Ud over at et dedikeret stereo system, bare lyder bedre end surround. Så er min erfaring også, efter at have leget med bi-
amping kortvarigt. Så var der kun en løsning. og det er fuldt aktiv, med en forstærker til hver eneste enhed, samt digital
filtrering foran, dvs væk med det passive delefilter. Det er det eneste som jeg har kunnet blive tilfreds med.
Og når du alligevel har pengene til 2 monoblokke fra Classé. så ville jeg da lige kigge lidt på en fuldt aktiv løsning også. Det
giver så ufattelig meget mere, på alle områder, end nogen forstærkerblok nogensinde vil kunne.
Så ville du også kunne tilpasse lyden, lige præcis til dit lytterum og dine egne øre
Man kan sagtens købe en kæmpe forstærker som er forholdsvis ligeglad med hvilken belastning den er spændt foran. Men
man kommer bare ikke uden om at en forstærker har langt bedre fat i enhederne, når der ikke er passive komponenter
imellem. Det lyder bare bedre når en forstærker kun skal spille sin egen bid af frekvensområdet, imens den "kun" skal kigge
ud i EN spole.
Men det kræver selvfølgelig lidt mod. de fleste får jo koldsved bare ved tanken om at hive skruetrækkeren frem og grave
sig ind i deres dyrt indkøbte højttaler. nærmest som om de skal til at operere på noget levende.
Men det er ok. jeg kan da godt lidt forstå argumentet, men det er måske nok også bare fordi jeg har lavet en del DIY her på
det sidste at jeg har fået mere blod på tanden... men det forpligter jo ikke en handling fra din side