| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SE UPDATE I BUNDEN AF TRÅDEN. Jeg sidder og kigger på lidt efter en forforstærker. Og har kigget på de 2 som hifiklubben tilbyder. HA-1 uden rør og HA-2 med rør Har læst anmeldelser vdr. HA-1 men har ikke kunne finde noget om HA-2 Eller er der andet i det pris leje som er mere spændene? Det skal kunne arbejde sammen med min Holfi. Arbejder med at bygge en Cmoy klon, men for ikke at stresse og sjuske med arbejdet vil jeg gerne have en rigtig forstærker. Savner nemlig noget lyd i ørene. Min lux man er nemlig gået kold. Så jeg har ikke mulighed for andet musik en det som er i min Ipod. Og det er fladt i min verden når der står 500+ vinyler og hellere vil høres.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du er i det forkerte forum. Dette forum er til hovedtelefoner og tilhørende udstyr
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm...har aldrig hørt hifiklubbens hovedtelefonforstærkere. Har heller aldrig hørt om hvordan de lyder...så jeg er ikke til megen hjælp. Men markedet er meget stort, så der er masser af forstærkere i samme prisleje at sammenligne med. Prøv f.eks. at undersøg lidt her:
www.headaudio.dk
eller her: www.head-fi.org under forumet for headphone amps ;-)
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad har du af hovedtelefoner?
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Librarian skrev:
| hvad har du af hovedtelefoner? |
|
|
Jeg hoppede med på Claus-DK's ide (og mange andres) om at prøve superlux'erne fra Thomann. Og efter at have a/b testet i min iphone til John Scofields 'Flat out' album må jeg sige at de lyder formidabelt til prisen 260,- inkl forsendelse. Så det er dem her: http://www.thomann.de/dk/superlux_hd681_b.htmOg de er testet op imod et sæt Sennheiser HD 475. Som pris mæssigt er dobbelt så dyre 399,- Senn'erne bliver slået i lydbilledet, komforten og dynamikken. Og det er vel og mærke lige ud af kassen. Har siddet og lyttet Jazz de sidste 4 timer, uden at være træt i ørene endnu.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker personligt hd681 som ok til prisen, men lidt lyse og tynde i lyden til min smag. Jeg ville gå efter en forstærker med en mørk/varm/blød lyd. Måske noget med rør.
Lisa III kunne være et godt bud, men den er lidt dyr.
Ellers er der mange, som er vilde med nogle små rørforstærkere, der hedder little dot. Kan vist købes på ebay og de ses også tit brugt på head-fi.org
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den varme lyd har jeg jo lidt af i mit holfi.
Jeg har overvejet Argon HA-2 da der er flere tilslutnings muligheder.
Problemet med de billige og samtidig spændende små forstærkere, både færdige og DIY, er at de kun fåes i Kina eller USA. Og så ryger ideen lidt med at købe billigere. Besparelsen er ihvertfald så som så.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, ok, jeg blev bare snydt af ordet forforstærker som jeg opfatter som noget man sætter før en effektforstærker til et højtaleranlæg. Jeg har
aldrig hørt de nævnte Argon modeller så jeg kan ikke kommentere dem men bedste bud må vel være at besøge en af deres butikker og prøvelytte
dem. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
| Jeg har overvejet Argon HA-2 da der er flere tilslutnings muligheder. |
|
|
Der er en minitest af HA-2 + 2 andre hovedtelefonforstærkere i det nyeste nummer af Hifi&Musik, men hvorfor besøger du ikke bare en Hifiklubben afdeling med dine Superlux?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at du skal undlade at gå helt amok sådan rent prismæssigt.. 681 er ganske glimrende bøffer, men træerne vokser ikke ind i himlen, med det mener jeg at det er en lidt hovedløs gerning at brænde flere tusinde kroner af på en forstærker til dem, for det er de ganske enkelt ikke gode nok til, de vokser rimeligt med bedre forstærkning, men i min verden ikke nok til at købe til at købe en "dyr" headamp. LINK her er lidt med rør Link her er lidt flere med og uden rør.. Portoen fra Kina er nogenlunde på samme niveau som fra Roskilde eller Holstebro.. Du kan så risikere at blive "ordnet i tolden", men sådan er livet.. Som du kan se er der masser af muligheder til omkring en plov, som jeg synes er et fornuftigt leje til et par 681
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes at du skal undlade at gå helt amok sådan rent prismæssigt..
681 er ganske glimrende bøffer, men træerne vokser ikke ind i himlen, med det mener jeg at det er en lidt hovedløs gerning at brænde flere tusinde kroner af på en forstærker til dem, for det er de ganske enkelt ikke gode nok til, de vokser rimeligt med bedre forstærkning, men i min verden ikke nok til at købe til at købe en "dyr" headamp.
LINK her er lidt med rør
Link her er lidt flere med og uden rør..
Portoen fra Kina er nogenlunde på samme niveau som fra Roskilde eller Holstebro.. Du kan så risikere at blive "ordnet i tolden", men sådan er livet..
Som du kan se er der masser af muligheder til omkring en plov, som jeg synes er et fornuftigt leje til et par 681
|
|
|
Gid træerne gjorde det, der var så mange ting der ville være sjovere at anskaffe sig  Men nu er jeg helt med på at man ikke får top dollar for 200,- Men som start sted er de milevidt bedre end mine gamle sennheisere. Og hvis jeg kunne få fingre i en god forforstærker der kan presse det gode, der er, ud af superlux'erne, så kan jeg jo altid opgradere til nye lyttebøffer. I min verden er det sjovt at eksperimentere, men økonomisk skal der også være mening med det. Og en forstærker af bedre kvalitet end mine nuværende høretelefoner, giver god logik i opgraderings kæden.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis.. Og når først man rigtigt kommer i gang er det svært at stoppe igen
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som reklamerne for Pringles chips siger: "Once you pop it, you can't stop it"  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Lencofyn
Jeg er selv ejer af Argon HA1 og kan sige at den virkelig er de ca 1000kr værd. Den er meget præcis og gennemsigtig. Jeg har på et tidspunkt købt en dyr og dejlig D/A konverter og forskellen via HA1 var meget tydelig. Den kan sagtens benyttes med de fineste hovedtlf'er og få disse til at yde deres bedste. Den har en impedans omskifter, så hovedtlf'ers forskellige følsomheder og impedanser tilgodeses. Det gode er jo også, at du kan eksperimentere med signalkablet også, til du synes at klangen sidder lige i skabet.....eller øret.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hørt den tvivler jeg på at den kan få en hvilken som helst af de dyreste (eller mindre dyre for den sags skyld) hovedtelefoner til at yde deres bedste men det kan man jo heller ikke tillade sig at forvente af en 1.000 kr.'s forstærker, men den kan da bestemt være både sin pris og mere end det værd, bare se på SuperLux hovedtelefonerne som jo yder væsentligt mere end deres pris lægger op til.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valget er faldet på Argon HA-2 Hovedesagligt fordi jeg har fundet en brugt til fornuftig pris og at den skulle være god til prisen.
Jeg har lidt den indstilling at jeg ikke vil spilde butikkens tid når jeg alligevel er typen den køber brugt.
Så jeg vender tilbage med oplevelser og indtryk når jeg får den hjem. Udover det vil jeg på den anden side af den 1/4 investere i endnu et sæt Superlux'er. Denne gang blir det dog et sæt HD661/2. For at prøve både åbne og lukkede.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Librarian skrev:
| hvad har du af hovedtelefoner? |
|
|
Jeg hoppede med på Claus-DK's ide (og mange andres) om at prøve superlux'erne fra Thomann.
Og efter at have a/b testet i min iphone til John Scofields 'Flat out' album må jeg sige at de lyder formidabelt til prisen 260,- inkl forsendelse.
Så det er dem her:http://www.thomann.de/dk/superlux_hd681_b.htm
Og de er testet op imod et sæt Sennheiser HD 475. Som pris mæssigt er dobbelt så dyre 399,- Senn'erne bliver slået i lydbilledet, komforten og dynamikken. Og det er vel og mærke lige ud af kassen. Har siddet og lyttet Jazz de sidste 4 timer, uden at være træt i ørene endnu.
|
|
|
De superlux'er, de ligner utroligt meget AKG's ht-tlf'er. På udseenet, altså.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Uden at have hørt den tvivler jeg på at den kan få en hvilken som helst af de dyreste (eller mindre dyre for den sags skyld) hovedtelefoner til at yde deres bedste men det kan man jo heller ikke tillade sig at forvente af en 1.000 kr.'s forstærker, men den kan da bestemt være både sin pris og mere end det værd, bare se på SuperLux hovedtelefonerne som jo yder væsentligt mere end deres pris lægger op til. |
|
|
Jeg havde da også mine tvivl, da jeg valgte at købe den. Min hovedtlf'er er heldigvis ganske afslørende, så forskellige typer grej og kabler er den god til formidle forskellen på. Den har også en ganske ren og dyyb bas gengivelse med masser af info. Men vi er dog ikke ens i vores måde at bedømme på, så der vil jo være mget stor forskel på de oplevelser den giver alt efter hovedtelefonen, der i brug.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
nc8000 skrev:
| Uden at have hørt den tvivler jeg på at den kan få en hvilken som helst af de dyreste (eller mindre dyre for den sags skyld) hovedtelefoner til at yde deres bedste men det kan man jo heller ikke tillade sig at forvente af en 1.000 kr.'s forstærker, men den kan da bestemt være både sin pris og mere end det værd, bare se på SuperLux hovedtelefonerne som jo yder væsentligt mere end deres pris lægger op til. |
|
|
Jeg havde da også mine tvivl, da jeg valgte at købe den. Min hovedtlf'er er heldigvis ganske afslørende, så forskellige typer grej og kabler er den god til formidle forskellen på. Den har også en ganske ren og dyyb bas gengivelse med masser af info. Men vi er dog ikke ens i vores måde at bedømme på, så der vil jo være mget stor forskel på de oplevelser den giver alt efter hovedtelefonen, der i brug.  |
|
|
Jeg er fuldstændigt på NC´s side her.. Lad os høre hvad du har at sammenligne med ?? Det kan jo nærmest ikke undgå at være den bedste du har hørt hvis du ikke har hørt andre  Argon er så hut jeg visker identisk med "cute beyond" og den er altså ikke noget at skrive hjem om, den gør det fint til prisen, men heller ikke mere... __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |