Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sony forstærker samt Eltax højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jonas1045
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Er ny herinde og faktisk også omkring emnet hifi. Da jeg var omkring 12 fik jeg hans Sony STR-DE425 forstærker samt hans Eltax Terminator P-55 højtalere. Det hele er så mindst 7 år gammelt så ved slet ikke om det kan fås mere og om det er forældet hvis ting indenfor hifi verdenen kan det :)

Jeg er så mere og mere begyndt at interessere mig for om det er god lyd der kommer ud af højtalerne, og jeg vil vurdere mine til at være rigtig god lyd, men er det bare fordi jeg ikke har forstand på det eller bare ikke har hørt andre?

Og nogen der ved hvor store lokaler mit sæt her kan håndtere, til en fest med høj musik? Har nemlig kun prøvet at have det med til mindre fester, hvor det kørte på en generator, og der kørte det faktisk okay :)

Til sidst hvad synes i om mit sæt, og hvad vil i vurdere det til i salgs pris i dag?

hov lige en sidste ting, jeg har bare nogle meget billige ledninger sat til mine højtalere, og tænkte på om det har noget at sige omkring lyd osv. om hvad ledninger man egentlig bruger?
Til top Vis jonas1045's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas1045

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Sonyen er vel omkring 200 kr. værd. Hvis altså den er i pæn stand. Eltaxerne afhænger af om de er i pæn stand. Regn med maks. 1/3 af nyprisen.

Om lyden er god i anlægget, er helt op til en selv. Dog synes jeg du skal gøre dig selv den tjeneste og tage ud og lytte til lidt forskelligt. Langt de fleste vil nok mene at der er grund til at ofre noget mere, og få meget mere lyd for pengene.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

jonas1045
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2011
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Sonyen er vel omkring 200 kr. værd. Hvis altså den er i pæn stand. Eltaxerne afhænger af om de er i pæn stand. Regn med maks. 1/3 af nyprisen.

Om lyden er god i anlægget, er helt op til en selv. Dog synes jeg du skal gøre dig selv den tjeneste og tage ud og lytte til lidt forskelligt. Langt de fleste vil nok mene at der er grund til at ofre noget mere, og få meget mere lyd for pengene.

200 kr! Det var godt nok ikke meget :) hvordan kan det være? og hvad vil jeg få ud af at købe en ny?
Til top Vis jonas1045's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas1045

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

jonas1045 skrev:
Ascari skrev:

200 kr! Det var godt nok ikke meget :) hvordan kan det være? og hvad vil jeg få ud af at købe en ny?

Forstærkeren kan ikke håndtere et eneste af de nye surroundformater, og er derfor ikke meget værd på brugtmarkedet.

Eltax Terminator er et vidt begreb. Der er mange forskellige udgaver.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du fortsat lyst til at have Eltax, vil jeg anbefalde dig at kigge på deres datterselvskab Tangent's højtalere  
Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

jonas1045 skrev:
Ascari skrev:

Forstærkeren kan ikke håndtere et eneste af de nye surroundformater, og er derfor ikke meget værd på brugtmarkedet.

Eltax Terminator er et vidt begreb. Der er mange forskellige udgaver.

Og så er Sonyen heller ikke særlig kraftig. Jeg havde selv en større model af din, engang, en Str. 675, og den vejede 8 kg. Det er ikke meget, især ikke når den skal trække op til 6 højttalere.

Hvad du vil få ud af at købe en ny surround forstærker, kommer helt an på hvilken én du køber, og hvad du spænder foran og efter den. Altså hvad du vil bruge som afspiller til dit medie, og hvilke højttalere du vil bruge.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes