| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle med Hifi freaks:)
Jeg er gået igang med at bygge et surround setup sammen. Som front har jeg købt et par brugte JBL lx8 som størrelsesmæssigt passer fint i stuen, og som sådan også spiller godt nok efter min smag.
Dog kunne jeg godt tænke mig en lidt dybere bas, og da min receiver har 7*110 watt er der 2 af forstærkerne jeg ikke bruger. Det skal siges at min receiver er en pioneer med en seks år på bagen, og de 2 ekstra kanaler er beregnet til et sæt b front højtalere, og ikke nyere 7 kanels lydformater.
Jeg har aldrig været den store fan af aktive subwoofere,og da jeg nu står med de her 2 gange 110 watt direkte som et b sæt, tænkte jeg om der ikke var nogen der havde noget erfaring de vil dele omkring udnyttelsen til en evt passiv sub gennem disse.
Google fortæller mig ikke ret meget andet end auto-hifi,og min skulle gerne være i et pænt WAF venligt kabinet;).
Jeg tænker på hvad skal der bruges for f.eks at købe en god 12 tommers jbl bas brugt(eller en 10ér hvis der er nogle der kan sige mig om det er at sigte for højt med de 2 gange 110 w jeg har til rådighed,mener om de kan holde styr på sådan en 12ér), og montere den i et enten færdigbygget,eller selvsamlet(som jeg helst vil undggå:))kabinet.
Som i nok kan høre på mit setup er jeg ikke verdens rigeste, så jeg leder lidt efter en billig løsning,hvis en sådan findes:).
Håber en venlig sjæl har lyst til at give sit besyn med:)
Mvh
Søren
|