Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvor finder du dit high-res music? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej headfier

Hvor køber du det, downloader eller streamer du din musik fra?

Jeg er meget interesseret i at vide om der er nogle sites med high-res streaming som der kan tegnes abbonnement på - eller bare noget i det mindste 320kbit

Er der noget musik du specielt synes egner sig til bøfferne frem for speakers?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

320 bit ???
Det har da aldrig været high res.
Køb nogle CDer de har bedre lydkvalitet, der er også 24/192 numre rundt omkring på nettet, hvis du vil op i noget rigtigt seriøst, jeg aner ikke hvor, men prøv google...

ALT musik er bedre i høretelefoner

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne se dem, der kan høre forskel på 320 og ALT andet opefter....lossless, CD osv
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg gættede faktisk flac'en til meetet i klampenborg. Om det var held, skal jeg ikke kunne sige

Jeg synes det er lidt ligesom med vinsmagning. Selv den bedste kan tage fejl i enkelte situationer. Men hvis du får tolv flasker af den ene vin og derefter tolv flasker af den anden, så er du ikke i tvivl. Jo mere subtile forskellene bliver, jo længere tid tager det at opdage dem. Men de er der.

Jeg er også interesseret i download i god kvalitet (flac, wav), men jeg synes også at udvalget er noget tamt...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg vil gerne se dem, der kan høre forskel på 320 og ALT andet opefter....lossless, CD osv

Du er konsulent ved B&O......det siger vist et og andet.

Lyt på et godt anlæg, og detaljerne i lossless springer dig imøde.

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Ahh - det var måske også lige hurtigt nok af mig der.
Det var lige én til Claus - han er så flink og rar og han kan tåle det
Men jeg synes faktisk godt man kan sige at 320 er High resolution.

For et par år siden stod jeg og manglede katastrofalt meget plads på min HD på den bærbare. Jeg havde rippet alt mit musik
i lossless og det tog næsten alt pladsen. Så jeg gjorde lige et par forsøg med 320 vs. lossless og rippede et par CD'er og
lyttede gennem alle mine hovedtelefoner og forskellige forstærkere. Dengang kunne jeg aldrig høre nogen forskel på de to.
Der har helt sikkert været nogle begrænsninger i mit udstyr, især DAC/forstærker, som har gjort at jeg ikke kunne høre
forskel. Men jeg konverterede det hele til 320 og det fylder 1/4 ca. Nu hvor jeg har fået mere plads på HD igen ripper jeg i
lossless igen så meget jeg kan komme til. Når der kommer musik i 128 eller 256 så er historien helt anderledes.

Jeg er også interesseret i DL af god kvalitet. Jeg har bare ikke plads (på nogle af mine bærbare medier, laptop eller andet)
til at have 300 album liggende i studiomaster kvalitet hvor de fylder mere end en Giga for en CD.

Jeg har downloadet fra f.eks. :

http://www.linnrecords.com/
http://www.hdtracks.com/

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Du ved da godt hvad min holdning er til high res. Rasmus...

Jeg har altid været godt tilfreds med 320, men når nu overskriften er HIGH RES. så er 320 ikke det der normalt gemmer sig bag udtrykket, det var sådan set bare det jeg gjorde opmærksom på, på min sædvanlige diplomatiske facon

Når det så er sagt er praktisk alt min musik lossless, jeg bilder da også mig selv ind at jeg kan høre forskel og har ret i over 50% af tilfældende, men det kræver absolut ro og koncentration fra min side og det er sjældent jeg gider at nørde så ekstremt..Jeg vil hellere nyde musikken i stedet for udstyret..

Hvorom alting er synes jeg at det er lidt dumt at have begrænsningen i filen som er den billigste del af kæden og det nemmeste sted at opgradere, på en USBstick med 128 GB kan der ligger temmelig mange album i ALAC..sikkert omkring de 300

Jeg har flere bekendte der nørder i 96/128 eller hvad det nu hedder, jeg har også hentet lidt musik i det, men der er mine evner og ører ikke gode nok til at værdsætte det..
MEN når det bliver det "normale" lossless format vil jeg alligevel skifte til det...

I øvrigt er det også lidt hen i hegnet at udstyr og filer bliver bedre og bedre, mens pladeselskaberne optimere deres indspilninger til at lyde godt fra bilradioer og mp3 afspillere, så det er lidt gynger og karruseller..

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Linnrecords, som foreslået her over. Prøv deres Studio Master kvalitet

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:

burning777 skrev:

Skulle vi ikke undlade at fornærme hinanden og gå efter bolden i stedet for manden...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Librarian skrev:

Jeg gættede faktisk flac'en til meetet i klampenborg. Om det var held, skal jeg ikke kunne sige

Jeg synes det er lidt ligesom med vinsmagning. Selv den bedste kan tage fejl i enkelte situationer. Men hvis du får tolv flasker af den ene vin og derefter tolv flasker af den anden, så er du ikke i tvivl. Jo mere subtile forskellene bliver, jo længere tid tager det at opdage dem. Men de er der.

Jeg er også interesseret i download i god kvalitet (flac, wav), men jeg synes også at udvalget er noget tamt...

Jeg går i brædderne efter den første flaske.....

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Librarian skrev:

Jeg går i brædderne efter den første flaske.....

Nu mente jeg heldigvis ikke på een gang - ellers ville jeg heller ikke kunne høre noget ;-)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
James Rabundus skrev:

burning777 skrev:

Skulle vi ikke undlade at fornærme hinanden og gå efter bolden i stedet for manden...

320 bit ???

Hej Claus, jeg gir jo bare dig ret i overnævnte udtaelse, og ingen fornærmelse til burning777
.

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

www.hdtracks.com
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
Claus-dk skrev:
James Rabundus skrev:

burning777 skrev:

320 bit ???

Hej Claus, jeg gir jo bare dig ret i overnævnte udtaelse, og ingen fornærmelse til burning777
.

Helt fint med mig...

Synes bare ikke den kommentar om B&O var særlig sød..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Et helt klart hit for value for money er at tegne et abonnement på B&W Society of Sound http://www.bowers-wilkins.com/Society_of_Sound/Society_of_So und/Music

For et beløb af $40 for ½ år eller $60 for et helt år får man dels adgang til at downloade 2 nye 24/96 titler om måneden og dels adgang til hele bagkataloget fra des sidste 2-3 år hvor det meste også er 24/96, i alt er det lige nu et bagkatalog på omkring 50 titler så man kan sige at de første $40 giver omkring 60 titler, altså en pris på under $1 per titel, det er sgu da en deal. Og der er rigtig meget spændende musik som man måske aldrig var rendt ind i på anden vis. Hovedvægten ligger på klassisk og world men der er også andre ting og langt det meste er meget spændende og altid i super kvalitet.

Ellers er der de "traditionelle" net musikbutikker som allerede er nævnt nemlig Linn Records og HDTracks.

Jeg er generelt enig med Claus i at 320KB aac (i mit tilfælde) er ganske udemærket og mit primære iTunes bibliotek på omkring 1.200 selv rippede cd'er er alle i det format men der er til gengæld heller ingen tvivl om at i de fleste tilfælde så er 24/96 filerne altså bedre (jeg har flere hvor jeg har cd'en og ripped den i 320KB aac og så efterfølgende købt den i 24/96 på HDTracks).

Og så spille dem på en HiFiMan eller anden player der understøtter hires native er godt men også app'en Flac Player til Touch og iPhone gør det fremragende selvom den indbyggede dac kun kan klare 16/48, jeg synes i hvert fald at det lyder bedre end de samme filer gjorde på en iRiver med RockBox og næsten lige så godt som på HiFiMan spillerne (i alle tilfælde via line-out til min Protector).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
Claus-dk skrev:
James Rabundus skrev:

burning777 skrev:

320 bit ???Det har da aldrig været high res.

Hej Claus, jeg gir jo bare dig ret i overnævnte udtaelse, og ingen fornærmelse til <SPAN
=bold>burning777</SPAN>.

Tak fordi jeg igen skulle mindes om min arbejdsplads nu hvor jeg endelig har haft en halv fridag og hvor min arbejdsfunktion
i øvrigt ikke har noget med akustik at gøre. Men jeg kan åbenbart ikke rode lidt rundt her på forumet uden at min
arbejdsplads skal ligges til last for det - blot fordi det er kommet Admin'en på dette forum for øre, at jeg arbejder der og
SKAL belastes med en forbindelse til benævnte virksomhed på en forumprofil for min fritidshobby....

Om 320 kbps er HIGH RES eller ej er vel et spørgsmål om definition??? Den er i hvert fald højere end 319 og nedefter. Jeg
mener stadig at når man lytter til 320 kbps så er der masser af soundstage både bredde dybde og højde, dynamik og
mikrodetaljer som man ikke har i 256 kbps. Jeg kan ikke i de prøvelytninger jeg selv har foretaget kunne udpege forskelle
som man kan sætte ord på på 320 kbps vs. lossless.... Nu har jeg ikke lyttet til meget i højere opløsning end når man ripper
en CD i lossless men det er da sikkert lettere at høre forskel på en 24/96 eller studiomaster vs. 320 og lossless vs. 320 - det
er nok der hvor der virkelig er noget at hente som jeg stadig har til gode

Jeg kan også sagtens tilslutte mig Librarians beskrivelse med de 12 flasker vin hvor man ved første smagning sagtens kan
mene begge er gode. Det er nok nærmere i det lange løb man måske "fornemmer" en mere levende lyd. Men så skal man
virkelig også have underbevidstheden igang med at hjælpe. Men det er jo også det hele værd.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke et dansk sted på nettet, hvor man kan streame musik fra, som er hi-res ? Har kun et DAN-kort at svinge med.

Undskylder hvis dumt spørgsmål,men har næsten lige sat casettebåndoptageren og skivespilleren på loftet  

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt om noget dansk sted der har højere kvalitet en TDC Play og lignendes 196 KB

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

@nc8000: Tak for linket til B&W kataloget :-) Det kendte jeg sgu ikke og det ser spændende ud.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Mugsy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

nc8000
Til top Vis Mugsy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mugsy

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne