Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer SC-LX71 slukker uden grund (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jimmi08
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej Forum,

Jeg her et problem med min reciever, en Pioneer SC-LX71. Under afspildning af film kan den pludselig finde på at slukke helt uden nogen som helst grund. Det sker ofte, 1 gang ved hver anden film jeg ser vil jeg skyde på, og aldrig under afspilning af musik ved almindeligt stereo.

Jeg har tjekket at der ikke er kortslutning på nogen af højttalerledningerne eller forbindelse til stel på selve recieveren.

Det er så langt min viden kan række. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt, eller er det bare til rep. hurtigst muligt?

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hvor højt spiller du? Og hvor har du placeret receiveren? Umiddelbart plejer forstærkere at slukke, hvis de overbelastes og
bliver for varme... Er dine højttalere krævende?
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Jimmi08
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas,

Jeg tror ikke mine højttalere er for krævende. Det er de gamle QLN 2 x 604, 4 x 601, 600 og SUB 12 sat sammen i 7.1 system. Det er ikke de største højttalere, men jeg kan da godt finde på at spille højt. Den kan finde på at slukke hvis jeg eks. spiller film under ca. -23 DB, hvilket jeg ikke synes er specielt højt.

Men måske har du ret, det sker ofte et stykke inde i filmen, men jeg kan tænde den igen med det samme og køre videre uden problemer. Den slukker aldrig 2 gange under hver film, i hvert fald ikke endnu.

Recieveren står i et hjemmelavet rack som er åbent foran og bagpå, så den får luft. Blueray afspilleren står ovenpå.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Nej det lyder ikke til, at den bliver overbelastet... Så jeg er desværre blank for forslag :(
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes