Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Diskrete højtalere til Denon AVR-1911 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg skal for første gange have mig noget surround sound. Jeg har tænkt mig at købe en Denon AVR-1911 forstærker, men jeg er i tvivl om hvilke højtalere jeg skal have.

Jeg ved godt det er svært, men jeg vil helst have så diskrete højtalere som overhoved muligt og gerne i hvid! Det skal helst være nogle der kan hænge på vægen, men det gør ikke noget hvis det bliver gulv højtalere.

Jeg har kigget lidt på det her sæt, alene fordi højtalerne er forholdsvis små og fordi de er hvide! Er der nogle der måske kender til prisen på sættet?

http://www.av-connection.dk/?PGr=4800&ML=1026

Vil det spille sammen med en Denon AVR-1911?

På forhånd tak! :)

Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ

cbertelsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2011
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også Denon avr-1911 og leder lige som Morten efter højttalere til denne.

Jeg har testet B&W 685 som fronthøjtalere i stereo og det lyder super godt når de bliver placeret rigtigt, MEN.... Det var meningen at de skulle bygges i et hifi-møbel 20 cm fra gulvet og jeg synes ikke lyd er optimalt når det kommer fra knæhøjde. Det burde jeg måske have indset fra starten 

Beslutningen for mit vedkommende er at starte i stereo med et par gode (diskrete) gulvhøjtaleren. (I højglans sort eller eventuelt højglans hvid siger kæresten ).

Forstærkeren skriger ikke ligefrem på store højtalere, men mon ikke man kan finde nogle der passer. Jeg er med på at bi-ampe hvis det er det der skal til, for der går lang tid før jeg er klar til surround. B&W CM7 er lækre højtalere efter min smag. De må gerne være brugte.

Lidt info om Denon avr-1911:

7 x 90 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05 forvrængning)
7 x 125 watt i 6 ohm (kont. effekt, 2 kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrængning) 

Link til avr-1911

Håber ikke jeg stjæler al opmærksomheden fra MortenSJ´s indlæg.

bertelsen

Til top Vis cbertelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbertelsen

Brid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt AVR-1911. Jeg er desuden købt 4 stk. Cambridge Minx, som front og baghøjtaler hos HIFI klubben. De koster 499 pr. stk. og fylder ingenting. Jeg har købt en Minx (dobbelthøjtaler) som center, 999 kr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/cambr idge_minx-s215-51_hojttalersystem_hojglans-sort.htm

Subén er en XTZ 10", efter hvad jeg har fået at vide en noget bedre og billigere Sub, end den der følger med Minx højtalersættet. Jeg skal lige bemærke at jeg ikke har sat det op endnu, da jeg venter på vægbeslagene til Minx.

Pt. er det kun 2 front og suben der spiller og det lyder fornuftigt.

Til top Vis Brid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brid

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes