Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 11:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: A.F.D Auto? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg har en Sony STR-DG820 reciever.

På fjernbetjeningen er der en knap der hedder A.F.D Auto og denne har jeg kommet til at trykke på og nu står der hele tiden A.F.D Auto i displayet. Den spiller fint nok og lyden fejler ingen ting, men det jeg er i tvivl om, det er hvilket format den afspiller.

Selvom jeg f.eks. vælger DTS-HD i Blu-ray menuen, så står der stadig A.F.D auto i displayet. Jeg synes ikke rigtig jeg får det svar jeg søger, når jeg læser i brugsforvirringen; Hvordan kan jeg igen få at se hvilket format jeg afspiller?

Jeg googlede lidt, og her er forklaringen på hvad det er, men ikke hvordan man fjerner det:

"Auto Format Direct: The Auto Format Direct (A.F.D.) mode allows you to select the decoding mode you want for your audio sound. When you select A.F.D. Auto, the receiver automatically detects the type of audio signal being input (Dolby Digital, DTS, or standard 2-channel stereo) and performs the proper decoding if necessary. You can also select Pro Logic, Pro Logic II Movie, Pro Logic II Music, Pro Logic II Game, Pro Logic IIx Movie, Pro Logic IIx Music, Pro Logic IIx Game, Neo:6 Cinema, Neo:6 Music, or Multi Stereo to apply the appropriate decoding for movies or normal stereo sources such as CDs."

Håber I kan hjælpe :)

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

A.F.D. finder automatisk kodningstypen, og vil derfor afspille formatet korrekt. Derfor fejler lyden nok ingenting.

De andre formater, der nævnes i dit citat, skal anvendes, hvis du ønsker at afkode på en anden måde - hvilket kan være en fordel i visse situationer.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Sony STR-DH700. Ved at trykke på A.F.D flere gange, kan du cykle imellem de forskellige formater. Med min nuværende opsætning starter man ved A.F.D Auto, Pro Logic, PL II MV, PL II MS, PL II GM, Neo6 Cin, Neo6 Mus, Multichannel Stereo.

Når jeg får sat til således at jeg har et 7.1 setup, vil jeg også have PL IIx formaterne tilrådig (MV, MS, GM).

Alle formaterne udfører tilsammen alle sammen en upmixing for at få et stereosignal ud på 5.1/7.1. Disse felter skal du også vælge, hvis du afspiller et Pro Logic medie. Eks. så kan Wii udsende lyden i Pro Logic.

Til normalt filmbrug ville jeg vælge et af Cinema Studio EX lydfelterne (Dem har du muligvis til rådighed)ellers er A.F.D ganske udemærket. Her får du ihvertfald lyden så tæt på originalformatet, som muligt.

Håber du kan bruge det til noget.

Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes