Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: xindak A600P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa i forummet

jeg har netop efter en ventetid på 3 mdr, fået min nyerhvervelse inden for døren, bestående af to stk xindak A600P, det første jeg har prøvet at købe uden lytten først....så jeg har været noget nervøs i ventetiden.

men jeg må sige, at jeg var meget spændt på disse kinesere, men det med nervøsiteten blev helt gjordt til skamme, da de først kom igang med at sende lyd ud af højtalerne.

jeg har købt dem til et sæt magnepan 3.6se hvor jeg bruger et par jamo sub 650 til.

jeg har hørt mange dyrere japanske, og amerikanske effekt blokke der bestemt ikke når disse til sokkerholderne.

at man ydermere kunne spare rigtig mange penge, var jo dejligt, til en pris af 26500,- ca stk, vil jeg mene man ikke skal være så bekymret, eller bange herfor, at indvestere i disse trin.

ydermere kan man jo sige de har indbygget tyveri sikring, med deres 63 kg.

jeg har da godt nok lært, at kinesere altså osse kan lave hifi.....for mig enhver kr værd!!!!!

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

hej. Velkommen Velkommen i Xindak klubben. du har da vist fået et ordentligt power anlæg, tænk nu lige på strømregningen. Er selv glad for mit betydelige mindre xandik xa 3250mkII + xa 8550 .det spiller som en drøm på mine Dali Royal scepter + sub + xtz cd 100 + Atlas kabler . utroligt meget grej for penge og god lyd. Endnu engang god fornøjelse. mvh Space
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

ja nu tænker jeg ikke så meget på hvad jeg bruger af strøm, der skal jo osse benzin på bilen for den vil køre....så alt fornøjelse koster jo lidt......ellers må jeg have et æsel til at trække en generator

mvh velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop haft besøg af et par hifi gutter, der som mange andre har haft noget imod kvaliteten af kina grej.....de har efter to timers besøg, ændret deres opfattelse af disse nye xindak trin, a600p.

den ene hang kæberne faktisk nede ved knæene da vi spillede nils lofgren live fra 97.....eva cassedy, og andet i samme genre over et sæt magnepan 3.6se.   

så er nogen i tvivl vil de være velkomne......

mvh velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Der er måske ikke mange der kender den nye xindak A600P, men man kan se og læse lidt om den her på dette link

http://www.av-connection.dk/?PGr=4819&ML=1341

mvh velkommen

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Tak for sidst velkommen, det er altid hyggeligt at besøge dig igen, og høre dit sidste nye køb.

Og den her gang, blev min kammerat og jeg i den grad glædeligt overrasket, over dine nye Xindak A600P effektforstærkere på Magnepan, sidst jeg hørte en forstærker spille med den magt og opløsning, som dine nye Xindak, var på fyn, hvor jeg hørte en Gryphon Antilon Signature.

Det er ikke kun lydkvaliteten der overrasker en, men ligeledes den usædvanligt fine teknik der sidder i dem, man spørger sig selv hvorfor der ikke er flere der tager chancen, med noget af det tunge grej fra kina.

Jeg bliver sgu misundelig , da jeg jo kun har de " små " Xindak monoblokke

Jeg havde taget nogen torturplader( Ansermet El Sombrero de tres picos,Decca 24 bit-cd, og Rostropovich/Britten Schubert Arpeggione Sonata Decca 24 bit-cd)  med for at se hvad dine nye forstærkere kunne klare, og de bestod med glans, må man sige, der var al den luft og dynamik man kunne ønske sig.

Vi fik også et lyt på dine store Højtalere, og der var den grad dømt dynamik og musik, specielt med Cowboy Junkies Sessions cd´en

Vi ser frem til at besøge dig igen , når lejlighed byder sig.

Jeg ligger lige et par billeder ind af Xindak A600P,som lovet

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej ramma

mange tak....er også positiv overrasket over hvad de præsterer!!!! så man skal nok ikke være så bange for xindaks produkter!!!!

ja og mine hjemmebyg holger4 næsten kloner, kører jo også godt nu....og altid hyggeligt når i kigger forbi...gør det snart igen

mvh velkommen

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

.... dammmm det er lækkert ud..  tillykke med købet..
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

Jeg havde taget nogen torturplader( Ansermet El Sombrero de tres picos,Decca 24 bit-cd, og Rostropovich/Britten Schubert Arpeggione Sonata Decca 24 bit-cd) 

Hvor køber man disse 24-bit CD'er?

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
ramma skrev:

Jeg havde taget nogen torturplader( Ansermet El Sombrero de tres picos,Decca 24 bit-cd, og Rostropovich/Britten Schubert Arpeggione Sonata Decca 24 bit-cd) 

jeg har købt dem på ebay hos Redtagmarket shop fra new zealand, de har nogen særdeles rimelige priser, og lav porto til dk, påregn 14 dages lev.tid, de har iøvrigt en masse andet godt i rock,blues og jazz, og altid over 300000 plader at vælge imellem, de har det Stereo-studie og andre. påstår ikke kan skaffes, jeg køber næsten alle mine cd´er hos dem, kan klart anbefales

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

kenneth74 skrev:
.... dammmm det er lækkert ud..  tillykke med købet..

mange tak!!! engang imellem skal man tage en chance og løbe mod strømmen af hvad andre gør og tænker, jeg løb en risiko, men føler helt sikkert jeg har gjordt et af de bedste køb jeg har gjordt på hifi-siden siden min start i 67.

jeg ved ikke hvor langt man skal op før det blir bedre med de store amerikanske mærker, men pungen vil helt sikkert blive meget tom

de spiller med ekstrem magt og dynamik

mvh velkommen

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Robert GS skrev:
ramma skrev:

jeg har købt dem på ebay hos Redtagmarket shop fra new zealand, de har nogen særdeles rimelige priser, og lav porto til dk, påregn 14 dages lev.tid, de har iøvrigt en masse andet godt i rock,blues og jazz, og altid over 300000 plader at vælge imellem, de har det Stereo-studie og andre. påstår ikke kan skaffes, jeg køber næsten alle mine cd´er hos dem, kan klart anbefales

Hvilken CD afspiller bruger du til disse 24-bit CD'er for at få optimalt udbytte?
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
ramma skrev:
Robert GS skrev:
ramma skrev:

Hvilken CD afspiller bruger du til disse 24-bit CD'er for at få optimalt udbytte?

Xindak Muse 3.0 som løbeværk

og Xindak Dac 5 konverter med 192 kHz opsamling 24 bit og rørudgang med ECC88 rør.

Alle kabler er Van den Hul V75D

det er selvfølgelig " No Go " udstyr for mange, men her leverer det altså varen 100 %

Vedr. pladerne, så står der 96 kHz 24 bit transfer fra de originale masterbånd,og der er anvendt

rørudstyr ved masteringen.

Pladerne lyder rigtig godt på kvalitets cdspillere og gode forstærkere/højtalere, der er  ekstrem dynamik på dem alle, og cellopladen er faktisk den mest dynamiske af dem alle, jeg har flere gange været vidne til

forstærkere der helt tabte overblikket og pludselig lød rigtig skidt og presset med denne plade, og enkelte slog helt fra i sikringskredsløbet.

De vil nok være noget for dig, jeg kan se du udvikler high end udstyr og kunne måske godt bruge nogen plader til at vise de gode egenskaber frem, så er de ovennænvte Decca plader et oplagt valg

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Robert GS skrev:
ramma skrev:
Robert GS skrev:
ramma skrev:

Xindak Muse 3.0 som løbeværk

og Xindak Dac 5 konverter med 192 kHz opsamling 24 bit og rørudgang med ECC88 rør.

Alle kabler er Van den Hul V75D

det er selvfølgelig " No Go " udstyr for mange, men her leverer det altså varen 100 %

Vedr. pladerne, så står der 96 kHz 24 bit transfer fra de originale masterbånd,og der er anvendt

rørudstyr ved masteringen.

Pladerne lyder rigtig godt på kvalitets cdspillere og gode forstærkere/højtalere, der er  ekstrem dynamik på dem alle, og cellopladen er faktisk den mest dynamiske af dem alle, jeg har flere gange været vidne til

forstærkere der helt tabte overblikket og pludselig lød rigtig skidt og presset med denne plade, og enkelte slog helt fra i sikringskredsløbet.

De vil nok være noget for dig, jeg kan se du udvikler high end udstyr og kunne måske godt bruge nogen plader til at vise de gode egenskaber frem, så er de ovennænvte Decca plader et oplagt valg

Jamen så fik vi lige afklaret det - du har et 16 bit CD format med ordentligt masteret materiale.
Hvor kommer de 24-bit fra? Der er jo ikke tale om hverken DVD eller BlueRay.

Får du mere information ud af at din DAC kan håndtere 24-bit når signalet "kun" indeholder 16-bit - hvorfra skulle den information komme fra i så fald?

Det er muligt at jeg kan finde noget ordentligt masteret musik på CD hos Decca, det er meget sandsynligt og det kan være jeg skal se lidt i den retning.

Det er i dag også muligt at downloade materiale i studio kvalitet (24bit/96kHz), men det er ikke sikkert at jeg bryder mig specielt meget om musikken. For mig er det vigtigst at det hele går op i en højere enhed med kvalitet i både musik og gengivelse. Jeg kan bedre nyde den musik jeg kan li' når gengivelsen er i orden, men jeg tror ikke der er ret mange der kan komme til at nyde et stykke musik "bare" fordi det er i studie kvalitet

Nå det blev lidt off topic - sorry velkommen.

Tillykke i øvrigt med dine Holger4 kloner - det er dejligt med styr på dynamikken

Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

ja selvfølgelig er det 16 bit på cd´en, ellers ville jeg ikke kunne afspille dem i min kombination.

Jeg har haft DVD audio på et tidspunkt, men synes ikke var specielt godt selv om det er et 24 bit format, jeg har det lidt på samme måde med SACD.

hvis skal være rigtig godt så er det lp der er sagen

Du burde høre velkommens højtalere , det er noget helt specielt, som du ikke hører hver dag, det tør jeg godt love

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

ja selvfølgelig er det 16 bit på cd´en, ellers ville jeg ikke kunne afspille dem i min kombination.

Jeg har haft DVD audio på et tidspunkt, men synes ikke var specielt godt selv om det er et 24 bit format, jeg har det lidt på samme måde med SACD.

hvis skal være rigtig godt så er det lp der er sagen

Du burde høre velkommens højtalere , det er noget helt specielt, som du ikke hører hver dag, det tør jeg godt love

Så er vi jo mere eller mindre på linje omkring formater

Jeg tror jeg har en ganske god fornemmelse for hvad velkommen og Holger4 systemer kan - har dog ikke hørt deres systemmer
Det er ikke fremmed for mig hverken at blande PRO og Hi-Fi enheder eller at rene dynamikbomber af højttalere kan et eller andet som Hi-Fi højttalere ikke rigtigt formår.

Et eksempel er dette system: http://www.groundsound.com/GalleryBjornR.php
Lidt interessant frivillig læsning om min fortid etc. kan findes her:
http://www.djz.dk/interaktivt/forum/visemne/176054/5/ indlæg #72

Ja - ramma vi er også  mere eller mindre på linje omkring det sidste om velkommens højttalere

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle, jeg har nu snart haft disse pragfulde effekttrin i et år, sidder netop og hører noget ældre bob dylon, jamen jeg er stadig lidt i chock over hvor meget jeg her har fået for pengende, der har det første år intet problem været med dem, spiller som en drøm med en opløsning man skal lede længe efter, især når de sidder på magnepan, og der spilles akustisk musik af enhver art, kommer dette system til sin rette.....jeg tænker på nu om der skulle være andre der har taget samme chanche som jeg gjorde......

vh velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes