Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: amp/dac til DT770 - 600 ohm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldfisken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med at finde et nyt hovedtelefon setup, efter jeg har mistet mine Sennheiser HD595.

Efter at have læst et utal af indlæg her, og på head-fi.org disse par dage, er jeg nået frem til at DT770 i 600 ohm udgaven, formentlig
vil kunne passe til min stil.
Men så er det jeg ikke rigtig kan finde ud af hvilken amp/dac, der vil kunne drive dem ordentligt. Det skal siges at mit samlede
budget er på ca. 5000,-

Jeg vil helst gerne have en relativt lille en ala iBasso D10, men ved ikke om den vil kunne trække det?
Det skal hovedsageligt tilsluttes en MacBook Pro.

Det kan selvfølgelig også være der er nogle andre hovedtelefoner, der er et bedre bud...... F.eks. virker Sennheiser HD600 også
interessante.

Rent stilmæssigt når jeg hele vejen rundt, men det vægter sig nok mest op af rock, pop og andet rytmisk musik (Band of horses,
Kaizers Orchestra, AC/DC, Beatles, Alison Krauss, Two door cinema club, for at nævne et par stykker i hvert spektre)

Jeg har nogle Phonak Audéo IEM, som jeg er vanvittigt glade for. Med Comply foam tips er de helt eminente. HD595'erne lød godt,
men jeg synes de var lidt sjove i f.eks. bunden, der var noget ujævn i det.
Jeg er klart til det relativt neutrale setup.

Er der egentligt et sted i KBH området hvor man vil kunne lytte til et sæt DT770 - 600 ohm? Kan forstå de ikke er så udbredte.....

Håber i kan hjælpe mig lidt i denne gigantiske jungle
Til top Vis Guldfisken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldfisken

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Librarian har et par og bor i København så du kan prøve at lave en lytteaftale med ham. Jeg prøvede hans med min RSA Protector og D10 ved sidste meet og det var bestemt ikke dårligt men kan garanteret gøres bedre.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Med et budget på 5000 kan man komme rimeligt langt i hvert falde!
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Ja, for 5000,- er der mange muligheder. Skal det være transportabelt?

Jeg er meget glad for dt770/600 - Lisa III kombinationen. Men der er ingen dac i Lisa - så jeg bruger pt en udac, som er helt ok til prisen (men det kunne være bedre).

Uanset hvad, så har dt770/600 godt af at få masser af power og overskud fra forstærkeren. Når vi taler transportabelt, kan det blive svært. Lisa III gør det rigtig godt, men med f.eks. iQube kan jeg mærke, at det ikke helt er godt nok.

Stationært vil jeg tro du kan få meget mere for pengene. Mange er glade for dt770/600 og rørforstærkere.

DT770/600 er for mig på kanten til at være lidt for lys, så jeg foretrækker at kombinere den med forstærkere, der har lidt varme i lyden. Lisa III er perfekt, og den har også en bass boost, som er diskret og god.

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en Little Dot rørforstærker hjem og selv om den ikke er spillet helt til, lyder den fantastisk. Tidligere brugte jeg udgangen på mit EMU 1616M-lydkort, der ikke er i den svage ende.

Dot'en er noget helt helt andet og prisen var under 1900Kr. købt i og leveret fra England. Så er der også råd til en fornuftig DAC.

Jeg bruger den godt nok med en DT770 pro/250, men der er mulighed for at stille den om til 600ohms drift. Noget af det spændende med en rørforstærker er jo at du kan tilpasse lyden efter behov og smag ved udskiftning af rørene. Der er en del artikler på nettet, der gennemgår forskellige rørtyper og deres klang.

Jeg bor selv i København, så vi kan nok finde en dag til en lytter og en øl hvis du vil.
Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

Guldfisken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for alle jeres svar!

Det er et fantastisk sted, dette forum

Jeg var i dag i Aage Jensen, da de har et bredt udvalg, men det var ikke lige nogen succes oplevelse. Hovedtelefonerne blev
drevet
af en sur Behringer preamp, og med output fra en iPod mini, var det ikke just optimalt.
Jeg fik prøvet både AKG k702 samt Grado SR325is. De var desværre spritnye, så det var ikke super, men Grado'erne var alt
for
skarpe for mig. AKG'erne manglede en mere fremtræden bund.

De havde nogle DT990 pro i 250ohm, som var ret mudrede i bunden, og det virkede som mellemtonen var gemt godt af
vejen.

Men som sagt var forholdene på ingen måde optimale, så jeg ved ikke helt hvor repræsentativt det var.

Librarian: Det behøves ikke være til brug på vejen, men jeg skal have mulighed for nemt at have det med i rygsækken. Bl.a.
derfor
synes jeg iBasso er interessant. Men det kan sagtens være lidt større end det. Lisa'en ser interessant ud, men hvis jeg også
skal
have en dac oveni, skrider budgettet lidt. Jeg vil da også helst foretrække en samlet enhed, selvom det ikke er et must.
Hvordan ville Nuforce Icon HDP egentlig fungere? Kan se
den skulle kunne trække 600 ohm hovedtelefoner.

Moke: Jeg er ikke den store tilhænger af rør, da jeg synes de farver for meget til min smag. Desuden er det heller ikke så
transportvenligt igen. Men tusind tak for tilbuddet om lytning

Jeg har ikke rigtig kunne finden en anden forhandler af Beyerdynamic i København, end Aage Jensen. Kunne ellers være rart
at
prøve nogle på ordenligt udstyr.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Guldfisken skrev:
Hvordan ville Nuforce Icon HDP
egentlig fungere? Kan se den skulle kunne trække 600 ohm hovedtelefoner.

Den kan uden problemer trække den, men det er ikke den bedste kombination. HDP´en er lys og afslørende i spillestilen, og
sammen med Beyerdynamic, bliver det lidt for meget til den lyse side.
Sennheiser HD600/650 er en fin kombination med Nuforce HD/HDP, men det er også en mørkere lydfilosofi end Beyer.
En HDP tager desuden lidt tid at tilspille. Jeg var ikke specielt imponeret da jeg fik min, men efter 2-3 måneder leverede den
varen.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Guldfisken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder ikke som så god en kombi, med Beyerdynamic.

Nu overvejer jeg jo også HD600, så der er det godt at vide at det er en ok kombi. Er der nogen af jer der har erfaring med,
hvordan de adskiller sig fra HD595 (som jeg kender til døde)?

Guldfisken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Så tog det hele en lidt anden drejning.

Jeg var i dag i KT radio, for at kunne lytte lidt på nogle hovedtelefoner. Jeg havde på forhånd udset mig HD600, da jeg har læst
meget godt om dem. De var selvfølgelig ikke tilspillet, men jeg har erfaring for hvad der sker med lyden, så det kan jeg godt
abstrahere fra.
Mit førstehåndsindtryk var først ganske godt, dog var det som om de lider lidt af det samme problem i bunden som HD595 har. Den
er der, men noget fraværende i det. Samtidig er der en lidt irriterende roll-off i toppen.
Så prøvede jeg samtidig HD650. Jeg har været lidt lunken overfor dem, da meldingerne er at de er lidt for uldne i det. Der er en
anelse for meget bund i dem, men den er stram og egal, hvilket jeg meget bedre kan leve med. Derudover var toppen noget bedre i
dem, og soundstage var helt eminent. Der var en meget bedre dybdefornemmelse i dem, i forhold til HD600.

Så jeg var ikke i tvivl, og har derfor købt et sæt HD650. Det er altid dejligt at blive positivt overrasket

Men endnu engang tusind tak for alt jeres hjælp! Den er virkelig værdsat.

Nå, men jeg må hellere komme tilbage til søgefunktionen, og få ledt efter en passende dac/amp til de nye bøffer....

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Nu vi snakker om DT660/600 ohm fik jeg langt om længe købt en dac+AMP, en Beresford Caiman med Gator med AD628 i. Det var så ikke nogen
success. Både hovedtelefone og forstærker peaker ved omkring 10 kHz i så høj grad at nogle indspilninger er umulige at høre på, jeg får tinnitus
efter få sekunder (ved normal volumen). Frank Blacks to første soloalbums er fx. helt umulige. Hvis I har et tip til udbedring så kom gerne med det

Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Nu vi snakker om DT660/600 ohm fik jeg langt om længe købt en dac+AMP, en Beresford Caiman med Gator med AD628 i. Det var så ikke nogen
success. Både hovedtelefone og forstærker peaker ved omkring 10 kHz i så høj grad at nogle indspilninger er umulige at høre på, jeg får tinnitus
efter få sekunder (ved normal volumen). Frank Blacks to første soloalbums er fx. helt umulige. Hvis I har et tip til udbedring så kom gerne med det

Øv. Det er nok svært at ændre grundlæggende på... Men hvilke puder har du på? Puderne kan ændre en lidt på lyden... Tror velour giver den lyseste lyd, mens læder er lidt mørkere og gel pads igen lidt mørkere (tror det hænger meget sammen med hvor tætsluttende puderne er). Desværre har jeg ikke gode erfaringer med gel, da de ødelægger soundstage og gør lyden meget tæt/lukket.....

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jo tættere puderne er altså på overfladen, des kraftigere bas..

det samme gælder med "forseglingen" mellem hoved og pude..

Sådan en tommelfingerregel..

hvis du vil fremhæve mellemtonen så er noget filtervat i kopperne en mulighed, men det er straks mere kompliceret end som så..

Hvis du har større afstand mellem driver og øre (tykkere puder) vil du få større scene og mindre bas..

og det er kun lige for at varme op inden vi rigtigt begynder at tune vores bøffer..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes