| Forfatter |
|
Stefan_SN Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg befinder mig i Bangkok, de næste par dage og vil gerne benytte muligheden for at finde et sted, hvor jeg kan købe et sæt gode in-Ears.
Har nogen af jer kendskab til en forretning eller butik i Bangkok, som sælger sådan grej? Tænker der må være noget af finde i en af de store
megacenter.. Og ved I om der overhovedet er penge at spare?
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier, hvilket resulterer i:
1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti
Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier,
hvilket resulterer i:
1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti
Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen. |
|
|
Hvordan kan du få in-ears = B&O?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier, hvilket resulterer i:
1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti
Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen. |
|
|
Jeg kan heller ikke se hvorfor du tror han snakker b&o, når de slet ikke laver iems. Men i bangkok vil du nok kunne finde ath relativt billigt, hvor billigt ved jeg ikke. Desværre er ath ikke så kendte for deres iems, her hersker amerikanerne og tyskerne. Hvad er dit budget, og hvad musik hører du, samt hvad lyd kan du lide?
|
| Til top |
|
| |
endukender Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?
Bruger siden: 18 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske fordi B&O's earphones er de fedeste penge kan købe. Fremragende in-ear lyd, og en kvalitet hvor resten af branchen blot kan se på fra sidelinjen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke in-ears det er ear-buds.
Og nej de er ikke fremragende, de er okay, har et par som jeg bruger til løb. Hvilke andre ear-buds har du prøvet når du siger at a8 er de "fedeste", jeg vil mene at de er liga med eks yuin pk3 og senn mx500, men de har et rigtigt godt fit som kun de dyre ath kan matche i earbuds
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
endukender skrev:
Måske fordi B&O's earphones er de fedeste penge kan købe. Fremragende in-ear lyd, og en kvalitet hvor resten
af branchen blot kan se på fra sidelinjen.
|
|
|
Troll
techtrino skrev:
Det er ikke in-ears det er ear-buds.Og nej de er ikke fremragende, de er okay, har et par som jeg bruger til løb.
Hvilke andre ear-buds har du prøvet når du siger at a8 er de "fedeste", jeg vil mene at de er liga med eks yuin pk3 og senn mx500,
men de har et rigtigt godt fit som kun de dyre ath kan matche i earbuds
|
|
|
Ath = Audio-Technica?
|
| Til top |
|
| |
bukkehave Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle ligge et stort elektronik-indkøbscenter et sted (Kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder - green et eller andet -
tror jeg). Der har de mere eller mindre alt. Da jeg selv var der for omkring 2 år siden endte jeg med at købe et nikonoptik og
en ipod til fremragende priser.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ath = audio technica
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ath = audio technica
|
|
|
Cool.
Nej man hører ikke meget om Audio-Technica på iem markedet, dog står deres CK10 og CK100 modeller i toppen af mange lister :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja man hører da om dem, men det er ikke der de har fokus. ATH har i mit hoved altid været w5000 og esw9 som jeg har haft. IEMs har jeg altid været etymotic fan  Derfor er jeg ikke den store IEM ekspert da jeg hurtigt fandt min kærlighed
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nja man hører da om dem, men det er ikke der de har fokus. ATH har i mit hoved altid været w5000 og esw9 som
jeg har haft. IEMs har jeg altid været etymotic fan Derfor er jeg ikke den store IEM ekspert da jeg hurtigt fandt min kærlighed
|
|
|
Præcis, de 2 nævnte topmodeller er heller ikke rigtigt tilgængelige uden for asien længere.
Hvis man har fundet LYDEN man ønsker, så er der vel heller ikke så megen grund til at eksperimentere
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da bestemt tilgængelige, de fåes ikke i DK, men det er der ikke meget der gør desværre.
Njo jeg eksperimenterer en del, jeg har efterhånden en god samling også, men lige på IEM området der har jeg aldrig været så kreativ
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum


Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefan_SN skrev:
Jeg befinder mig i Bangkok, de næste par dage og vil gerne benytte muligheden for at finde et sted, hvor jeg kan købe et sæt gode in-Ears. Har nogen af jer kendskab til en forretning eller butik i Bangkok, som sælger sådan grej? Tænker der må være noget af finde i en af de store megacenter.. Og ved I om der overhovedet er penge at spare?
|
|
|
Prøv Pantip eller it-tower
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan der vist findes lidt af hvert...
http://www.discoverythailand.com/Bangkok_Pantip_Plaza.asp __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Stefan_SN Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 01 April 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres råd og især Pantip viste sig, at være et udemærket sted at gå hen.
Har endnu ikke købt noget, men fik prøvet lidt forskelligt og håber på at finde et sæt som passer min smag. Havde satset på
Shure SE535, men syntes bassen var for dominerende, så jagten forsætter.
Forslag til en god neutral in-ear er velkommen - gerne en model hvor kablet kan køres bag om øret.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget mine Audio-Technica CK-10 i dag, og er so far ikke skuffet (Hvilket jeg jo SKAL sige, når det drejer sig om beløb af
den størrelse, og det er mig selv der har brugt det)
Anyways, så er de måske endnu mere relevante for dig, hvis du søger en neutral IEM der er designet til at være over-ear. Bassen er
naturlig IMO og fylder generelt ikke alt for meget i lydbilledet, lynhurtige (første gang jeg har hørt noget der kan følge med Chris Adler's
trommer) og har gravet detaljer frem fra musikken som jeg ikke har hørt før, selv på numre jeg kender rigtig rigtig godt, som f.eks.
Dire Straits' Sultans of Swing. Samtidig er de meget mere livlige end mine AKG K601, som til tider kan være en smule kedelige og
mangle attack.
|
| Til top |
|
| |