Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Thomson 44 DLP 540 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg går og overvejer hvad min næste investering indenfor mit surround system skal være. I det vi længer har været under en flytte proces, har vi levet ved et mindre 21" Prosonic fjernsyn, dette harmonere ikke helt med standarden af resten af mit anlæg.

Jeg har overvejet næsten alt, men så på et rutine besøg i min lokale Hifiklub faldt jeg over Thomson 44 dlp 540 fjernsynet som jeg egentligt blev en smule grebet af, derfor vil jeg gerne spørge jer om der er nogen af jer der har erfaring med dette fjernsyn, og f.eks. om jeg skulle spare pengene og købe noget andet?

Cerb

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

er jeg den eneste som synes dette fjernsyn er lækkert, og har lidt lyst til at købe det?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

jeg har set det et par gange, men jeg kan slet ikke forene mig med billedkvaliteten   Bagprojektions-tv er bare ikke mig!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
jeg har set det et par gange, men jeg kan slet ikke forene mig med billedkvaliteten   Bagprojektions-tv er bare ikke mig!

Hejsa

Helt enig, jeg er heller ikke så varm på de Bagprojektions-tv jeg har set.

En projektor til samme penge eller mindre giver større og bedre billeder (feks. Panasonic PT-AE500 eller Sanyo PLV-Z2) hvis man har altså mulighed for at have sådan en hængene, ville JEG klart vælge det istedet, men det er jo så bare min mening

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg synes blot det er lidt "fattigt" at have en projector til et billede på 44"-50" er der nogen som har det?

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Cerberus skrev:
Hej Jeg synes blot det er lidt "fattigt" at have en projector til et billede på 44"-50" er der nogen som har det?

Hejsa mig ikke helt forstå

har du da ikke plads til mere end max 50" på en væg ,for så kan jeg godt se problemet

Jeg har sådan en Panasonic PT-AE500´er Projektor og mit lærred er i størrelsen 180x101 cm svarende svarende til ca 82" og det giver et rigtigt kanon billede + så fylder det jo ikke noget samlignet med sådan et bagprojektions-tv det er jo noget af en klods at have stående, men ellers så lig da det sidste i og køb et Plasma tv 42" det fås da ned til omkring de 22k efterhånden, men der er billede kvaliteten jo heller ikke i top,men stadig bedre end et bagprojektions-tv.

så det er ikke nemt  

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Der er forskel på de gamle og ny modeller Thomson bagprojektion. Det her omtalte er DLP, og selv mener jeg det slår Plasma uanset pris. Dog skal man ikke stå op eller sidde i alt for bred betragtningsvinkel (men hvem gør også dette).
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu ved jeg ikke meget om bagprojektions-tv ,men var lige en tur i Electronic World igår og der stod der et 44" Sony bagprojektion til 16999 kr ,aner ikke hvad modellen hed, men hold kæft en ringe kvalitet, man skulle sidde lige nøjagtigt over for det og i den rigtige højde ellers var det helt umuligt at se hvad der foregik på skærmen, og selvom jeg sad ned foran det i den rigtige højde så kunne billede kvaliteten ikke hamle op med noget tv apperat til over 1000 kr.

Og ang. DLP er der så de samme problemer med regnbue effekter som med DLP Projektor ????   

Men hvis man synes at det er en fin billedekvalitet så er det jo ca halv pris af et Plasma

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Til 17000 kr. er det næsten med garanti CRT teknologi, det vil sige et helt alm. billederør der via interne spejle projiseres op på et lærred, og det er noget hø.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 April 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Cerberus, hvad koster det TV du har kik på?

Jeg kan ikke finde det på HiFi klubbens websted.

Jeg er heller ikke vild med plasma-teknologien på grund af de indbrændingsproblemer der er med dem.
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Mit problem er netop at jeg ikke har plads til 80", og jeg synes bare det virker forkert ikke at have mere billede på hvis man har en projector. Desuden har tvet pip, text tv osv. så meningen var at det skulle fungere som en ganske almindeligt fjernsyn.

Kjeldsen, jeg synes også at dlp versionen er helt kanon, og jeg har svært ved at finde på kritik til det jeg har set.

Perejvin, det er et som står i århus i nørregade, jeg ved ikke om det er noget som kun de har, men det koster omkring 24000 tkr i danmark og 16000 i tyskland, men jeg er altså meget forelsket i det. En anden klar fordel er at det kun er 30 cm i dybden, dvs. ikke som de normale husaltre aka sony 32" ma.

Men er der ingen som kende det, eller har det til at stå i stuen?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes