Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell J2 vs. J3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Inden jeg kaster mig ud i at købe et sæt Snell J2, som opgradering fra mine Snell J3'er vil jeg lige høre om der er nogle som har hørt begge to og er der en som er klart bedst eller er de bare forskellige? Der er jo delte meninger om version 2 og 3, hvis man læser lidt på nettet...

Skal lige sige at jeg er glad for mine J3'er, men man vil jo altid gerne opgradere

Til top Vis *allan*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *allan*

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

jeg vil klart anbefale dig at lytte til dem begge vis du har denne mulighed, det er jo trosalt dig der skal lægge øre til i siste ende og nyde musikken, men det er rigtig der er delte meninger om dem.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Har selv være ejer af J2. J2 er sjovt nok er slags opgradering fordi den gør det lidt bedre. Det er jo på næsten alle måder den oprindelige J stadigvæk. J3 deles der højere oppe hvilket stiller endnu højere krav til basenheden. J2 har en væsentlig bedre overgang mellem de to enheder end J3 har. Den er også mere dynamisk og levende end J3, som er lidt tilbageholdende. Er den ellers helt iorden (J2), vil den være et virkligt godt valg og ikke mindst, stadig være en Peter Snell. Forskellen mellem et og to'eren, er at porten vender bagud på J2. Den er foran på den oprindelige J. J2 ville jeg vælge.

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2011 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Har selv være ejer af J2. J2 er sjovt nok er slags opgradering fordi den gør det lidt bedre. Det er jo på næsten alle måder den oprindelige J stadigvæk. J3 deles der højere oppe hvilket stiller endnu højere krav til basenheden. J2 har en væsentlig bedre overgang mellem de to enheder end J3 har. Den er også mere dynamisk og levende end J3, som er lidt tilbageholdende. Er den ellers helt iorden (J2), vil den være et virkligt godt valg og ikke mindst, stadig være en Peter Snell. Forskellen mellem et og to'eren, er at porten vender bagud på J2. Den er foran på den oprindelige J. J2 ville jeg vælge.

Hmm, om de er helt i orden. Tja bortset fra nye kantophæng (uoriginale) så er de i orden, og så er der bare det med prisen!! 3500kr for J2, når jeg har givet 1800kr for J3, men hvis de er rigtig gode er det jo også ok. Et sæt Heybrook Quartet står jo også i en 3000-3500kr for den rigtige udgave.

Men 3500kr for J2 er det prisen, eller er det dyrt?

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Snell J2 versionen har alle dage været dyrere en J3 brugt. Personligt finder jeg prisen ganske fair, og skulle jeg vælge en mindre Snell speaker en dag ville jeg også gå efter J2 modellen.

Held & lykke med købet

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej *allan*

Så længe kantophænget er den samme type og bredde, er det fint. 3200kr er ganske fair. det er en super god højttaler, man føler bestemt ikke man mangler noget. Her er de skønne kasser.

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Hej *allan*

Så længe kantophænget er den samme type og bredde, er det fint. 3200kr er ganske fair. det er en super god højttaler, man føler bestemt ikke man mangler noget. Her er de skønne kasser.

Undskyld mit sene svar, var lige til koncert med Søren Huss... Super fedt  

Ja kantophænget er skum og i samme bredde, men om de har 100% samme elasticitet som originalt er jo uvist og tvivlsomt, men på den anden side alle skumophæng ændre sig jo gradvist når de ældes, og til sidst medfører det jo desværre at de nedbrydes og selvdestruere.

Prisen er 3500kr og ikke 3200kr, men det gør jo ikke den helt store forskel.

Så jeg takker alle for deres svar som heldigvis har været særdeles positive, og jeg "tør" derfor godt vove pelsen og købe Snell J2  

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

du skal lige huske at II´eren er en peter snell model det er III´eren ikke derfor den pris forskæld, men en pris på 2500 til 3000kr skal de ligge på efter min mening, III´eren skal man ikke tage fejl af, vis man er en pilfinger kan den godt komme på højde med II´erne uden problemer og ÍI´eren kan komme til at lyde meget bedre, jeg syntes godt man kan opdatere disse peter snell modeler uden det går galt, og jeg syntes de fortjæner det da enhederne godt kan klare det for det fortjænrt de, det er ikke de ville ting man skal bruge, bedre kabler og kondensatore giver bare det de fortjæner og det behøves ikke at være dyre kondensatore, standarter kan gøre en stor forskæld her 

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
du skal lige huske at II´eren er en peter snell model det er III´eren ikke derfor den pris forskæld, men en pris på 2500 til 3000kr skal de ligge på efter min mening, III´eren skal man ikke tage fejl af, vis man er en pilfinger kan den godt komme på højde med II´erne uden problemer og ÍI´eren kan komme til at lyde meget bedre, jeg syntes godt man kan opdatere disse peter snell modeler uden det går galt, og jeg syntes de fortjæner det da enhederne godt kan klare det for det fortjænrt de, det er ikke de ville ting man skal bruge, bedre kabler og kondensatore giver bare det de fortjæner og det behøves ikke at være dyre kondensatore, standarter kan gøre en stor forskæld her 

Jeg er klar over at der er meget hype omkring, at det er mesteren selv Peter Snell som er fadder til J2, det er jeg personligt ret ligeglad med!!! Spørgsmålet gik på om den var lydmæssigt bedre end J3.

Opdatere/opgradere/modificere det kan man jo altid prøve på, om lyden bliver bedre eller blot anderledes er spørgsmålet, men det er klart at eksotiske komponenter såsom sølv/kobber folie kondensatorer og spoler vil give mere hul igennem. Men det kan være svært at opnå lige så god sammenhæng og måske går noget af musikaliteten også fløjten.

Med hensyn til prisen er det klart at 2500-3000kr ville være at foretrække, sagen er blot at de J2 som jeg har kik på, er i ualmindelig flot kosmetisk stand uden ridser/hakker eller andre skavanker som kunne presse prisen i nedad gående retning. Så det skal jeg jo kun være glad for, og så punge ud med en ekstra plovmand  Men nu ved jeg da at prisen ikke er helt ude i hampen, så tak for det

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 12 Marts 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

*allan* skrev:

nhj4 skrev:

Jeg er klar over at der er meget hype omkring, at det er mesteren selv Peter Snell som er fadder til J2, det er jeg personligt ret ligeglad med!!! Spørgsmålet gik på om den var lydmæssigt bedre end J3.

Opdatere/opgradere/modificere det kan man jo altid prøve på, om lyden bliver bedre eller blot anderledes er spørgsmålet, men det er klart at eksotiske komponenter såsom sølv/kobber folie kondensatorer og spoler vil give mere hul igennem. Men det kan være svært at opnå lige så god sammenhæng og måske går noget af musikaliteten også fløjten.

Med hensyn til prisen er det klart at 2500-3000kr ville være at foretrække, sagen er blot at de J2 som jeg har kik på, er i ualmindelig flot kosmetisk stand uden ridser/hakker eller andre skavanker som kunne presse prisen i nedad gående retning. Så det skal jeg jo kun være glad for, og så punge ud med en ekstra plovmand  Men nu ved jeg da at prisen ikke er helt ude i hampen, så tak for det

Hej allan, det er helt fint, at du har fundet et sæt pæne højtalere som er i godt stand men har du også set diskanterne !...hvis diskanter ser ud som denne, har du et problem bare lige et ekstra obs, pøj pøj, med jagten

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:
*allan* skrev:

nhj4 skrev:

Hej allan, det er helt fint, at du har fundet et sæt pæne højtalere som er i godt stand men har du også set diskanterne !...hvis diskanter ser ud som denne, har du et problem bare lige et ekstra obs, pøj pøj, med jagten

Ja jeg har set diskanterne, og de var misfarvet som på billedet men ikke krakeleret. Men det er vel så bare et spørgsmål om tid før det sker vil det sige at man skal holde sig fra J2, da man vel ikke kan gøre noget ved problemet og ej heller købe nye diskanter

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Marts 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

De nævnte Heybrook er nu heller ikke et dårligt valg til prisen, ikke samme klangbalance men friskere i noterne syntes jeg, J'serien er lidt svulmende og tyk også i bunden men kan bestemt gengive dejligt. Som et kuriositum til værdisættelsen kan jeg nævne jeg købte et sæt ok J3 for omkring 1000 kr sidste år og solgte dem videre til Italien for 5-600 Euro dog lidt besværligt at få dem pakket og sendt (for købers regning) J2 bør have en stabil værdi du kan altid sælge igen uden stort tab.
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:
De nævnte Heybrook er nu heller ikke et dårligt valg til prisen, ikke samme klangbalance men friskere i noterne syntes jeg, J'serien er lidt svulmende og tyk også i bunden men kan bestemt gengive dejligt. Som et kuriositum til værdisættelsen kan jeg nævne jeg købte et sæt ok J3 for omkring 1000 kr sidste år og solgte dem videre til Italien for 5-600 Euro dog lidt besværligt at få dem pakket og sendt (for købers regning) J2 bør have en stabil værdi du kan altid sælge igen uden stort tab.

Heybrook Quartet var bare for tynd i bassen til min stue, men ellers super især til nærfelt lytning.

Det kan godt være at J2 har en stabil værdi, men vel ikke med udtørret diskanter

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Marts 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville i givet fald vente hvis jeg var dig, har aldrig hørt om tweeter problemer med J2 - de render sikkert ingen steder til 3500. Du har ret mht bassen i Quartet i større rum men J'erne skal altså langt mere væk fra bagvæggen for at udligne portbassen nogenlunde, det er ikke tilfældet i samme grad med Heybrook som fungerede fint i mit 25-30 m2 rum (hvad J og E ikke gjorde) Har du overvejet et sæt Snell A ?
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:
Jeg ville i givet fald vente hvis jeg var dig, har aldrig hørt om tweeter problemer med J2 - de render sikkert ingen steder til 3500. Du har ret mht bassen i Quartet i større rum men J'erne skal altså langt mere væk fra bagvæggen for at udligne portbassen nogenlunde, det er ikke tilfældet i samme grad med Heybrook som fungerede fint i mit 25-30 m2 rum (hvad J og E ikke gjorde) Har du overvejet et sæt Snell A ?

Tråden går ud på at jeg har Snell J3 nu og overvejer om J2 er en opgradering, jeg har for nylig solgt mine Heybrook Quartet fordi de havde en lidt for slank/spinkel gengivelse i min stue på ca. 25 m2. Her er Snell J3 langt bedre, men måske alligevel en smule for tilbagelænet, her håber jeg at J2 vil trække mere i retning mod Quartet'ens mere friske gengivelse og samtidig bibeholde noget af Snell J3's fylde.

Ja jeg har tænkt på A'erne, men jeg har fået "allergi" mod for "tung" gengivelse  jeg har nok lyttet på "små" højttalere i for mange år nu  og mine sidste full range højttalere var nogle jeg byggede i samarbejde med Steen Duelund, bas enhedernes egen resonans var 8Hz, fremragende højttalere hele vejen igennem. Men "små" højttalere kan bare noget andet, som virker mere rigtigt for mig i øjeblikket...  

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 12 Marts 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

*allan* skrev:

Tråden går ud på at jeg har Snell J3 nu og overvejer om J2 er en opgradering, jeg har for nylig solgt mine Heybrook Quartet fordi de havde en lidt for slank/spinkel gengivelse i min stue på ca. 25 m2. Her er Snell J3 langt bedre, men måske alligevel en smule for tilbagelænet, her håber jeg at J2 vil trække mere i retning mod Quartet'ens mere friske gengivelse og samtidig bibeholde noget af Snell J3's fylde.

Ja jeg har tænkt på A'erne, men jeg har fået "allergi" mod for "tung" gengivelse  jeg har nok lyttet på "små" højttalere i for mange år nu  og mine sidste full range højttalere var nogle jeg byggede i samarbejde med Steen Duelund, bas enhedernes egen resonans var 8Hz, fremragende højttalere hele vejen igennem. Men "små" højttalere kan bare noget andet, som virker mere rigtigt for mig i øjeblikket...  

Hhmmm Allan, har du bygget med Steen Duelund, da kan lidt DIY ikke skræmme dig så du skal vel kun finde nogle Tonegen diskanter og så er du på vej i den retning som giver dig svaret 

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2011 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:
*allan* skrev:

Hhmmm Allan, har du bygget med Steen Duelund, da kan lidt DIY ikke skræmme dig så du skal vel kun finde nogle Tonegen diskanter og så er du på vej i den retning som giver dig svaret 

Ja men at få fat i nogle parrede originale enheder som også passer til filteret, hmm umuligt...Og ærligt talt så gider jeg ikke "besværet"... Mit sidste højttaler projekt strakte sig over flere år, med afprøvning af rigtig mange komponenter og forskellige udgaver af sølvledninger som forsøgskanin for Duelund (da han mente at jeg kunne høre og gav ham brugbare tilbage meldinger)... Jeg gider bare ikke rigtig at rode med elektronik mere i min fritid og vil nu egentlig bare høre musik...

