| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Min mørch dp 6 skal sidde med en afstand af 212mm fra spindlen til armbasens centrum, og 18mm overhang på pick-uppen. Når jeg sætter den op men en feickerts protactor Blir mit overhang lang større end de 18 mm. Hvad gør jeg forkert?
Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Hvilket værk og pu bruger du?
Jeg har mødt det modsatte, Rega arm på en Acoustic Solid hvor der var 222 mellem spindel og center men kunne ikke ramme Bearwald, og måtte så bruge Stevenson som bruger 15mm overhang og den mulighed har feickert'en ikke..
VDH pu'er har på nogen modeller rimelige lange nålefaner, og det kunne være her du rammer det første problem, men jeg har heller ikke selv lige grejet hvorfor mit setup med 2 forskellige pu'er med noget nær samme afstand af nålefanen ikke kunne ramme noget med Feickert...
Hvor meget ekstra overhang døjer du med, og er der slet ingen mulighed for at justere den nok tilbage?
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer jo an på om du bruger Lofgreen eller Baerwald kurven, men ellers har du ret - burde være ca 18,1 mm overhang. Muligheden er også at du bruger din Feickert forkert?
Hvor meget ender du op med i overhang? I sidste ende kommer du jo også an på hvor dine nulpunkter er placeret - Mener Feickert er efter IEC normen.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Kommer jo an på om du bruger Lofgreen eller Baerwald kurven, men ellers har du ret - burde være ca 18,1 mm overhang. Muligheden er også at du bruger din Feickert forkert?
Hvor meget ender du op med i overhang? I sidste ende kommer du jo også an på hvor dine nulpunkter er placeret - Mener Feickert er efter IEC normen.
|
|
|
Jeg måler 212 mm ud til armbasens midtpunkt. Derefter sætter jeg pick-uppen på 212mm på den skala der går fra 200 til 230mm, på den hvide plade der hører med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Hey
Hvilket værk og pu bruger du?
Jeg har mødt det modsatte, Rega arm på en Acoustic Solid hvor der var 222 mellem spindel og center men kunne ikke ramme Bearwald, og måtte så bruge Stevenson som bruger 15mm overhang og den mulighed har feickert'en ikke..
VDH pu'er har på nogen modeller rimelige lange nålefaner, og det kunne være her du rammer det første problem, men jeg har heller ikke selv lige grejet hvorfor mit setup med 2 forskellige pu'er med noget nær samme afstand af nålefanen ikke kunne ramme noget med Feickert...
Hvor meget ekstra overhang døjer du med, og er der slet ingen mulighed for at justere den nok tilbage?
|
|
|
Jeg kan selvfølgelig bare måle 18mm ud over centertappen, og bruge en billig pap protractor til at justere offset angle. Men så er der jo ingen grund til at ha' en feikerts.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været ude for at det var svært at ramme de rigtige mål, men det var fordi afstanden var målt forkert, og efter armen blev målt rigtigt ud, så passe alle mål (jeg siger ikke du gør det forkert, men nøjagtighed lønner sig)
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Jeg kan selvfølgelig bare måle 18mm ud over centertappen, og bruge en billig pap protractor til at justere offset angle. Men så er der jo ingen grund til at ha' en feikerts. |
|
|
Dvs du kan ramme buen med armen, men hvorfor kan du ikke bruge de nulpunkter der er på pladen? Der er måske ikke mulighed for at justere offset på en DP6?, hvis dette er årsagen så er en feickert en ret dyr løsning, det samme for folk med SME arme.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| Har været ude for at det var svært at ramme de rigtige mål, men det var fordi afstanden var målt forkert, og efter armen blev målt rigtigt ud, så passe alle mål (jeg siger ikke du gør det forkert, men nøjagtighed lønner sig) |
|
|
1.Jamen det er vel bare at måle de 212 mm til armbasen som fabrikanten af tonearmen foreskriver?
2. Skal jeg så ikke sigte efter de 212 på den hvide plade?
3. jeg sætter selve protractoren i det hul hvor der står 200-230mm?
Kunne du ikke lægge en video op på din hjemmeside der viser den helt rigtige måde med forskellige protractorere?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan justerer alle tonearme, den bedste protractor på markedet (efter min mening)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
sigma6 skrev:
|
Jeg kan selvfølgelig bare måle 18mm ud over centertappen, og bruge en billig pap protractor til at justere offset angle. Men så er der jo ingen grund til at ha' en feikerts.
|
|
|
Dvs du kan ramme buen med armen, men hvorfor kan du ikke bruge de nulpunkter der er på pladen?
Der er måske ikke mulighed for at justere offset på en DP6?, hvis dette er årsagen så er en feickert en ret dyr løsning, det samme for folk med SME arme..
|
|
|
hvis jeg måler overhang over centertappen, er den langt over de 18mm. Offset justeres vel ved at vride pickuppen i pick up huset?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Den kan justerer alle tonearme, den bedste protractor på markedet (efter min mening)  |
|
|
Jamen hvad er det så jeg gør forkert?
Selvom den måske var ½mm unøjagtig, burde det da ikke ende ud med at overhang blir så meget mere end de 18 mm.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
gli- skrev:
| Har været ude for at det var svært at ramme de rigtige mål, men det var fordi afstanden var målt forkert, og efter armen blev målt rigtigt ud, så passe alle mål (jeg siger ikke du gør det forkert, men nøjagtighed lønner sig) |
|
|
1.Jamen det er vel bare at måle de 212 mm til armbasen som fabrikanten af tonearmen foreskriver?
2. Skal jeg så ikke sigte efter de 212 på den hvide plade?
3. jeg sætter selve protractoren i det hul hvor der står 200-230mm?
Kunne du ikke lægge en video op på din hjemmeside der viser den helt rigtige måde med forskellige protractorere?
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Imbalance skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
Dvs du kan ramme buen med armen, men hvorfor kan du ikke bruge de nulpunkter der er på pladen?
Der er måske ikke mulighed for at justere offset på en DP6?, hvis dette er årsagen så er en feickert en ret dyr løsning, det samme for folk med SME arme..
|
|
|
hvis jeg måler overhang over centertappen, er den langt over de 18mm. Offset justeres vel ved at vride pickuppen i pick up huset? |
|
|
Offset benyttes efter du har ramt overhanget på de 18mm, juster offset og tjek overhang frem og tilbage indtil begge står perfekt.. Kan du ikke justere pu'en tilbage og ramme de 18mm, så passer intet sammen.. Men som jeg nævnte har jeg selv oplevet et tilfælde hvor man ikke kunne ramme noget somhelst, men det er som sådan ikke Feickertens skyld... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |