Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger nogen flotte "designer" højttalere og syntes faktisk at disse har lidt wife factor. :-)
Men det kan da umuligt give en god lyd.
http://www.ultimateavmag.com/ultimate-gear/eternally_yours/
Basserne smider "bølger" op igennem diskant og mellemtone, som i øvrigt spiller hele vejen rundt.
Jeg kan godt li ideen, men spørgsmålet er hvis man ser bort fra mellemtone og diskant og placere enheder fremad rettet sammen med de 6 enheder i subben, hvordan vil subben så påvirke resten af højttaleren?
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den højttaler skulle være absolut kompetent - lavet af Vincent Gallo, som jo ikke er ny i gamet. Baskabinettet i metal er lukket - "Røret" i toppen er kun til de mindre enheder samt Raal bånddiskanterne.
88.000 dollars - altså nok omkring de 800.000 i gode danske kroner ... har du råd?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også B&W XT8 højttaler, det er jo til at komme til at betale.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/bw_x t8_hoejttaler_aluminium.htm
|
Til top |
|
|
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da absolut kandidater til denne gamle tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7585

Jeg vil mene, at basenhederne i alle højtalere i et eller andet omfang påvirker mellemtone(r) og diskante(r), og det er da intet problem..? __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
Til top |
|
|
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser meget fede ud de højtalere. Tror desværre bare at den gode spredning, man får med højtalere hele vejen rundt, er mere teoretisk end praktisk, da det også vil give en masse rumklang, ligesom dipol højtalere gør.
- derudover tror jeg at der må være en masse "forkerte" lyde inden i subwooferen med alle de enheder. Og dog! - For er før blevet overrasket af både Klipsch RT-12d, og B&W's PV1'er, så det tror jeg er spændene.
Når det så er sagt syntes, jeg de ser fede ud, med den B&O Beolab 2, lignende bund, og fede rørformet højtalere - Jeg vil nok anbefale dig Gallo Acoustic Reference 3
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 396
|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Jeg søger nogen flotte "designer" højttalere og syntes faktisk at disse har lidt wife factor. :-)
Men det kan da umuligt give en god lyd.
http://www.ultimateavmag.com/ultimate-gear/eternally_yours/
Basserne smider "bølger" op igennem diskant og mellemtone, som i øvrigt spiller hele vejen rundt.
Jeg kan godt li ideen, men spørgsmålet er hvis man ser bort fra mellemtone og diskant og placere enheder fremad rettet sammen med de 6 enheder i subben, hvordan vil subben så påvirke resten af højttaleren?
|
|
|
Højttaleren er lavet af Aleksandar Radisavljevic , manden bag RAAL.
Højttaleren er en konstruktion af rundstråle princippet. Bassen er åben baffel.
At bassen "smider bølger op igennem diskanten og mellemtonen" er præcis hvad der på samtlige højttalere, også dem du selv har. Konstruktionen som den er kan man ikke pille ved uden at ødelægge hele idéen bag den. mvh. Kris
|
Til top |
|
|
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser specielle ud, og jeg tror jeg ville gå for modellen i sofaen (skal nok ikke kommentere for meget på design med Avantgarde horn i stuen ...)
Har hørt Gallo og de spiller ganske udemærket, så mon ikke også disse gør - men $88.000 er godt nok mange penge.
Hilsen Moha
|
Til top |
|
|