| Forfatter |
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har en Nad M3 og en Yamaha surround receiver, som jeg har forsøgt at forbinde via pre-out på Yamahaen og input 6 på M3eren. Formålet er at M3eren agerer effektforstærker på fronterne.
Der kommer dog ikke noget lyd ud af højtalerne.
Er dette ikke muligt med M3eren ?
Jeg har skruet op på ca halv styrke på såvel M3eren og Yamahaen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fungerer det - jeg skiftede phono kabel og pludselig virker det.
Til andre nad m3 ejerer - hvor meget skruer i op for lyden på M3eren. Jeg skal op på minimum -25db før jeg synes der er luft nok igennem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu finjursteret yamahaens og M3 erens indstillinger så surrounden er acceptabel. Dog har jeg skulle reducere med -10db på baghøjtalere, sub og frontcenter på Yamahaen og skrue op på -20db på M3eren før lyden højtalerne imellem passede.
Jeg har hørt, at man kan få opdateret softwaren på M3eren så input 6 agerer passthrough og man derfor skulle komme uden om forforstærkeren i M3eren. Er der nogle som har erfaringer hermed og hvor meget koster det ?
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackinvestor skrev:
|
Så fungerer det - jeg skiftede phono kabel og pludselig virker det.
Til andre nad m3 ejerer - hvor meget skruer i op for lyden på M3eren. Jeg skal op på minimum -25db før jeg synes der er luft nok igennem.
|
|
|
Jeg skruer på minus 25 til 20db ved normalt brug, til fest og når jeg skal vise vennerne hvordan den spiller så hedder det minus 10 stykker...
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til sille og roligt baggrundsmusik, sidder den på -40 - -30
Spiller den i baggrunden mens jeg f. eks. laver mad, er det -20 - -25
Høøøjt -10
ved meget lave optagelser, -0
:)
Hvad er egentlig ideen med at forstærkere angiver volumen i - DB ? Hvad angiver 0.0 DB så sådan en forstærker? Det er jo
ubeskrivelig højt.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men synes vol-scalaen på m3 virker lidt tilfældig. fra -50 til -20, sker der ikke så meget, mens der fra -20 til -10 virkelig er
forskel.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo kun for det skal virke smart. Og den variation, der er når der skrues op, har noget med potmeteret at gøre. Det kan godt lade sig gøre, med gode potentiometre og dets kobling, få en ganske jævn gang, når der skrues op. På min Acurus RL11 og en Sugden A28 jeg en gang havde, gik det helt jævnt i lydstyrken, når der skuedes op. Der er dog ingen db angivelser på disse. Man kan egentligt kun bruge det til af stille potmeteret det samme sted præcist hver gang, hvis man har behov for det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Til sille og roligt baggrundsmusik, sidder den på -40 - -30
Spiller den i baggrunden mens jeg f. eks. laver mad, er det -20 - -25
Høøøjt -10
ved meget lave optagelser, -0
:)
Hvad er egentlig ideen med at forstærkere angiver volumen i - DB ? Hvad angiver 0.0 DB så sådan en forstærker? Det er jo
ubeskrivelig højt. |
|
|
Jeg vil tro at det er forforstærkeren i M3'erens gain.. Effektforstærkere har normalt et gain på omkring 30 dB, så når
forforstærkeren står på 0 dB er det samlede gain 30 dB.. Når du skruer ned på -30 dB, har du så samme signal på
indgangen som på udgangen, selvfølgelig med en større strømreserve __________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |