikke var detaljeret nok, og for bløde i bassen, selv om
jeg havde 2*450WRMS til at drive dem. Til gengæld begyndte de ikke at klage når de fik lov at arbejde, som mange andre hifi
højttalere til den pris gør. De havde næsten den samme lyd hel vejen op fra 1-450W.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes