| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tiden er kommet hvor jeg skal have mit lille ipod dock anlæg smidt ud, og have noget der minder lidt mere om et hifi anlæg.
Hader det virkelig rigtig meget, og nu har jeg endelig fået en deal med fruen i huset ;)
Desværre er midlerne små, og pladsen er trang (har restriktioner).
Derfor har jeg set på Marantzs lille system, der indeholder de ting jeg benytter mest - dvs netradio, itunes, airplay og stand
in for fladskærmens mangel på lyd.
http://whathifi.com/Review/Marantz-M-CR603/
Jeg er dog noget i tvivl om, hvor store højttalere man kan spænde på, og hvad man skal gå efter?
Pt kigger jeg på Monitor Audio BX serie (BX2 og BX5), samt Wharfedale Diamond serie.
Spørgsmålet er, om jeg skal gå efter en reol højttaler (bx2), og evt. smide en aktiv sub på, eller bare gå efter en
gulvhøjttaler (bx5)?
Leger også med tanken om noget brugt Holfi, men de har jo efterhånden mange år på bagen, og frygter komponenterne er
slidte - elektrolytter, potmetre, omskiftere mm. Har før været uheldig med noget brugt Luxman, som brændte af kort tid
efter køb...:(
Gammelt hifi, har jo heller ikke alt nymodens gejl, men på den anden side, så har jeg en Mac Mini under tv'et, som kan klare
det meste, men gør betjeningen lidt mere besværlig, når man skal have gang i flere enheder.
Inputs modetages....:)
|