Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
Hej Neon!
EI er udgået af produktion - så jeg tror du får meget svært ved at finde nye KT90 rør fra EI - de er vidst nærmest forsvundet
fra jordens overflade.
Du kunne overveje nogle kt77 istedet, eller måske nogle KT88 / KT120 - men det kræver self. at du enten køber en
"socketsaver" eller laver hullet i dit kabinet større.
Hvad angår matchet, så er det fuldstændig ligemeget om de er matchet eller ej - eftersom du laver individuel bias justering :).
Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
ronnih skrev:
Hej Neon!
Hvad angår matchet, så er det fuldstændig ligemeget om de er matchet eller ej - eftersom du laver individuel bias justering :).
Det er desværre alligevel ikke helt optimalt.
Når der parres rør, så sker det på flere forskellige parametre og ved flere forskellige belastninger. Det er altid bedre med matchede rør, selv om der kan justeres spænding individuelt på hvert rør.
Firmaet Ram Labs bruger den bedste kendte metode til at matche rør, her får man rør som performer meget ens.
De bygger desuden også en af de bedste push-pull rørforstærker som kan købes for penge
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
ronnih skrev:
Hej Neon!
EI er udgået af produktion - så jeg tror du får meget svært ved at finde nye KT90 rør fra EI - de er vidst nærmest forsvundet
fra jordens overflade.
Du kunne overveje nogle kt77 istedet, eller måske nogle KT88 / KT120 - men det kræver self. at du enten køber en
"socketsaver" eller laver hullet i dit kabinet større.
Hvad angår matchet, så er det fuldstændig ligemeget om de er matchet eller ej - eftersom du laver individuel bias justering
:).
Den er faktisk bestykket med JJ KT77 lige nu og jeg har desværre ikke den fornødne indsigt til at sige om den bare sådan
uden videre kan køre med de andre typer rør du nævner??
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
Goodie skrev:
Neon^ skrev:
Jeg leder med lys og lygte efter 4stk. matchet EI KT90 effektrør til min forstærker, men
overalt hvor jeg kigger er de udsolgt. Er der nogen der kan hjælpe med et sted hvor de kan købes???
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum