Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony ES hvilken er bedst ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hej gutter. Kigger på lidt Sony ES forstærker. Men er i tvivl om hvilken af disse 2 der er bedst og hvad forskellen er lydmæssigt, prismæssigt (fra ny af) og sådan generelt. Valget står mellem sony ta-f707ES og sony ta-f770es..
Er vilde med dem af nostalgiske årsager og pga design som jeg synes er pænt. Men hvad med lyden ?
Jeg har et par B&W 705 den skal drive.
Er der andre ES'ere der er bedre efter jeres mening, man måske skulle gå efter i stedet for ?
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jonaspetersen, har haft begge af de modeller du stiller spørgsmål om og kan kun sige at de modeller er meget tæt på hinanden at man skal spidse øre for at høre forskel og opbygning af dem ja der er de ens, forskellen hos mig kom først da jeg fik en Sony Ta-f 5es sat til mit setup for der kunne jeg høre at der var sket noget med sonys lyd og der var forskel da jeg så gik til deres for-effekt forskærker model E90-N90es. jeg tror at den bedste forstærker de til dato har lavet er deres model 777es som også blev deres sidste rigtige Es forstærker. vh 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Hej Jonaspetersen, har haft begge af de modeller du stiller spørgsmål om og kan kun sige at de modeller er meget tæt på hinanden at man skal spidse øre for at høre forskel og opbygning af dem ja der er de ens, forskellen hos mig kom først da jeg fik en Sony Ta-f 5es sat til mit setup for der kunne jeg høre at der var sket noget med sonys lyd og der var forskel da jeg så gik til deres for-effekt forskærker model E90-N90es. jeg tror at den bedste forstærker de til dato har lavet er deres model 777es som også blev deres sidste rigtige Es forstærker. vh 1966

Må jeg spørge dig hvad du synes om lyden ? Kan du beskrive den ?
Hvad med kvalitet og holdbarhed. Det er jo nogle halv gamle svende.
PFT.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Marts 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen, mine 2 modeller køre den dag idag efter at jeg har solgt dem uden at der på nogen måde er blevet lavet noget på dem og det vil jeg da kalde for holdbarhed og hvad ang kvalitet syntes jeg at sony kunne noget fra den gang som de ikke gør i idag, jeg syntes at de 2 modeller vad lyd ang var lidt varme i lyden end feks deres nye forstærker var men deres nye modeller syntes jeg spiller bedre men det er der sikkert delte meninger om og det skal der jo også være da vi jo har vær sin smag.vh 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes