| Forfatter |
|
kvikz Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at indkøbe mit første anlæg, og har i den anledning brug for lidt hjælp vedr. valg af forstærker og kabler. Anlægget skal både benyttes til musik og tv. Mit øvrige setup er som følger: Højttalere: 2x Monitor Audio Bronze BX2Lydkilde: Logitech Squeezebox Duet (eller Touch). Al musik er således digitalt. TV: Panasonic PZ700Mit budget er forholdsvis begrænset, så jeg kan allerhøjst strække mig til kr. 2500,- for både forstærker og kabler.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kvikz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@dysterland Tak for det meget hurtige svar. Det ser bestemt interessant ud!
Jeg har i øvrigt intet imod at købe brugt.
Har det nogen betydning at min lydkilde er en Squeezebox, og ikke en cd-afspiller eller lignende?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for at tilslutte den til forstærkeren, så hvorfor ikke. Har du ukomprimerede filer på den, får du rigtig fin lyd.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var hoppet på Marantzen linket ovenover. lækre forstærkere :)
|
| Til top |
|
| |
kvikz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes Marantzen ser fremragende ud. Jeg kan dog se, at den ikke har nogle digitale indgange.
Squeezeboxen har analogt, optisk og coaxial output. Er det mest optimale at vælge eks. Marantzen, og så bare køre analogt fra squeezeboxen, eller
burde jeg egentlig finde en med digitalt input, så det kan forblive digitalt? Squeezeboxen har i øvrigt (selvfølgelig) indbygget DAC.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forstærker med digitalt input er sjældent noget at råbe hurra for. Det optimale er at købe en ekstern DAC, som fx Musical Fidelity V-DAC.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Februar 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvikz skrev:
Jeg synes Marantzen ser fremragende ud. Jeg kan dog se, at den ikke har nogle digitale indgange. Squeezeboxen har analogt, optisk og coaxial output. Er det mest optimale at vælge eks. Marantzen, og så bare køre analogt fra squeezeboxen, eller burde jeg egentlig finde en med digitalt input, så det kan forblive digitalt? Squeezeboxen har i øvrigt (selvfølgelig) indbygget DAC.
|
|
|
Jeg synes du skulle tilslutte den analogt til af begynde med. D/A'en i boxen er sikkert udmærket. Senere kan du så låne dig frem til en seperat D/A og på den måde forbedre din lyd, inden køb.__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kvikz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg ender med at købe en Marantz. Er der nogen nævneværdig forskel på PM5004 og dens forgænger PM5003? - Jeg kan nemlig få PM5003'eren for 800 kroner billigere (og dermed holde mit sparsomme budget!)
|
| Til top |
|
| |
kvikz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen bud? - Forskellen i følge Marantz' hjemmeside er umiddelbart kun, at 5004 har "High Grade Audio Components", hvilket der ikke er kryds ved i 5003.
|
| Til top |
|
| |