Jeg er elektroniktekniker og hifi entusiast og ser dermed hifi verden fra både en subjektiv og en objektiv vinkel. Ud fra et rent elektronik mæssigt synspunkt virker hifi verden totalt bindegal!! Med apparater enten bygget af middel mådige komponenter, som alligevel er prissat så man krummer tæer. Eller apparater hvor der er brugt så kaldte "high end" komponenter hvilket betyder en prissætning, så f. eks en forstærker kommer til at koste som en mellemklasse bil  det er jo absurd at hjerne vaske "folk" på den måde. "Hifi folk" er åbenbart nemme at få til at tro at græsset er grønnere på den anden side af vejen. Men..men..men jeg falder jo selv (ofte) i fælden og får lyst til at opgradere (for der må jo være grønnere på.......side) Et kort eksempel: Jeg søger med lys og lygte efter en ny forstærker, fordi på en tilfældig måde er jeg endt med en Sansui AU-717 integreret forstærker fra 1978 og der må jo være meget som er bedre men den har gjort rigtig mange nye forstærkere til grin, både rør og transer... Sidst en Pathos TT, føj en dårlig forstærker... Nå men nu kom jeg vist lidt på afveje....

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 Marts 2011 kl. 04:42 | IP-adresse registreret  

ja Alan, der er ting der ikke burte koste det det koster , der er mange der bliver taget grundigt i røven , der er for mange der gerne vil tjæne kassen så de kan få en merser, det skal de også have men ikke på vores bekostning , hvorfor skal hi-fi være 10 gange dyre når der er sølv der ingård i tingene når det ikke er så meget dyre en kobber  der kan jeg kun se at det er deres grådihed der kommer ind her . det var lidt søndags god morgen bræk her fra  god Søndag til jer, selv om det er Søndag d. 13

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 13 Marts 2011 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

*allan* skrev:
snip...Jeg gider bare ikke rigtig at rode med elektronik mere i min fritid og vil nu egentlig bare høre musik...

Jeg er elektroniktekniker og hifi entusiast og ser dermed hifi verden fra både en subjektiv og en objektiv vinkel. Ud fra et rent elektronik mæssigt synspunkt virker hifi verden totalt bindegal!! Med apparater enten bygget af middel mådige komponenter, som alligevel er prissat så man krummer tæer. Eller apparater hvor der er brugt så kaldte "high end" komponenter hvilket betyder en prissætning, så f. eks en forstærker kommer til at koste som en mellemklasse bil  det er jo absurd at hjerne vaske "folk" på den måde. "Hifi folk" er åbenbart nemme at få til at tro at græsset er grønnere på den anden side af vejen....snip

Bedste indlæg...EVER!!!

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej *allan*

Jeg har aldrig været ude for en krakeleret diskant som den viste fra stiv. Den har ikke været behandlet ok og har fået væske eller udsat for fugt. Min fader købte i 1994 mine Snell E2 og jeg købte dem i 1990. På det tidspunkt har de været ca 4 år gamle da de har stået i Audio Consult som demo altid. De har ikke været solgt yderligere. De har de samme enheder, da J'erne er en mindre version af E'erne. De har stadig ikke haft behov for nye ophæng (utroligt nok) og diskanten er fin blank i overfladen. Nå, J2 er en anelse fyldigere en den originale, men kan stadig stå 30-40 cm fra en væg uden bassen bliver besværlig. Du kan forresten selv lægge acoustilux i bunden af dem der hvor der er bare flader. Den første J med porten forrest, er dæmpet på alle flader. Det er Voecks, der har valgt en lidt anden afstemning i bassen, men ikke alarmerende. Du kan trods alle de negative skriverier vedrørende det mulige køb, uden problemer købe de J2. Men man skal ikke købe en ældre snell baaaaaaare fordi den er en sådan, men kun købe den hvis den er fit for fight. Du kan godt få nye enheder til J'erne, men dem du har fat i ser jo ud til at være i orden. Så det skulle være iorden. De viste diskanter af stiv kan forresten også være udsat for direkte sollys over en lang periode. Ultraviolet lys ødelægger mange ting. Jeg ser frem til din udmelding hvad dine lytte indtryk af J2 angår.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes