| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har også Denon avr-1911 og leder lige som Morten efter højttalere til denne. Jeg har testet B&W 685 som fronthøjtalere i stereo og det lyder super godt når de bliver placeret rigtigt, MEN.... Det var meningen at de skulle bygges i et hifi-møbel 20 cm fra gulvet og jeg synes ikke lyd er optimalt når det kommer fra knæhøjde. Det burde jeg måske have indset fra starten  Beslutningen for mit vedkommende er at starte i stereo med et par gode (diskrete) gulvhøjtaleren. (I højglans sort eller eventuelt højglans hvid siger kæresten  ). Forstærkeren skriger ikke ligefrem på store højtalere, men mon ikke man kan finde nogle der passer. Jeg er med på at bi-ampe hvis det er det der skal til, for der går lang tid før jeg er klar til surround. B&W CM7 er lækre højtalere efter min smag. De må gerne være brugte. Lidt info om Denon avr-1911: 7 x 90 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05 forvrængning) 7 x 125 watt i 6 ohm (kont. effekt, 2 kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrængning)
Link til avr-1911Håber ikke jeg stjæler al opmærksomheden fra MortenSJ´s indlæg. bertelsen
|